Joo eli ongelma alkoin heti kun sain modeemin ja netin uuteen asuntoon (n. 2kk sitten), mutta sain loppumaan kun otin palomuurin ja wlanin pois ja kytkin myöhemmin takaisin.
Nyt kun järjestys vaihtui (modeemi edelleen samassa paikassa) alkoi sama ongelma taas. Aika tarkalleen 1h välein modeemi boottaa ja tämähän ei kyllä enään ole mukavaa netin käyttämistä.
Firmware tässä on vissiin melkoisen vanha, että saako sen päivitettyä jotenkin jos auttaisi ongelmaan?
Firmware Name: epc3825-v302r12901-100201c.bin
Firmware Build Time: Feb 02 2010 15:45:18
Muuten netti toimii ihan hyvin. Välillähän kyllä netti on käynyt poikki, mutta normaalia vissiin kaapelille? :)
Niin ja wlan pätkii kyllä muutenkin kun on pöytäkone ja kannettava niin kannettavan internetti katkeaa aina välissä eli wlanissa jotain häikkää...
Sivu 1 / 1
Hei Jakosken,
Laitoin modeemillesi päivitystä tulemaan. Parin tunnin kuluessa sen pitäisi olla asentunut.
Päivityksen jälkeen palomuuri kannattaa käydä kytkemässä pois päältä. Palomuuri saattaa aiheuttaa yhteyden pätkimistä ja hidastelua.
1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Laitoin modeemillesi päivitystä tulemaan. Parin tunnin kuluessa sen pitäisi olla asentunut.
Päivityksen jälkeen palomuuri kannattaa käydä kytkemässä pois päältä. Palomuuri saattaa aiheuttaa yhteyden pätkimistä ja hidastelua.
1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Current Software Revision: epc3825-v302r125554-120725c
Firmware Name: epc3825-v302r125554-120725c.bin
Firmware Build Time: Jul 26 11:00:24 2012
joo päivittyi vasta. Tarkastellaan vieläkö katkoo nettiä, wlania tai tietokoneelle yhteyttä jollakin johto paikalla.
Firmware Name: epc3825-v302r125554-120725c.bin
Firmware Build Time: Jul 26 11:00:24 2012
joo päivittyi vasta. Tarkastellaan vieläkö katkoo nettiä, wlania tai tietokoneelle yhteyttä jollakin johto paikalla.
Noniin ongelma alkoi taas... Huomasin juuri että netti on pätkinyt taas "tarkalleen" 1 tunnin välein.
Sekä netin nopeus on hidasta taas...
soneran nopeusmittaus
- Latausnopeutesi: 33.90Mbit/s
- Lähetysnopeutesi: 4.76 Mbit/s
- Viive: 36ms
Model: Cisco EPC3825
Current Software Revision: epc3825-v302r125574-131129c
Firmware Build Time: Nov 29 19:58:59 2013
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Enable
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -15.1 dBmV 34.3 dB
Channel 2: -15.3 dBmV 34.0 dB
Channel 3: -14.3 dBmV 34.8 dB
Channel 4: -14.1 dBmV 34.8 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 49.0 dBmV
Channel 2: 47.4 dBmV
Channel 3: 48.4 dBmV
Channel 4: 48.9 dBmV
Sekä netin nopeus on hidasta taas...
soneran nopeusmittaus
- Latausnopeutesi: 33.90Mbit/s
- Lähetysnopeutesi: 4.76 Mbit/s
- Viive: 36ms
Model: Cisco EPC3825
Current Software Revision: epc3825-v302r125574-131129c
Firmware Build Time: Nov 29 19:58:59 2013
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Enable
Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -15.1 dBmV 34.3 dB
Channel 2: -15.3 dBmV 34.0 dB
Channel 3: -14.3 dBmV 34.8 dB
Channel 4: -14.1 dBmV 34.8 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 49.0 dBmV
Channel 2: 47.4 dBmV
Channel 3: 48.4 dBmV
Channel 4: 48.9 dBmV
Hei jakosken,
Mikäli yhteydessä on vielä ongelmaa, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä, niin selvitellään asiaa tarkemmin.
Mikäli yhteydessä on vielä ongelmaa, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä, niin selvitellään asiaa tarkemmin.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.