Skip to main content
Olisiko Soneran kautta mahdollista saada päivitystä ko. modeemiin.
Hei Soneran asiakastuki! Tämä on päivityspyyntö päätelaitteelleni.

Voitteko laittaa profiilissani näkyvillä tiedoilla olevalla laitteelle päivitystä tarjolle. Liittymä on äskettäin avattu. Laite on kiinni verkossa linja näyttää toimivan.

Sain tarkistettua ohjelmiston version ja se oli tuttua 2010 -vuosikertaa.

Haluan päätelaitteeni ehdottamasti siltaavaksi, sillä tulen kytkemään kaapelimodeemin reitittimen eteen WAN-yhteyttä tarjoamaan. Ilmeisesti ohjelmistopäivityksen jälkeen tämä onnistuu ohjelmiston asetuksista vai tuleeko Teiltä erillinen ohjelmisto siltaaviin laitteisiin?
Hei tkok ja Samppooni ,

Modeemeille laitettu päivitykset tulemaan.

tkok, Firmispäivitys ei vaikuta modeemin asetuksiin. Tuosta backupista en osaa tarkemmin sanoa onko cisco suunnitellut uudet firmwaret niin, että voisi vanhemmasta firmisbackupista tuoda asetuksia takaisin.

Samppooni, Suoraan modeemin asetuksista et saa laitetta siltaavaksi mutta siihen löytyy täältä foorumiltakin ohjeet. Siltaavaan laitteeseen ei ole erillistä firmwarea.
Samppooni kirjoitti:

Haluan päätelaitteeni ehdottamasti siltaavaksi, sillä tulen kytkemään kaapelimodeemin reitittimen eteen WAN-yhteyttä tarjoamaan. Ilmeisesti ohjelmistopäivityksen jälkeen tämä onnistuu ohjelmiston asetuksista vai tuleeko Teiltä erillinen ohjelmisto siltaaviin laitteisiin?


Kumpikaan ei näistä taida olla Soneran tukema vaihtoehto. Jotkut käyttäjät ovat saaneet laitteen siltaan omatoimisesti piilotetun asetuksen kautta selainkikkailulla, mutta esim. omassa EPC:ssäni tuo ei auttanut (ts. laite meni varmaankin siltaan mutta bitti ei liikkunut).

Suosittelen jonkin toimivan kaapelimodeemin vaatimista Soneralta, ja mikäli yritys ei tähän suostu, laitteen hankkimista omalla kustannuksella ja korvauksen hakemista kuluttajariitalautakunnan kautta.

Sonera on ilmoittanut hoitavansa nämä asiat mieluiten kuluttajariitalautakunnan kautta, eli palveluhenkisyyttä on turha odottaa.
pupona kirjoitti:
[quote="Samppooni":3dscdk1m]
Haluan päätelaitteeni ehdottamasti siltaavaksi, sillä tulen kytkemään kaapelimodeemin reitittimen eteen WAN-yhteyttä tarjoamaan. Ilmeisesti ohjelmistopäivityksen jälkeen tämä onnistuu ohjelmiston asetuksista vai tuleeko Teiltä erillinen ohjelmisto siltaaviin laitteisiin?


Kumpikaan ei näistä taida olla Soneran tukema vaihtoehto. Jotkut käyttäjät ovat saaneet laitteen siltaan omatoimisesti piilotetun asetuksen kautta selainkikkailulla, mutta esim. omassa EPC:ssäni tuo ei auttanut (ts. laite meni varmaankin siltaan mutta bitti ei liikkunut).

Suosittelen jonkin toimivan kaapelimodeemin vaatimista Soneralta, ja mikäli yritys ei tähän suostu, laitteen hankkimista omalla kustannuksella ja korvauksen hakemista kuluttajariitalautakunnan kautta.

Sonera on ilmoittanut hoitavansa nämä asiat mieluiten kuluttajariitalautakunnan kautta, eli palveluhenkisyyttä on turha odottaa.[/quote:3dscdk1m]

Kiitos viestistä pupona. Ikävä kuulla tällaisia tietoja.

Ymmärrän Soneran halun pitää kaikki loppukäyttäjät NAT(oikeasti PAT)in takana tietoturvasyistä, mutta mielestäni olisi kaikkien etujen mukaista sallia asiakkaille mahdollisuus käyttää liittymän mukana toimitettua päätelaitetta siltaavana esim. parempien reitittimien/tukiasemien käyttämiseksi. Missään nimessä ei tulisi tehdä asetelmaa, jossa sekä kaapelimodeemi että erillinen reititin/tukiasema tekisivät kummatkin ns. tuplaNAT/PATin.

Jos Cisco ei tällaista ominaisuutta virallisesti tässä mallissa tue niin se luonnollisesti tekee Soneran laitevalinnasta hieman harmittavan loppukäyttäjiä ajatellen.

Eipäs kuitenkaan hutkita ennen tutkimista. Katsotaan miten annetut kikat toimivat tämän päätelaitteen asettamiseksi siltaavaksi. Ainakin eilen illalla yhteys pätki säännöllisesti, mutta en tiedä oliko se jotain alkuköhää kaapeliyhteydessä vai vanhan firmiksen sekoilua.

Raportoin kokemuksistani kun ehdin vain asiaan paneutua.
Päivitystä kaipaisi täälläkin modeemi.
Hei! Tännekin päin tarvittaisiin firmwaren päivitystä, jos sillä vaikka alkais pönttö pelittämään paremmin.
Juu, tänne kanssa. Miksei näitä saa automaattisesti?
Moi!
Voisiko saada paivityksen ko. modeemiin?
Hei kaikki!

makkari ja Chili , laitoin teidän modeemeillenne päivityspyynnöt menemään!

mikasaar, olitkin tehnyt jo liittymästäsi vikailmoituksen jonka yhteydessä modeemi on nyt päivitetty. Tulevaisuudessa olisi tarkoitus ajaa nämä päivitykset automaattisesti mutta vielä tämä ei ole mahdollista.

mikanevala, Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tekemään päivityspyynnön sinunkin modeemillesi.
Laitettu.
Hei mikanevala,

Laitoin päivityspyynnön eteenpäin!
Ostin tänään kyseisen palikan ja olen rekisteröinyt mac:in omien sivujen kautta. Vielä en pääse verkkoon, mutta päivitystä pyytelisin jo etukäteen
Hei sndl404,

Onko yhteys lähtenyt jo toimimaan? Modeemille oli laitettu uudelleen valtuutusta ja samalla uusi ohjelmistoversio. Mikäli yhteys ei ole lähtenyt toimimaan, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Mullekki firmaware päivitys, kiitos.
Hei possu,

Lisäisitkö asiakasnumeron tietoihisi, niin voidaan laittaa tuota päivitystä. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
Itsekin voisin tuon päivityksen tarvita, koska boksi jatkuvasti temppuilee ja katkoo nettiyhteyttä.
Hei Tunmppi,

Laitettu päivityspyyntö laitteellesi menemään!
rossari kirjoitti:
Sain tämän modeemin vasta joku aika sitten Soneralta ja netti pätkii kovasti välissä ,Firmwaren tiedot on,Current Software Revision: epc3825-v302r12901-100201c
Firmware Name: epc3825-v302r12901-100201c.bin
Firmware Build Time: Feb 02 2010 15:45:18
Olen lukenut täältä että tähän on saatavana päivitys joka korjaa tilannetta,voisitteko mahdollisesti lähettää sen tänne mun liittymään?


Minulla aivan sama tilanne. Voisitteko laittaa tännekin firmware päivitystä.
Hei Jarno75,

Päivityspyyntöä laitettu eteenpäin.
saisinko minäkin päivityksen ko. modeemiin?

nykyinen versioni on: epc3825-v302r12901-100201c eli vissin vanha?
Hei ulpukka50,

Välitetty pyyntö eteenpäin! Vanha ohjelmisto tosiaan sisällä on.
Hei,

Myös täällä ollaan vailla uutta firmwarea Ciscoon, yhteys katkeilee.
Voisiko päivitystä tännekin suuntaan laittaa. Netti pätkii sen verran pahasti että hermot menee. En ymmärrä miten sonera uskaltaa näin huonolaatuisen laitteen lähettää asiakkailleen.. tällä menolla ei kohta ole asiakkaita..

Nykyinen Firmware: epc3825-v302r12901-100201c

Kiitos!
Tännekin pitäisi saada uutta firmistä, viikon verran pätkinyt taas netti niin pahasti että hermot tiukalla...
Tännekkin olisi mukava saada päivitys! En ois muuten tiennyt edes koko päivityksestä ellei työkaveri olisi asiasta maininnut. Toivottavasti tällä parantuu tuo satunnainen netin pätkiminen.

Vastaa