Myös minulla on ongelmia Ciscon kaapelimodeemiyhteyden kanssa. Pätkii jatkuvasti.Kaikki temput on tehty, mitä täällä on neuvottu. Onko firmwire ajantasalla? Onko olemassa luotettavampaa modeemia?
Sivu 1 / 1
Eli nämä on tarkistettu:
- DNS palvelin
- reititys (tracert)
- pakettihäviö (ping)
- kaapelimodeemin resetointi
- Toinen kaapelimodeemi (jos mahdollista)
- kaapelit ok
Millaista pätkimistä? Verkkosivut ei lataudu, videot eivät toimi? Netti vain katkeilee? Käytätkö langatonta vai langallista? Pätkiikö yhteys kaapelimodeemiin vai internetissä (kokeile pingata oletusyhdyskäytävään=modeemisi IP-osoite)?
Ohjeita pingaamiseen http://www5.sonera.fi/ohjeet/Vasteajan_mittaus
DNS palvelimen vaihtoon ohje: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/change-tcp-ip-settings#1TC=windows-7
Mikä firmware versio niin voisi ehkä sanoa onko ajantasalla? Katso keskustelua, jossa keskustellaan firmware päivityksistä. Myös keskustelua on aika paljon tästä samasta laittesta, joten sieltä voisi löytyä neuvoa.
Cisco pitäisi olla hyvä merkki, sillä lähes kaikki operaattorit käyttävät Ciscon laitteita. Kuitenkin olet todennäköisesti saanut Soneralta Ciscon kuluttajalaitteita ja mitä voi sanoa kuluttajalaitteista ne eivät vain toimi.
Vikailmoitus omilta sivuilta jos vika ei korjaannu itsestään aika hyvä neuvo.
- DNS palvelin
- reititys (tracert)
- pakettihäviö (ping)
- kaapelimodeemin resetointi
- Toinen kaapelimodeemi (jos mahdollista)
- kaapelit ok
Millaista pätkimistä? Verkkosivut ei lataudu, videot eivät toimi? Netti vain katkeilee? Käytätkö langatonta vai langallista? Pätkiikö yhteys kaapelimodeemiin vai internetissä (kokeile pingata oletusyhdyskäytävään=modeemisi IP-osoite)?
Ohjeita pingaamiseen http://www5.sonera.fi/ohjeet/Vasteajan_mittaus
DNS palvelimen vaihtoon ohje: http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/change-tcp-ip-settings#1TC=windows-7
Mikä firmware versio niin voisi ehkä sanoa onko ajantasalla? Katso keskustelua, jossa keskustellaan firmware päivityksistä. Myös keskustelua on aika paljon tästä samasta laittesta, joten sieltä voisi löytyä neuvoa.
Cisco pitäisi olla hyvä merkki, sillä lähes kaikki operaattorit käyttävät Ciscon laitteita. Kuitenkin olet todennäköisesti saanut Soneralta Ciscon kuluttajalaitteita ja mitä voi sanoa kuluttajalaitteista ne eivät vain toimi.
Vikailmoitus omilta sivuilta jos vika ei korjaannu itsestään aika hyvä neuvo.
Kiitos vastauksesta. Netti pätkii niin langattomalla kuin langallisellakin yhteydellä. Tuo listasi on muuten käyty läpi, mutta modeemia ei ole ollut mahdollista vaihtaa.
Eli pätkiikö yhteys reitittimeen vai operaattorin verkossa?
Hei Modeemissa on sisäänrakennettu wlan-reititin, joten luulen että yhteys pätkii reitittimessä.
Testaa pingata reitittimeen...
192.168.1.1
tai 192.168.0.1 ...
Katkeaako WLAN yhteys?
Kokeile pingata useamman kerra peräkkäin... tuleeko pakettihäviötä?
192.168.1.1
tai 192.168.0.1 ...
Katkeaako WLAN yhteys?
Kokeile pingata useamman kerra peräkkäin... tuleeko pakettihäviötä?
Täälläkin pätkimisongelmaa vieläkin löytyy... Yhteys katkeilee joka päivä montakertaa vähän väliä. Edellinen cisco lakkasi toimimasta kokonaan, sain takuuseen samanlaisen. Pätkimiset ovat jatkuneet.. Elikkä yhteys operaattorille (dns palvelinta ei löydy) katkeaa. Itse purkkiin yhteys pysyy. Voisin epäillä että kyseinen modeemi edelleen syynä, kun siitä löytyy sadoittain valituksia kun googlettaa.. Kai olisi tullut jo useampi valitus soneralle jos alueeni verkossa olisi vika?
Ja kaikki kikat ja modeemin asettaminen siltaavaan tilaan on kokeiltu. Voi kun olisi tarjolla kilpaileva operaattori niin voisi soneraakin kiinnostaa asiakkaitten tyytyväisyys.
Ja kaikki kikat ja modeemin asettaminen siltaavaan tilaan on kokeiltu. Voi kun olisi tarjolla kilpaileva operaattori niin voisi soneraakin kiinnostaa asiakkaitten tyytyväisyys.
Jos DNS palvelin ei vastaa kokeile vahtaa Googlen DNS palvelimen IP-osoite 8.8.8.8 ja 8.8.4.4
Ohje: https://sites.google.com/site/jasunsivu/dns-nimipalvelimet
Jos ei auta, kokeile
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Vasteajan_mittaus
Soneran DNS palvelimissa näyttää olevan vika... Kokeile korjata noilla ohjeilla, jos sitten toimisi paremmin
Ohje: https://sites.google.com/site/jasunsivu/dns-nimipalvelimet
Jos ei auta, kokeile
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Vasteajan_mittaus
Soneran DNS palvelimissa näyttää olevan vika... Kokeile korjata noilla ohjeilla, jos sitten toimisi paremmin
Kokeillaas tuolla googlen dns-palvelimilla..
Eikös yhteysongelmien luulisi olevan laajalla asiakaskunnalla jos soneran omat dns-palvelimet olisivat viallisia? Tätä en ihan siis täysin ymmärrä.
Pingejä tehty eikä ainakaan yhteyden toimimishetkellä ilmene ongelmaa eikä pakettihäviötä, viive 20ms
Eikös yhteysongelmien luulisi olevan laajalla asiakaskunnalla jos soneran omat dns-palvelimet olisivat viallisia? Tätä en ihan siis täysin ymmärrä.
Pingejä tehty eikä ainakaan yhteyden toimimishetkellä ilmene ongelmaa eikä pakettihäviötä, viive 20ms
Kyllä pitäisi olla... Mutta toisaalta se riippuu mitä kyselyjä sinne laitetaan... Välillä on ollut että osa kyselyt eivät toimi. Mutta jos Googlen DNS palvelimet toimivat, niin ongelma on Soneralla.
En ole ollenkaan huomannut ongelmia DNS palvelimissa, sillä minulla on oma DNS palvelin kotona ja se ohjaa kyselyitä Soneran ja Googlen palvelimille, joten en itse ole huomannut ongelmia, vaikka Soneran DNS palvelimissa vika.
Kannattaa määrittää reitittimeen etusijalle Soneran DNS palvelin ja varaksi Googlen DNS palvelimet, niin ei pitäisi olla silloin vikaa DNS palvelimissa jälkeen päin.
Olen kyllä huomannut että moni ei kehtaa edes valittaa toimimattomassa netti yhteydestä ja tänne saa ihan vapaasti laittaa jos ongelmia. DNS palvelin on yksi yleisimmistä ongelmista Soneran verkossa ja epäilen että kapasitettia on liian vähän... Silloin tulee näitä pakettihäviöitä, kun nimipalvelut eivät toimi.
En ole ollenkaan huomannut ongelmia DNS palvelimissa, sillä minulla on oma DNS palvelin kotona ja se ohjaa kyselyitä Soneran ja Googlen palvelimille, joten en itse ole huomannut ongelmia, vaikka Soneran DNS palvelimissa vika.
Kannattaa määrittää reitittimeen etusijalle Soneran DNS palvelin ja varaksi Googlen DNS palvelimet, niin ei pitäisi olla silloin vikaa DNS palvelimissa jälkeen päin.
Olen kyllä huomannut että moni ei kehtaa edes valittaa toimimattomassa netti yhteydestä ja tänne saa ihan vapaasti laittaa jos ongelmia. DNS palvelin on yksi yleisimmistä ongelmista Soneran verkossa ja epäilen että kapasitettia on liian vähän... Silloin tulee näitä pakettihäviöitä, kun nimipalvelut eivät toimi.
Pätkiminen jatkuu. Yhteys katkeilee.
Tein ongelmien vianmäärityksen katkeamisen aikana ja sanoo näin: http://puu.sh/8iKaN.png
Vaikka käytössä googlen dns-palvelimetkin.
Tein ongelmien vianmäärityksen katkeamisen aikana ja sanoo näin: http://puu.sh/8iKaN.png
Vaikka käytössä googlen dns-palvelimetkin.
Sitten vika saattaa olla palvelureitittimessä... Saatko siihen yhteyden? Ettei yhteys katkea tietokoneelta reitittimeen...
Sitten voit kokeilla tracert komennolla... www.google.com
Ohje http://www5.sonera.fi/ohjeet/Tracert
Niin saadaan selville missä pätkii tarkemmin
Sitten voit kokeilla tracert komennolla... www.google.com
Ohje http://www5.sonera.fi/ohjeet/Tracert
Niin saadaan selville missä pätkii tarkemmin
Palvelureitittimellä tarkoitetaan kai tuota ciscon kaapelimodeemia joka minulla vain on, ei ole kytketty siihen erillistä reititintä perään. Liittymän ostaessa sain kyseisen modeemin jolla yhteys pätki yhtälailla, sitten modeemi lakkasi kokonaan toimimasta ja sain (n. 2viikkoa sitten) uuden saman cisco epc3825 modeemin. On se kyllä kumma jos nämä kaikki modeemit ovat sököjä?
tein tuon tracert:in pariin kertaan ja tässä tulos: http://puu.sh/8iMpY.png itsehän en tuosta osaa tulkita juuri mitään
edit. tässä tracert google.com:iin http://puu.sh/8iMva.png
Niin ja vastaus tuohon reitittimeen. Yhteys purkkiin pysyy kun yhteys katkeaa. Eli pääsen vielä myös modeemin asetuksiin yms sisälle.
tein tuon tracert:in pariin kertaan ja tässä tulos: http://puu.sh/8iMpY.png itsehän en tuosta osaa tulkita juuri mitään
edit. tässä tracert google.com:iin http://puu.sh/8iMva.png
Niin ja vastaus tuohon reitittimeen. Yhteys purkkiin pysyy kun yhteys katkeaa. Eli pääsen vielä myös modeemin asetuksiin yms sisälle.
Reititys näytäisi olevan kunnossa. Ota yhteyttä Soneran vikapalveluun, jos pätkiminen jatkuu
Voisiko Sonera katsoa onko modeemissa uusin firmware?
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.