Olisiko Soneran kautta mahdollista saada päivitystä ko. modeemiin.
Sivu 2 / 7
Netti pätkäsee välillä minuutin välein, välillä toimii montakin tuntia putkene. Kuulemma päivitys korjaisi asian?
Hei Jakezor92
Laitetaan päivitystä tulemaan! Onhan modeemisi kytkettynä kiinni myös päivisin että päivitys löytää perille?
Laitetaan päivitystä tulemaan! Onhan modeemisi kytkettynä kiinni myös päivisin että päivitys löytää perille?
Päivitys tuli perille.
Firmware Build Time: Jul 26 11:00:24 2012
Tämä lienee viimeisin firmware? Edellinen oli jostain vuodelta 2010
Toivottavasti nyt toimii.
Firmware Build Time: Jul 26 11:00:24 2012
Tämä lienee viimeisin firmware? Edellinen oli jostain vuodelta 2010
Toivottavasti nyt toimii.
Hei Jakezor92
Kyllä, päivitys on nyt kunnossa. Jos pätkimistä vielä ilmenee, kannattaa vielä kokeilla poistaa "IP-flood detection" pois käytöstä modeemin hallinnasta . Ohjeet tähän vielä alla.
Yhdistä tietokone modeemiin Ethernetin kautta
Kirjoita selaimeen osoite http://192.168.0.1
Kirjaudu sisään (oletuksena käyttäjä / salasana jätetään tyhjäksi)
1. Valitse ylhäältä "Security" tai "Firewall"
2. "Block IP Flood Detection" kohdasta valitse "disable"
3. Paina "Save Settings"
Kyllä, päivitys on nyt kunnossa. Jos pätkimistä vielä ilmenee, kannattaa vielä kokeilla poistaa "IP-flood detection" pois käytöstä modeemin hallinnasta . Ohjeet tähän vielä alla.
Yhdistä tietokone modeemiin Ethernetin kautta
Kirjoita selaimeen osoite http://192.168.0.1
Kirjaudu sisään (oletuksena käyttäjä / salasana jätetään tyhjäksi)
1. Valitse ylhäältä "Security" tai "Firewall"
2. "Block IP Flood Detection" kohdasta valitse "disable"
3. Paina "Save Settings"
Jakezor92 kirjoitti: Netti pätkäsee välillä minuutin välein, välillä toimii montakin tuntia putkene. Kuulemma päivitys korjaisi asian?
Jos ei korjaa, vaatikaa Soneraa toimittamaan toisen merkkinen ja / tai mallinen toimiva laite tilalle; omassa tapauksessani päivityksestä ei ole ollut mitään apua. Laite on täysi susi ja Sonera tietää sen, mutta ei suostu vaihtamaan näitä koska se tulisi yritykselle kalliiksi.
Oma yhteyteni pätkii jopa satoja kertoja päivässä, ja Soneran kanta asiaan on tämä:
Vikapalvelumme on todennut liittymän toimivan palvelukuvauksen mukaisesti ja liittymääsi koskeva vikailmoitus on suljettu. Liittymän toimintaan vaikuttaa verkon lisäksi myös sen ulkopuoliset tekijät, joita ovat muun muassa langattoman lähiverkon käyttö, käytetyt selaimet, käytettävissä olevien ohjelmistojen kuormitus ja kiinteistön sisäverkko. Ulkopuoliset tekijät ovat Sonera vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Perusteita laskutuksen keskeyttämiselle ei ole. Mikäli olet kuitenkin tyytymätön palveluun, voimme tässä tapauksessa poikkeuksellisesti päättää sopimuksen kesken määräaikaisen sopimuskauden. Pyydän sinua ilmoittamaan, mikäli haluat irtisanoa liittymäsi.
Asiasta on jo tehty valitus kuluttajaneuvojalle, ja mikäli joudun tekemään valituksen kuluttajariitalautakuntaan, pyydän että kaikki te joilla ongelmat modeemin kanssa jatkuvat, kirjaatte ylös miten Sonera osaltanne on asiaa hoitanut. Kerään nämä sitten kirjalliseksi materiaaliksi tuohon valitukseen.
Saataisi edes vuodessa asiaan muutos; foorumia selaamalla näkyy kuitenkin että nämä samat pätkimisongelmat ovat osalla käyttäjiä jatkuneet jo parikin vuotta, joten loppua ei liene näkyvissä ellei Sonera pakon edessä joudu vikaa korjaamaan!
Mahdollisesti yrityksen toiminta täyttäisi myös rikoslaissa tarkoitetun petoksen tunnusmerkit, mutta ensisijaisesti lienee syytä pyrkiä asiaa hoitamaan tässä vaiheessa kuluttajaviranomaisten kautta.
Joo-o aluksi tuntui että pätkimiset loppuivat mutta ovat tulleet takaisin. Pätkäisee välillä monta kertaa putkeen. Sitten taas toimii monta tuntia ja alkaa taas pätkimisputki. Yhteys pelaa sen toimiessa moitteettomasti. Modeemissa siis lienee vikaa niinkuin monet muut ovat nähtävästi maininneet.
Hei Jakezor92
Rovaniemen alueella on tehty KTV-muutoksia 10.9 joten nämä voivat heijastua myös kaapelinetin puolelle pätkimisenä. Voisitko vielä resetoida modeemisi (ja tehdä tuon palomuurin IP-flood-detection poiston) ja tutkia tilannetta vaikka viikonlopun yli?
Mikäli ongelma silti jatkuu, kannattaa asiasta tehdä vikailmoitus niin tutkitaan tilannetta enemmän! Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Rovaniemen alueella on tehty KTV-muutoksia 10.9 joten nämä voivat heijastua myös kaapelinetin puolelle pätkimisenä. Voisitko vielä resetoida modeemisi (ja tehdä tuon palomuurin IP-flood-detection poiston) ja tutkia tilannetta vaikka viikonlopun yli?
Mikäli ongelma silti jatkuu, kannattaa asiasta tehdä vikailmoitus niin tutkitaan tilannetta enemmän! Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Modeemia oon käynnistellyt uudelleen ja palauttanut tehdasasetuksillekkin. IP-flood-detection on ollut pois päältä aina. Myös palomuuria käytetty pois päältä mutta ei juurikaan vaikutusta. Jos tosiaan jotain muutostöitä alueella ollut niin katsellaan uudestaan sitten myöhemmin.
Nyt on viikonloppukin kärsitty pätkimisestä. Saattaa toimia tunteja moitteetttomasti sitten taas alkaa pätkimisputki ja pätkäisee netin 2-5kertaa noin minuutin välein (aina kun yhteyspalaa, se katkeaa hetken päästä heti uudestaan) Tämä on todella ärsyttävää varsinkin jos pelatessa netti pätkäisee. Jos olisi väliaikaista niin ei siinä mitään. En ole tyytyväinen kuitenkaan tämmöiseen jos ei vika korjaannu.
Nyt on viikonloppukin kärsitty pätkimisestä. Saattaa toimia tunteja moitteetttomasti sitten taas alkaa pätkimisputki ja pätkäisee netin 2-5kertaa noin minuutin välein (aina kun yhteyspalaa, se katkeaa hetken päästä heti uudestaan) Tämä on todella ärsyttävää varsinkin jos pelatessa netti pätkäisee. Jos olisi väliaikaista niin ei siinä mitään. En ole tyytyväinen kuitenkaan tämmöiseen jos ei vika korjaannu.
Täällä pätkii vanhempi malli EPC2325. On itseasiassa pätkinyt jo muutaman vuoden, kun Kaapeli-tv:lta siirrettiin Soneralle. Luultiin, että oli nopeudesta kiinni, mutta sama homma nyt 10 megan netillä. Näitä keskusteluja lukiessa tajutiin, että onko koko homma nyt vain siitä päivityksestä kiinni.
EDIT:
Luin tuolta aikaisempia keskusteluja, että 2325:lle ei löydy päivityksiä. Mites, kun tuo on taloyhtiön modeemi?
EDIT:
Luin tuolta aikaisempia keskusteluja, että 2325:lle ei löydy päivityksiä. Mites, kun tuo on taloyhtiön modeemi?
Hei Nepa,
Kyseiselle modeemimallille ei meiltä ole päivitysta saatavilla.
Mikäli modeemi on taloyhtiön omistama, niin siitä kannattaa olla taloyhtiöön yhteydessä. Mahdollisesti joudut kuitenkin hankkimaan uudempaa modeemia itse, mutta asia kannattaa varmistaa taloyhtiön kautta.
Kyseiselle modeemimallille ei meiltä ole päivitysta saatavilla.
Mikäli modeemi on taloyhtiön omistama, niin siitä kannattaa olla taloyhtiöön yhteydessä. Mahdollisesti joudut kuitenkin hankkimaan uudempaa modeemia itse, mutta asia kannattaa varmistaa taloyhtiön kautta.
Hojohojo.
Voisin kanssa ottaa päivityksen kyseiseen modeemiini :)
Kiitos.
Voisin kanssa ottaa päivityksen kyseiseen modeemiini :)
Kiitos.
Laitatko uutta firmwarea tulemaan tännekin päin, kiitos.
Hei Shaedar,
Päivitystä laitettu tulemaan. Parin tunnin päästä pitäisi olla päivittynyt.
Kannattaa kytkeä palomuuri tämän jälkeen pois päältä vielä.
1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Päivitystä laitettu tulemaan. Parin tunnin päästä pitäisi olla päivittynyt.
Kannattaa kytkeä palomuuri tämän jälkeen pois päältä vielä.
1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Hei Jakezor92 ja Loytto,
Päivityksiä laitettu tulemaan. Parin tunnin sisällä pitäisi olla asentunut.
Päivityksen jälkeen kannattaa palomuuri käydä kytkemässä pois päältä.
1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Päivityksiä laitettu tulemaan. Parin tunnin sisällä pitäisi olla asentunut.
Päivityksen jälkeen kannattaa palomuuri käydä kytkemässä pois päältä.
1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Jakezor92 kirjoitti: Modeemia oon käynnistellyt uudelleen ja palauttanut tehdasasetuksillekkin. IP-flood-detection on ollut pois päältä aina. Myös palomuuria käytetty pois päältä mutta ei juurikaan vaikutusta. Jos tosiaan jotain muutostöitä alueella ollut niin katsellaan uudestaan sitten myöhemmin.
Nyt on viikonloppukin kärsitty pätkimisestä. Saattaa toimia tunteja moitteetttomasti sitten taas alkaa pätkimisputki ja pätkäisee netin 2-5kertaa noin minuutin välein (aina kun yhteyspalaa, se katkeaa hetken päästä heti uudestaan) Tämä on todella ärsyttävää varsinkin jos pelatessa netti pätkäisee. Jos olisi väliaikaista niin ei siinä mitään. En ole tyytyväinen kuitenkaan tämmöiseen jos ei vika korjaannu.
Ihan samat ongelmat tuntuu olevan siellä kuin minullakin.
Kyllähän tämä vahvasti haiskahtaisi että siellä on nyt Soneralla perustavanlaatuinen ongelma tekniikassa, ja kun kerran Relacomin puolesta on todettu että kaapelitekniikassa ei ole vikaa, niin syyttävä sormi vahvasti osoittaisi tuonne kuumana kiehuvan modeemin suuntaan.
Minulla on nyt toinen samanlainen kappale tuoreella firmiksellä käytössä, eikä tällä laitteen vaihdolla ole ollut pätkimisee mitään vaikutusta..
Alkaa vähän tuntua että tässä pitäisi ehkä porukalla alkaa vaatimaan Soneraa toimittamaan oikeasti jotain toimivaa toisen merkkistä laitetta tilalle, tai jos vika ei ole modeemissa, osoittamaan missä se vika sitten kaikilla eri puolilla Suomea mahtaa olla ja ennen kaikkea korjaamaan sen vian!
Moro!
Täällä olisi myös yksi käyttäjä firmispäivitystä vailla. 2010 vuoden firmis tuolla nyt näyttää olevan ja ei ole ihan ongelmaton. Laittakaahan uutta tulemaan, kun kerkeätte.
Täällä olisi myös yksi käyttäjä firmispäivitystä vailla. 2010 vuoden firmis tuolla nyt näyttää olevan ja ei ole ihan ongelmaton. Laittakaahan uutta tulemaan, kun kerkeätte.
Hei temedzu
Päivitystä laitettu tulemaan!
Päivitystä laitettu tulemaan!
temedzu kirjoitti: Moro!
Täällä olisi myös yksi käyttäjä firmispäivitystä vailla. 2010 vuoden firmis tuolla nyt näyttää olevan ja ei ole ihan ongelmaton. Laittakaahan uutta tulemaan, kun kerkeätte.
Teknisesti valveutuneemmat käyttäjät voisitte mahdollisuuksien mukaan vähän tehdä vastaavaa testausta kuin minä olen tehnyt, josko saatte samanlaisia ongelmia toistettua; itsellähän modeemi käyttäytyy tuoreimmalla firmwarella täsmälleen samalla tavalla nyt kahdella eri fyysisellä laitteella testattuna. (Sonera kun lupasi toimittaa eri merkkisen ja / tai mallisen laitteen tilalle, ja toimitti taas yhden samanlaisen EPC3825:n jolla hyvästi pätkivä netti pätkii kuten ennenkin ..)
Miten ongelma ilmenee ja miten olen testannut löytyypi naapuriketjusta:
http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=53&t=14069&start=20#p66450
Ohjeistan tarvittaessa tarkemmin!
Omassa tapauksessanihan Soneran vikapuoli on ilmoittanut että hekin näkevät että yhteyteni on pätkinyt todella rajusti, mutta reklamaatioita käsittelevä asiakaspalautteet -osasto taas on jopa asiaa hoitaneelle kuluttajaneuvojalle ilmoittanut näin:
Sonera kiistää edelleen enemmän vastuun asiassa. Soneran kanta on se, että verkosta ei ole löydetty vikaa, ja yhteys toimii palvelukuvauksen mukaisesti. Ottamatta kantaa siihen, onko yhteydessäsi ollut ongelmia tai mistä mahdolliset ongelmat johtuvat, Sonera viittaa yhteyteen vaikuttaviin ulkopuolisiin tekijöihin: langattomaan lähiverkkoon, ohjelmistojen kuormitukseen, käytössä oleviin selaimiin sekä kiinteistön sisäverkkoon.
Sonera toteaa, että koska modeemia on jo vaihdettu 2 kertaa, ja asiakkaalle on tarjottu mahdollisuus päättää sopimus kesken sopimuskauden, se ei ole velvollinen ryhtymään enempiin toimiin asiassa.
Olen vaatinut vain yhteyden saattamista toimivaksi sekä hyvitystä laskutuksessa kuluneelta kolmelta kuukaudelta jonka aikana yhteys ei mielestäni ole toiminut, mutta Soneran mielestä tämä pätkivä toiminta siis on palvelukuvauksen mukaista. Erikseen pyydettäessäkään Sonera ei ole suostunut yksilöimään mitä tällä tarkoitetaan tai missä kohtaa palvelukuvauksessa sanotaan että yhteyden pätkiminen kuuluu palveluun, elleivät he sitten viittaa mainoslauseeseensa "Hyvästi pätkivä netti!".
Minulle tuo asiakaspalautteista vastannut taho ei ole suostunut enää vastaamaan sähköposteihinkaan, ja asia meneekin seuraavaksi kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.
Todettakoon nyt vielä, että ongelmahan ei ole mitenkään uusi vaan on ilmeisesti esiintynyt koko laitteen jakeluhistorian ajan, ja on ollut vuosia jo Sonerankin tiedossa. Sitä ei vaan ole saatu korjattua.
Vrt. keskustelua toukokuulta 2012 http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=104&t=7768#p41938
Hei. Voisitteko lähettää minulle uuden päivityksen Firmwareen. Vanha päivitys on vuodelta 2010 ja todennäköisesti uudempi on jo tullut?
Moi,
täällä myös käyttäjä joka kaipaisi päivitystä. Yhteys pätkii niin paljon, että hupikäyttö (pelaaminen, netflix jne) on lähes mahdotonta. Kyseessä siis tämä Cisco EPC3825, tiedoilla:
Model: Cisco EPC3825
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address:: a4:a2:**:**:**:**
Bootloader Revision: 2.3.0_R3
Current Software Revision: epc3825-v302r12901-100201c
Firmware Name: epc3825-v302r12901-100201c.bin
Firmware Build Time: Feb 02 2010 15:45:18
Cable Modem Status: Operational
täällä myös käyttäjä joka kaipaisi päivitystä. Yhteys pätkii niin paljon, että hupikäyttö (pelaaminen, netflix jne) on lähes mahdotonta. Kyseessä siis tämä Cisco EPC3825, tiedoilla:
Model: Cisco EPC3825
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
MAC Address:: a4:a2:**:**:**:**
Bootloader Revision: 2.3.0_R3
Current Software Revision: epc3825-v302r12901-100201c
Firmware Name: epc3825-v302r12901-100201c.bin
Firmware Build Time: Feb 02 2010 15:45:18
Cable Modem Status: Operational
Hei Miklehi ja Teelaa,
Modeemeille laitettu päivitykset tulemaan.
Päivityksen jälkeen kannattaa käydä modeemista kytkemässä palomuuri pois käytöstä.
1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Modeemeille laitettu päivitykset tulemaan.
Päivityksen jälkeen kannattaa käydä modeemista kytkemässä palomuuri pois käytöstä.
1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Mielellään päivitystä tännekin, kiitos. Ihmettelen kovasti miten tämä ei ole automatisoitu vaan pitää erikseen käydä kysymässä foorumilta ja itsekään tuota ei näemmä voi tehdä.
Hei Pekka_P
Päivitystä laitettu sinullekkin tulemaan! Laitteiden automaattinen päivitys ei ole teknisistä syistä mahdollista. Verkko ei pysty itse tunnistamaan jokaista laitetta merkiltään, malliltaan ja softaversioltaan joten joudumme nämä päivitykset tekemään laitekohtaisesti.
Päivitystä laitettu sinullekkin tulemaan! Laitteiden automaattinen päivitys ei ole teknisistä syistä mahdollista. Verkko ei pysty itse tunnistamaan jokaista laitetta merkiltään, malliltaan ja softaversioltaan joten joudumme nämä päivitykset tekemään laitekohtaisesti.
Tännekkin vain päivitystä. Huonosti toimii kaapeli. Kiitos!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.