Skip to main content
Netti kun on hidastellut vähän väliä, suunnilleen joka päivä. Nettisivut siis lataa TODELLA hitaasti tai ei ollenkaan, välillä netti katkennut kokonaan. Kaiken maailman fixejä on kokeiltu, mutta mikään ei ole tuntunut auttavan. Kunnes parin tunnin googletuksen jälkeen, selvisi että vanhat firmwaret saattaa sekoittaa netin vähän väliä. Käytössä on nyt vuoden 2010 firmwaret.

Ciscon nettisivuilta ei päivityksiä saanut ladattua, joten oletan että ne tulee ISP:ltä suoraan. Miten tässä toimitaan?

Pieni kysymys vielä, mistä näen asiakasnumeroni kun ensimmäistä laskua ei ole vielä tullut?
Hei Jenslindlof,

Olisikohan sinulla liittymäsi tilausnumero jossakin? Voit sen lisäillä myös tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Asiakasnumeron näet vasta tuolla ensimmäisellä laskulla.

Mikäli sinulla ei tuota tilausnumeroakaan löydy, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä, niin laitetaan sinulle päivitystä tulemaan.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.
Marko- kirjoitti:
Hei Jenslindlof,

Olisikohan sinulla liittymäsi tilausnumero jossakin? Voit sen lisäillä myös tietoihisi. Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.

Asiakasnumeron näet vasta tuolla ensimmäisellä laskulla.

Mikäli sinulla ei tuota tilausnumeroakaan löydy, niin kannattaa olla vikapalveluumme yhteydessä, niin laitetaan sinulle päivitystä tulemaan.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.


Profiiliin päivitetty modeemin lähetteessä oleva tilausnumero. Toivottavasti se on se oikea.
Hei Jenslindlof,

Modeemille laitettu päivitystä tulemaan.
Pätkii niin perskeleesti, joskos päivitys auttaisi

Kiitos jo etukäteen...

-markus-
Hei Smare,

Pävitys laitettu tulemaan. Mikäli yhteydessä esiintyy vielä ongelmaa, niin kannattaa modeemin palomuuri käydä kytkemässä pois.

1. Surffaa osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Päivitystä vailla...
Laitatko mullekkin tuleen uuden firmiksen jos se vaikka auttais pätkimiseen ja nopeuden heittelyyn, kiitos.
-Santtu
Hei santtuboi ja asinkkon

Teidän modeemeille on nyt laitettu päivitykset tulemaan!
Myrskyn jäljiltä hajosi vanha modeemi ja tuo ilmestyi tilalle. Pätkii aika paljon.
2010 vuodelta Firmware joten oisko mahdollista saada uusin mahd. nopeasti, modeemi on päällä 24/7. Mikä on uusimman firmwaren numero?
Mitä asetuksista kannattaa muutella sitten jälkeenpäin?
Kiitos!
Laitoin modeemille päivitystä tulemaan! Uusin saatavilla oleva versio on: epc3825-v302r125554-120725c

Päivityksen jälkeen kannattaa palomuuri ottaa pois käytöstä jos yhteydessä on vielä ongelmaa.

1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings
Onko normaalia että johto Ethernet portista joka menee routeriin (TL-WR641G/WR642G) sen LED valo on oranssina?
Suoraan tietokoneeseen vedettynä vihreä, mutta tuo routeri on pakollinen kun pitää saada perheelle jaettua.
Onko jotain asetuksia mitkä kannattaisia tarkistaa routerista taikka modeemista?
Hei!

Minäkin tarvitsen uusimman firmwaren!

Terveisin Eero
Hei tuxeri

Ethernet portin valot ilmaisevat yleensä yhteyden nopeutta joista oranssi on 10Mbit ja vihreä 100Mbit. En osaa tarkkaan laitteestasi sanoa onko portti todella vain 10Mbit nopeudella toimiva vai onko asetuksissa reittimen kohdalla jokin rajoitus / säätö päällä mikä yhdistää modeemin - reittittimen toisiinsa vain 10Mbit nopeudella. Toimiiko yhteys kuitenkin normaalisti ja nopeudet on kunnossa? Jos kaikki on OK, en välttämättä antaisi valon häiritä käyttöä ollenkaan :)

keseero , sinulle laitoin modeemipäivityksen tulemaan!
Tännepäin saisi myös laittaa uudempaa firmistä. Mielellään sellaista versiota että purkin saisi siltaavaksi. Tänään tuntuu pätkivän verkko todella rajusti.
Hei Mollis,

Modeemille laitettu päivitys tulemaan. Muistathan ottaa päivityksen jälkeen modeemin palomuurin pois päältä.

1. Mene selaimella osoitteeseen 192.168.0.1 (jos ei toimi, kokeile 192.168.100.1)
2. Jätä käyttäjänimi sekä salasana tyhjäksi ja kirjaudu sisään (ellet ole jo muuttanut näitä).
3. Paina yläreunasta Security ja valitse alavalikosta Firewall
4. Valitse SPI Firewall Protection kohdasta Off (Vanhemmissa versioissa Disable).
5. Poista täppä Block IP Flood Detection-kohdasta.
6. Paina Save settings

Ohjelmisto ei ikävä kyllä suoraan mahdollista siltaamista. Modeemin siltaaminen vaatii jonkin verran osaamista ja tämä tekeminen on omalla vastuulla. Palstallamme on ollut keskustelua tähän liittyen.
Hei,

Voisi kokeilla josko firmispäivitys auttaisi jatkuvaan pätkimiseen.

Laittakaa päivitys tulemaan!

Kiitos etukäteen.
Hei thelander,

Päivitystä laitettu tulemaan. Jos yhteys pätkii tai hidastelee sen jälkeen, niin kokeile vielä tuota palomuuria ottaa pois.

Jos sekään ei auta, niin olethan vikapalveluumme yhteydessä.
Antti- kirjoitti:
Hei santtuboi ja asinkkon

Teidän modeemeille on nyt laitettu päivitykset tulemaan!


Saisinko firmware-päivityksen Cisco EPC3825:een minäkin? Asno **********

Terv. Olli
Hei sysinoro,

Modeemille laitettu päivitystä tulemaan.
Kiitos!

Vastaa