Olisiko Soneran kautta mahdollista saada päivitystä ko. modeemiin.
Sivu 7 / 7
Saisikos tänne uutta firmistä tuohon Ciscon kaapelimodeemiin... pätkii, pätkii, buuttaa.... tätä on jatkunut jo viikon verran ja eilen oli koko päivän poikki yhteydet 5minuutin välein.
Hei,
Netti pätkii n. puolen tunnin välein. Saisiko tännekkin päin päivityksia. Kiitos.
Netti pätkii n. puolen tunnin välein. Saisiko tännekkin päin päivityksia. Kiitos.
Päivitystä ei kuulu ei näy ??!!
Missäs päivitys viipyy??!!
Hei JeeRock,
Päivityspyyntö on tällä hetkellä käsittelyssä.
Päivityspyyntö on tällä hetkellä käsittelyssä.
Hei mike-young, mikaniskanen ja Lartsa52,
Päivityspyyntöä laitettu eteenpäin.
Hei Llinded,
sinulle olikin päivityspyyntö tehty jo eilen.
Hei JeeRock,
Päivityspyyntö modeemillesi on käsittelyssä tällä hetkellä.
Päivityspyyntöä laitettu eteenpäin.
Hei Llinded,
sinulle olikin päivityspyyntö tehty jo eilen.
Hei JeeRock,
Päivityspyyntö modeemillesi on käsittelyssä tällä hetkellä.
Olisi mukavaa saada firmwarepäivitystä kyseiseen modemiin.
Päivitättekö siis ton laitteen.
Päivitättekö siis ton laitteen.
Hei esanro,
Päivityspyyntöä laitettu eteenpäin.
Päivityspyyntöä laitettu eteenpäin.
Kiitos Marko!
Laittaako Sonera myös uusimman mahdollisen päivityksen tuohon modemiin, jotta siltaus mahdollistuu.
Laittaako Sonera myös uusimman mahdollisen päivityksen tuohon modemiin, jotta siltaus mahdollistuu.
Saisko tuota firmware päivitystä? Heitin tehdasasetukset modeemille, koska en päässyt modeemin asetuksiin, kun se oli siltana. Kiitoksia.
Hei esanro ja Famatic,
Välitin teidän päivityspyyntönne eteepäin!
Välitin teidän päivityspyyntönne eteepäin!
Sama laita täälläkin. Ja netti pätkii. Saisinko päivityksen?
Hei torulf,
Laitoin päivityspyynnön eteenpäin!
Laitoin päivityspyynnön eteenpäin!
Moi
yhteys on katkeillut nyt lähes 10 kk:n ajan tasaisen epätasaisesti. Välillä pelaa moitteetta viikkoja ja sitten äkkiä alkaa taas pätkiä. Eli yhteys katkeaa, on pois 1-10 min, ja palaa taas normaaliksi.
Olen tehnyt nuo ohjeissa mainitut toimenpiteet
1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
ja yrittänyt selvittää asiaa muutenkin mutta ei tunnu auttavan
Olisiko mahdollista saada sitä uutta päivitystä modeemiiin?
yhteys on katkeillut nyt lähes 10 kk:n ajan tasaisen epätasaisesti. Välillä pelaa moitteetta viikkoja ja sitten äkkiä alkaa taas pätkiä. Eli yhteys katkeaa, on pois 1-10 min, ja palaa taas normaaliksi.
Olen tehnyt nuo ohjeissa mainitut toimenpiteet
1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
ja yrittänyt selvittää asiaa muutenkin mutta ei tunnu auttavan
Olisiko mahdollista saada sitä uutta päivitystä modeemiiin?
Hei hnkka,
Välitin päivityspyyntösi eteenpäin! Jos ongelma kuitenkin tuntuu jatkuvan niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Välitin päivityspyyntösi eteenpäin! Jos ongelma kuitenkin tuntuu jatkuvan niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Tsaijai pojat,
katsokaas millaisiin lukemiin ihan langattomalla yhteydellä läppäriltä päästään Soneran kaapelissa kun käytössä ei ole Soneran toimittama Cisco EPC3825 -laite:
http://www.speedtest.net/my-result/3518905726
Kaunista, eikö totta?
Ainakin viime kesänä kun vielä itse tappelin tuon Soneran toimittaman kaapelimodeemin irvikuvan kanssa, jäivät siirtonopeudet parhaimmillaankin 70/3Mbps luokkaan, siis jos laitteen sai siltaan. NATissahan se harvemmin jaksoi speedtestiä loppuun asti ajaa ennen kaatumistaan, mutta ainakin 40Mbps taisi läpi silloinkin päästä.
Ihan vaan vinkkinä, että päätelaiteaidan toisella puolella ruoho voi vihertää kauniimmi..
katsokaas millaisiin lukemiin ihan langattomalla yhteydellä läppäriltä päästään Soneran kaapelissa kun käytössä ei ole Soneran toimittama Cisco EPC3825 -laite:
http://www.speedtest.net/my-result/3518905726
Kaunista, eikö totta?
Ainakin viime kesänä kun vielä itse tappelin tuon Soneran toimittaman kaapelimodeemin irvikuvan kanssa, jäivät siirtonopeudet parhaimmillaankin 70/3Mbps luokkaan, siis jos laitteen sai siltaan. NATissahan se harvemmin jaksoi speedtestiä loppuun asti ajaa ennen kaatumistaan, mutta ainakin 40Mbps taisi läpi silloinkin päästä.
Ihan vaan vinkkinä, että päätelaiteaidan toisella puolella ruoho voi vihertää kauniimmi..
Kertoisitko pupona mikä laite tuollaisiin pystyy? meinaan rupeaa hermot kiristymään katkeamispisteeseen tähän soneran pas*aan
PahaMaku kirjoitti: Kertoisitko pupona mikä laite tuollaisiin pystyy? meinaan rupeaa hermot kiristymään katkeamispisteeseen tähän soneran pas*aan
Bewan C5200n
Tuli aikanaan Elisa Viihteen kaapelimodeemiksi kun asuin Elisan kaapeliverkon alueella. Ja toimii siis mukavasti myös Soneran verkossa. Siltaan tuon väänsin ja reitittimen perään eikä ole enää ollut huolia muuten kuin verkon puolelta; monta kuukautta olikin ihan ongelmatonta mutta nyt (helteiden myötä?) on kaapeliverkko alkanut pätkiä päivittäin; modeemi tippuu linjalta hakemaan yhteyttä uudelleen, eikä meinaa paluukanavia löytää ei niin millään.
Sonerahan tähän tahtoi tietysti syyttää asiakkaan laitetta ja ulkoistaa vianetsinnänkin asiakkaalle, joten olen tämän ongelman esiintyessä testannut yhteyttä myös tuolla Ciscolla; eihän se sen enempää linjalle tietenkään nouse..
Saisinko minäkin päivitystä tuohon purkkiin, kun tuntuu tipahtelevan aina välillä linjoilta.
Hei AK83,
Modeemissasi on jo tuorein päivitys sisällä. Häviääkö nettiyhteys kaikilta modeemiin liitetyiltä laitteilta vai pelkästään yhdeltä ? Ainakin verkon ja modeemin välillä yhteys on toiminut ilman pätkimistä. Oletko huomannut KaapeliTV:n kuvassa pätkimistä?
Modeemissasi on jo tuorein päivitys sisällä. Häviääkö nettiyhteys kaikilta modeemiin liitetyiltä laitteilta vai pelkästään yhdeltä ? Ainakin verkon ja modeemin välillä yhteys on toiminut ilman pätkimistä. Oletko huomannut KaapeliTV:n kuvassa pätkimistä?
Antti- kirjoitti: Hei AK83,
Modeemissasi on jo tuorein päivitys sisällä. Häviääkö nettiyhteys kaikilta modeemiin liitetyiltä laitteilta vai pelkästään yhdeltä ? Ainakin verkon ja modeemin välillä yhteys on toiminut ilman pätkimistä. Oletko huomannut KaapeliTV:n kuvassa pätkimistä?
Moikka,
modeemi oli ilmeisesti päivittynyt itsestään, koska käyttöön otettaessa siinä oli vielä tuo 2010 vuoden firmware ja yhteys katkeili n. tunnin välein. Nyt viimeiset päivät yhteys on toiminyt hyvin!
Hei AK83,
Hieno juttu että yhteys on nyt toiminut paremmin.
Cisco EPC3825 modeemille tulee nuo päivitykset nykyään ihan automaattisesti. Modeemissa on siis aina uusin softa kun se on verkkoon kytkettynä.
Hieno juttu että yhteys on nyt toiminut paremmin.
Cisco EPC3825 modeemille tulee nuo päivitykset nykyään ihan automaattisesti. Modeemissa on siis aina uusin softa kun se on verkkoon kytkettynä.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.