Meillä kaapelilaajakaista pätkii. Vika ilmeni heti, noin vuosi sitten, mutta olen elänyt siinä uskossa että asia liittyy WLAN-käyttöön. Huomasin vasta nyt ettei vika olekaan wlan:ssa, vaan modeemi tippuu pois, (valot sammuvat). Nettiyhteys palaa noin minuutissa, mutta kun yhteys kaatuu epäsäännöllisin välein (noin pari kerta tunnissa), niin ei taittaa olla ihan normaali tilanne? TV-kuvassa ei ongelmia. Miten asiaan saa apua? Voiko modeemi testata toisessa paikassa, jossa kaapelilaajakaista käytössä (onko modeemi kytkeytyy tiettyyn osoitteeseen?)
Sivu 2 / 2
Moi , saisinko minäkin uuden päivityksen. Nykyinen firmware vuodesta 2011..
Hei Kkoske ja Inspecta,
Laitoin modeemeille päivitystä tulemaan. Parissa tunnissa pitäisi olla asentunut.
Päivityksen jälkeen kannattaa palomuuri ottaa pois käytöstä jos yhteydessä on vielä ongelmaa.
1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Laitoin modeemeille päivitystä tulemaan. Parissa tunnissa pitäisi olla asentunut.
Päivityksen jälkeen kannattaa palomuuri ottaa pois käytöstä jos yhteydessä on vielä ongelmaa.
1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Morjes!
Saisko myös tänne tulemaan päivitystä.
EDIT:
Homma hoituikin jo
Saisko myös tänne tulemaan päivitystä.
EDIT:
Homma hoituikin jo
Joo-o, itselläni alkoi sama ongelma marraskuussa 2011, jonkin aikaa kestin sitä pätkimistä mutta sitten oli pakko vaihtaa ADSL-liittymään joka toimiki aivan moiteettomasti. Muutettuani puoli vuotta sitten uuteen asuntoon (sekin tosin Turun keskustassa) päätin hankkia kaapeliyhteyden jälleen kerran, siinä toivossa että ongelmat oltaisiin vihdoin ja viimein saatu korjattua kahden vuoden aikana. Voi kuinka väärässä olin, tilanne on jälleen kerran se että jos on oikeasti hoidettava asioita esimerkiksi laskujen maksamista yms. niin nämä on pakko hoitaa työpaikalla em. syystä. Nettipelien pelaaminen, pokerin pelaaminen yms ei tule kuuloonkaan tällä liittymällä. Onneksi puhelimen 3G toimii varsin hyvin.
Kiitos.
Kiitos.
eyah kirjoitti: Joo-o, itselläni alkoi sama ongelma marraskuussa 2011, jonkin aikaa kestin sitä pätkimistä mutta sitten oli pakko vaihtaa ADSL-liittymään joka toimiki aivan moiteettomasti. Muutettuani puoli vuotta sitten uuteen asuntoon (sekin tosin Turun keskustassa) päätin hankkia kaapeliyhteyden jälleen kerran, siinä toivossa että ongelmat oltaisiin vihdoin ja viimein saatu korjattua kahden vuoden aikana. Voi kuinka väärässä olin, tilanne on jälleen kerran se että jos on oikeasti hoidettava asioita esimerkiksi laskujen maksamista yms. niin nämä on pakko hoitaa työpaikalla em. syystä. Nettipelien pelaaminen, pokerin pelaaminen yms ei tule kuuloonkaan tällä liittymällä. Onneksi puhelimen 3G toimii varsin hyvin.
Kiitos.
Jos mahdollista, kokeile vaihtaa tilalle toisen merkkinen kaapelimodeemi. Esimerkiksi Elisan kaapeliasiakkailleen toimittama Bewan C5200N -laite toimii Soneran kaapeliverkossa moitteettomasti, toisin kuin Soneran toimittama Cisco EPC3825. Noita laitteita löytynee netin kauppapalstoilta muutamalla eurolla käytettynä.
Ja jos tällä yhteysongelmat korjaantuvat, kuten omassa tapauksessani kävi, voit pyytää kuluttajaviranomaisten kautta Soneraa hyvittämään modeemin hankintahinnan!
Omalta osaltani vien asian kuluttajariitalautakuntaan, jos sitä kautta saataisi Sonera vaikka pidemmän päälle kantamaan edes hieman vastuutaan asiassa..
hechca kirjoitti: Kiitos pupona viestistäsi,
Näin minäkin tämän oon päätellyt, kun viestiketjusi luin läpi. Ei olo kuulunut mitään uuden vikailmoituksen jälkeen, poislukien että palomuuri pois.
Soittelevat kyllä parin päivän välein ja tarjoavat samaa sopimusta jatkettavaksi. Hengitystäni en pidätä, mutta katotaan miten asia etenee.
Itse itseäni lainaten, mikään ei ole muuttunut vaikka Soneralta soiteltiin ja sanottiin, että kohinat on nyt korjattu. Mainittakoon, että liittymä toimikin pari viikkoa ilman havaittavia jatkuvia kaatumisia. Nyt ne sitten ovat palanneet takaisin, seuraavaksi teen uuden vikailmoituksen. Vanhan vikailmoitukseni "tapausnumeroa" jatkettiin, jotta voin Soneralle ilmoittaa mikäli ongelmat jatkuvat. Ilmoitin, mutta tätä kyseistä "tapausnumeroa" ei enää ollut avonaisena.
Nyt kysynkin suoraan Soneran asiakaspalvelijalta, mitkä vaihtoehtoni tässä tilanteessa ovat? Teen vikailmoituksen, mitä konkreettisia toimenpiteitä tämä aiheuttaa? Onko todennäköistä, että ongelmani saadaan korjattua? Voitteko allekirjoittaa käyttäjän pupona ehdotuksen, että muun merkkinen modeemi korjaisi ongelmani? Saanko modeemin hankintahinnasta teiltä hyvitystä? Saanko toimimattomasta liittymästä hyvitystä? Saanko menettää hermoni? Minuun saa ottaa yhteyttä asian tiimoilta. Haluaisin kovasti ratkaista tämän ongelman, joka on vaivannut jo tarpeettoman pitkään mutta nyt alkaa sen surullisenkuuluisan kamelin skolioosin vaivaama selkä taittua.
Ystävällisin terveisin,
Henri
Hei Hechca,
Ikävä kuulla että yhteyden ongelmat ovat palanneet. Suosittelisin tekemään uuden vikailmoituksen, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin. Edellisestä vikailmoituksesta oli kulunut jo sen verran aikaa, että ilmoitusta ei voitu enää uudelleen avata.
Kun olet tehnyt vikailmoituksen, niin voimme lähteä selvittämään yhteytesi tilannetta. Tarvittaessa viankorjaus siirtyy asentajalle, joka voi käydä yhteyden testaamassa ja tekemässä tarvittavat korjaukset.
Modeemin ohjelmisto on ilmeisesti aikaisemmin päivitetty ja olitkin varmistanut että päivityksen jälkeen palomuuri on ollut pois käytöstä.
Meidän kauttamme ei tällä hetkellä ole mahdollista saada muuta modeemia kuin Cisco EPC3825 mallia. Tarvittaessa voit hankkia itsellesi erillisen modeemin, mutta sen hankintahinnassa emme ikävä kyllä voi hyvittää. Ei ole myöskään takeita että toinen modeemi korjaisi ongelmaa.
Vikaan liittyvissä hyvityksissä suosittelen myös olemaan vikapalveluumme yhteydessä. Hyvitysasiat käsitellään tapauskohtaisesti.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Ikävä kuulla että yhteyden ongelmat ovat palanneet. Suosittelisin tekemään uuden vikailmoituksen, niin voimme selvittää ongelmaa tarkemmin. Edellisestä vikailmoituksesta oli kulunut jo sen verran aikaa, että ilmoitusta ei voitu enää uudelleen avata.
Kun olet tehnyt vikailmoituksen, niin voimme lähteä selvittämään yhteytesi tilannetta. Tarvittaessa viankorjaus siirtyy asentajalle, joka voi käydä yhteyden testaamassa ja tekemässä tarvittavat korjaukset.
Modeemin ohjelmisto on ilmeisesti aikaisemmin päivitetty ja olitkin varmistanut että päivityksen jälkeen palomuuri on ollut pois käytöstä.
Meidän kauttamme ei tällä hetkellä ole mahdollista saada muuta modeemia kuin Cisco EPC3825 mallia. Tarvittaessa voit hankkia itsellesi erillisen modeemin, mutta sen hankintahinnassa emme ikävä kyllä voi hyvittää. Ei ole myöskään takeita että toinen modeemi korjaisi ongelmaa.
Vikaan liittyvissä hyvityksissä suosittelen myös olemaan vikapalveluumme yhteydessä. Hyvitysasiat käsitellään tapauskohtaisesti.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Terve,
Itsellänikin on tuon kanssa ongelmia. modeemina Cisco EPC3825 ja 100mb kaapeli
Netti pätkii pahasti välillä. Kun yritän wlanin kautta pelata java pelejä tjms netti menee jumiin tai kokonaan poikki. Välillä olen googlesta hakenut jtn asiaa niin tulee "ei yhteyttä" verkkoon.
Kaapelin linjan kautta netti toimii joten kuten paremmin. Ei aina.
Modeemissa on ilmeisesti uusin firma softa sisällä
Firmware Name: epc3825-v302r125554-120725c.bin
Firmware Build Time: Jul 26 11:00:24 2012
Niin ja ensiapuna perinteiset Soneran kaapelimodeemireseptit, eli palomuurin poistaminen käytöstä:
kyseisen ohjeen mukaan olen ottanut palomuurin ottanut pois, ei mitään apua.
Ja siltaavan ohjeen olen kokeillut
http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=104&t=8888#p54221
Ei apua tuosta ohjeesta
Hallintapaneelissa ei myöskään ole tuota "bridge_mode" vaihtoehtoa, joten kiva jos ois niin voisi kokeilla "siltaavana" . myöskin helpottaisi porttien hallinnoissa jne.
Koska pelaamme kaveriporukan kanssa ns servuja ja läpi ei pääse.
Ehdotuksia?
Itsellänikin on tuon kanssa ongelmia. modeemina Cisco EPC3825 ja 100mb kaapeli
Netti pätkii pahasti välillä. Kun yritän wlanin kautta pelata java pelejä tjms netti menee jumiin tai kokonaan poikki. Välillä olen googlesta hakenut jtn asiaa niin tulee "ei yhteyttä" verkkoon.
Kaapelin linjan kautta netti toimii joten kuten paremmin. Ei aina.
Modeemissa on ilmeisesti uusin firma softa sisällä
Firmware Name: epc3825-v302r125554-120725c.bin
Firmware Build Time: Jul 26 11:00:24 2012
Niin ja ensiapuna perinteiset Soneran kaapelimodeemireseptit, eli palomuurin poistaminen käytöstä:
Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
kyseisen ohjeen mukaan olen ottanut palomuurin ottanut pois, ei mitään apua.
Ja siltaavan ohjeen olen kokeillut
http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=104&t=8888#p54221
Ei apua tuosta ohjeesta
Hallintapaneelissa ei myöskään ole tuota "bridge_mode" vaihtoehtoa, joten kiva jos ois niin voisi kokeilla "siltaavana" . myöskin helpottaisi porttien hallinnoissa jne.
Koska pelaamme kaveriporukan kanssa ns servuja ja läpi ei pääse.
Ehdotuksia?
Hei Killers467,
Ensisijaisesti suosittelisin olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin voisimme varmistella että yhteydessä ei ole mitään häiriöitä.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Cisco EPC3825 modeemin siltaamisesta on palstallamme ollut juttua aikaisemmin. Modeemin siltaaminen tapahtuu kuitenkin käyttäjän omalla vastuulla. Palstallamme aiheesta: viewtopic.php?f=104&t=8888#p66221
Ensisijaisesti suosittelisin olemaan vikapalveluumme yhteydessä, niin voisimme varmistella että yhteydessä ei ole mitään häiriöitä.
Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Cisco EPC3825 modeemin siltaamisesta on palstallamme ollut juttua aikaisemmin. Modeemin siltaaminen tapahtuu kuitenkin käyttäjän omalla vastuulla. Palstallamme aiheesta: viewtopic.php?f=104&t=8888#p66221
Hei.
Itellä kans toi Cisco EPC3825 ja 100mb
nyt reilu 2 viikkoa sitten rupes netti pätkimään tunninvälein.
olen tehnyt tämän:
mutta ei auttanut, pistettekö miullekkin päivityksen ?
Itellä kans toi Cisco EPC3825 ja 100mb
nyt reilu 2 viikkoa sitten rupes netti pätkimään tunninvälein.
olen tehnyt tämän:
1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
mutta ei auttanut, pistettekö miullekkin päivityksen ?
Hei Psycho,
Laitoin päivityspyyntöä eteenpäin.
Laitoin päivityspyyntöä eteenpäin.
Hei,
Päivitystä kaivattaisiin täälläkin. Asetukset testattu.
Kiitos!
Päivitystä kaivattaisiin täälläkin. Asetukset testattu.
Kiitos!
Joo eli mullakin on sama ongelma. Netti toimii noin tunnin sitten katkee hetkeksi ja toimii taas. Sama modeemi kuin muillakin eli Cisco EPC3825 ja 100mb kaapelinetti. En tiedä onko tässä uusin päivitys mutta lähettäisittekö sen? kiitos.
Hei AlexK ja alexpxl ,
Laitoin modeemipäivityspyyntönne eteenpäin!
Laitoin modeemipäivityspyyntönne eteenpäin!
Jos jaksatte selata näitä foorumeita taaksepäin, niin huomaatte varmasti että tilanne on ollut sama viimeiset neljä vuotta. Sonera toimittaa samaa Cisco EPC3825 -romua, joka ei edelleenkään toimi paitsi kaikista ominaisuuksistaan riisuttuna yhdellä päätelaitteella rauhallisesti ajellen hetken.
Yksin täällä näitä ongelmatapauksia on satoja, jokainen Soneralle yksittäistapaus; josko joku (olisinko se sitten pidemmän päälle minä, kun kuluttajariitalautakuntaankin asian kanssa ollaan menossa) keräisi kaikki meidät ongelmatapaukset yhden foorumin alle, saatettaisi paremmin saada selville ongelma koko laajuudessaan.
Todennäköistähän on, että Soneralla on tässä nyt käsissään jopa tuhansien asiakkaiden ja päätelaitteiden suo; ostettiin EPC3825:ttä kun halvalla sai, se ei toiminutkaan, toimittaja ei saanut korjattua => korvaaminen toimivalla tulisi kalliiksi joten Sonera tekee sen mitä Sonera osaa eli väistää vastuunsa ja kiistää kaiken.
Jokuhan saattaisi vinkata tästä aiheesta vaikka Kuningaskuluttajaankin, tai iltapäivälehdille. Eiköhän tällainen aihe möisi mediassakin?
Yksin täällä näitä ongelmatapauksia on satoja, jokainen Soneralle yksittäistapaus; josko joku (olisinko se sitten pidemmän päälle minä, kun kuluttajariitalautakuntaankin asian kanssa ollaan menossa) keräisi kaikki meidät ongelmatapaukset yhden foorumin alle, saatettaisi paremmin saada selville ongelma koko laajuudessaan.
Todennäköistähän on, että Soneralla on tässä nyt käsissään jopa tuhansien asiakkaiden ja päätelaitteiden suo; ostettiin EPC3825:ttä kun halvalla sai, se ei toiminutkaan, toimittaja ei saanut korjattua => korvaaminen toimivalla tulisi kalliiksi joten Sonera tekee sen mitä Sonera osaa eli väistää vastuunsa ja kiistää kaiken.
Jokuhan saattaisi vinkata tästä aiheesta vaikka Kuningaskuluttajaankin, tai iltapäivälehdille. Eiköhän tällainen aihe möisi mediassakin?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.