Internet yhteys aaltoilee todella pahasti ja useasti katkeaa kesken kaiken. Yhteyden max nopeus pitäisi olla 100mb ja hyvinä aikoina yhteyteni on 90mb paremmalla puolen, mutta monesti se tippuu alle 1mb. Yhteys on 5-15 minuuttia n. 1mb nopeuksissa ja palautuu sen jälkeen sopimuksen täyttämiin lukuihin (40mb ja enemmän). Yhteys kuitenkin hidastuu useita kertoja päivässä ajankohtaan/rasitukseen katsomatta. Yhteyttä käytän langallisesti (tietokone) että langattomasti (playstation 3, läppäri).
Ilmoitin asiasta n. kuukausi sitten Soneralle ja ongelma korjaantui, mutta nyt se on taas alkanut hidastelemaan/kaatumaan.
Modeemissa pitäisi olla uusin firmware epc3825-v302r125554-120725c.bin
IP flood detection ja SPI firewall protection ovat molemmat pois päältä.
Modeemi on myös buutattu uudelleen käyntiin useamman kerran ilman havaittua hyötyä.
Voiko laitteessa olla vika vai missä? Ongelma olisi mukava saada korjatuksi mahdollisimman pian.
Sivu 1 / 1
Hei Mikazu
Oletko havainnut KaapeliTV-kuvassa mitään häiriöitä? Mikäli siinäkin on esiintynyt ongelmaa, kannattaa jättää asiasta suoraan vikailmoitus. Muuten kannattaa yhteyttä vielä testata ilman ylimääräisiä haaroittimia (alkuperäistä haarointinta lukuunottamatta) ja mikäli sinulla on useita eri TV-pistokkeita, voisit kokeilla myös pistokkeen vaihtoa.
Jos nuista testeistä huolimatta ongelmat jatkuu, kannattaa asiasta jättää vikailmoitus niin saadaan tutkittua ongelma tarvittaessa asentajan kautta rasialle. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Oletko havainnut KaapeliTV-kuvassa mitään häiriöitä? Mikäli siinäkin on esiintynyt ongelmaa, kannattaa jättää asiasta suoraan vikailmoitus. Muuten kannattaa yhteyttä vielä testata ilman ylimääräisiä haaroittimia (alkuperäistä haarointinta lukuunottamatta) ja mikäli sinulla on useita eri TV-pistokkeita, voisit kokeilla myös pistokkeen vaihtoa.
Jos nuista testeistä huolimatta ongelmat jatkuu, kannattaa asiasta jättää vikailmoitus niin saadaan tutkittua ongelma tarvittaessa asentajan kautta rasialle. Vikailmoituksen voit jättää soittamalla vikapalveluun tai jättämällä palvelupyynnön omien sivujen kautta.
Itse koen samaa. Yhteys on 100/5.
Alla ensin Speedtest.net:llä kolme peräkkäistä ajoa ja sen jälkeen kylmä totuus Pingtest.net:llä ajetut 3 peräkkäistä ajoa:
http://www.speedtest.net/result/3520878485.png
http://www.speedtest.net/result/3520881254.png
http://www.speedtest.net/result/3520882790.png
Testi #1: Ping 12ms, Jitter 3ms, Packet Loss: 98%.
Testi #2: Ping 12ms, Jitter 1ms, Packet Loss: 98%.
Testi #3: Ping 13ms, Jitter 1ms, Packet Loss: 98%.
Yläkerrassa testatessani sain Packet Lossin pudotteua 88%:iin joka sekin on luokkaa F (Failed).
Tässä vielä modeemin tiedot:
Model:
Cisco EPC3825
Firmware:
epc3825-v302r125554-120725c (Jul 26 11:00:24 2012)
DS Channels:
Channel 1: -3.5 dBmV 43.2 dB
Channel 2: -3.8 dBmV 43.8 dB
Channel 3: -4.5 dBmV 43.2 dB
Channel 4: -4.9 dBmV 42.4 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
US Channels:
Channel 1: 55.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Alla ensin Speedtest.net:llä kolme peräkkäistä ajoa ja sen jälkeen kylmä totuus Pingtest.net:llä ajetut 3 peräkkäistä ajoa:
http://www.speedtest.net/result/3520878485.png
http://www.speedtest.net/result/3520881254.png
http://www.speedtest.net/result/3520882790.png
Testi #1: Ping 12ms, Jitter 3ms, Packet Loss: 98%.
Testi #2: Ping 12ms, Jitter 1ms, Packet Loss: 98%.
Testi #3: Ping 13ms, Jitter 1ms, Packet Loss: 98%.
Yläkerrassa testatessani sain Packet Lossin pudotteua 88%:iin joka sekin on luokkaa F (Failed).
Tässä vielä modeemin tiedot:
Model:
Cisco EPC3825
Firmware:
epc3825-v302r125554-120725c (Jul 26 11:00:24 2012)
DS Channels:
Channel 1: -3.5 dBmV 43.2 dB
Channel 2: -3.8 dBmV 43.8 dB
Channel 3: -4.5 dBmV 43.2 dB
Channel 4: -4.9 dBmV 42.4 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
US Channels:
Channel 1: 55.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Lisätietoa edelliseen viestiin:
Kävin tänään Sonera Kaupassa; mainitsin ongelmasta; satuin itse epäilemään modeemin mukana toimitetun Telesten Internet Optimizer palikan olevan viallinen. Sain uuden. Ongelma korjattu.
Packet Loss 0%. Ja nopeus erinomainen.
Kävin tänään Sonera Kaupassa; mainitsin ongelmasta; satuin itse epäilemään modeemin mukana toimitetun Telesten Internet Optimizer palikan olevan viallinen. Sain uuden. Ongelma korjattu.
Packet Loss 0%. Ja nopeus erinomainen.
Hei brainz,
Hienoa että sait selvitettyä ongelman ja rajattua sen itse haaroittimeen. Joskus vika voi siihenkin rajoittua mutta testipalikan saaminen ei aina ole niin helppoa. Sonera Kaupalta on toki hyvä aina tiedustella asiaa kuten olit tehnytkin!
Hienoa että sait selvitettyä ongelman ja rajattua sen itse haaroittimeen. Joskus vika voi siihenkin rajoittua mutta testipalikan saaminen ei aina ole niin helppoa. Sonera Kaupalta on toki hyvä aina tiedustella asiaa kuten olit tehnytkin!
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.