Meillä alkanut tämmöinen virhe ilmoitus tulemaan toistuvasti.
Kun käynnistän boksin, tai vaihtelen kanavia näyttö jää mustaksi näyttöön tulee teksti communication error 888. Yhteysvirhe olehyvä ja yritä uudelleen virhe koodi 602 ja alla ok valinta joka ei auta yhtään. Olen käyttänyt virrat pois, johdot irti, joista ei apua. Vika saattaa korjautua itsekseen kun boksin sammuttaa.
Vika alkanut yleistymään. Mikä neuvoksi ???
Sivu 1 / 1
tontocor kirjoitti: Meillä alkanut tämmöinen virhe ilmoitus tulemaan toistuvasti.
Kun käynnistän boksin, tai vaihtelen kanavia näyttö jää mustaksi näyttöön tulee teksti communication error 888. Yhteysvirhe olehyvä ja yritä uudelleen virhe koodi 602 ja alla ok valinta joka ei auta yhtään. Olen käyttänyt virrat pois, johdot irti, joista ei apua. Vika saattaa korjautua itsekseen kun boksin sammuttaa.
Vika alkanut yleistymään. Mikä neuvoksi ???
Mulla on ollut nyt noin kuukauden tämä Laajakaista TV paketti ja eipä voi kehua.
Samaa 888 ongelmaa illasta toiseen ja useampaan kertaan.
Yhteydet pätkii (siis kaikki tietoliikenne asunnossa) ja jos pysyy päällä niin esimerkiksi Skypen käyttäminen koneella ja TV:n katselu ei onnistu samaan aikaan.
Boksissa communication virhe ja koneilla heittää event logeihin "Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server)"
Yhteydeksi luvattiin 24M mutta useamman kerran nopeustestiä ajettuna näyttää olevan vain 11M.
24M on jo optiminopeus ja pienen tiputuksen ymmärtää, 11M on jo naurettava.
Kun pätkäisee niin TV hyytyy ja samalla koko tietoliikenne eli tietokoneetkin tippuu netistä.
Aikaisemmin oli 8M yhteys ja ei ongelmaa niin minkäänlaista ennenkuin vaihdoin tähän laajakaista TV:seen.
Ongelma saattaa tosiaan korjaantua buuttaamalla joko modeemi tai boksi, useimmiten joutuu kummatkin käynnistämään uudelleen. Toisinaan yhteys palaa itsekseen.
Boksi on verkkokaapelilla suoraan kiinni Soneran laajakaista boksissa, samoin tietokone.
Zyxel Prestige 660HW-D1 Modem ADSL2
Motorola VIP 1903 IPTV
Tällaisesta ei viitsisi kyllä maksaa kovin kauaa...
Sama modeemi miullakin. Telewell 530 oliko se B malli niin ei toiminut ollenkaan. Vaihdoin Zyxelliin niin alokoi toimimaan. Itse maallikkona epäilen itse digiboksin vikaa. Minulla tietokoneen netit toimii vaikka boksi jumittaa.
tontocor: Jos ongelma jatkuu, kannattaa ainakakin tehdä täysi resetointi Motorola IPTV-digoboxille. Ohjeet toimenpiteeseen löytyvät Ohjeet ja vinkin - sivuilta. Ohje on otsikon Digiboksin resetoiminen alapuolella.
rusa: Tällä hetkellä liittymässäsi on ADSL-modeemi verkossa kaistanleveydellä, joka mahdollistaa maksimissaan noin 16/1M nopeudet. ADSL-yhteyden perusteella kaistaa pitäisi riittää kohtuullisen hyvin myös muulle dataliikenteelle vaikka Koti TV onkin päällä.
Oireiden perusteella kuullostaa siltä kuin modeemi hyytyisi kuorman alla. Tuohon saattaisi auttaa modeemin firmwaren päivittäminen uusimpaan versioon.
Oireiden perusteella kuullostaa siltä kuin modeemi hyytyisi kuorman alla. Tuohon saattaisi auttaa modeemin firmwaren päivittäminen uusimpaan versioon.
Tapio kirjoitti: rusa: Tällä hetkellä liittymässäsi on ADSL-modeemi verkossa kaistanleveydellä, joka mahdollistaa maksimissaan noin 16/1M nopeudet. ADSL-yhteyden perusteella kaistaa pitäisi riittää kohtuullisen hyvin myös muulle dataliikenteelle vaikka Koti TV onkin päällä.
Oireiden perusteella kuullostaa siltä kuin modeemi hyytyisi kuorman alla. Tuohon saattaisi auttaa modeemin firmwaren päivittäminen uusimpaan versioon.
Modeemissa näytti jo olevan uusin Zyxelin P-660HW-D1:n firmware eli 3.40 (AGL9)
Päivitin sen jokatapauksessa uudelleen.
Kiitos vastauksesta. Teempä resetoinnin huomenna, katsotaan auttaako se.
Eipä ainakaan toistaiseksi ole auttanut.
Pätkii edelleen, nopeus tosin on tippunut jo 10mb/s eli kohtahan tässä ollaan jo aiemmassa 8 mb/s:ssä.
Pätkii edelleen, nopeus tosin on tippunut jo 10mb/s eli kohtahan tässä ollaan jo aiemmassa 8 mb/s:ssä.
rusa: ADSL-yhteyden eli modeemin ja ADSL-keskittimen välisen yhteyden kaistanleveyden perusteella maksiminopeus olisi tällä hetkellä noin 16/1 Mbit/s. Tämä lukema ei kerro koko totuutta, mutta viittaa kuitenkin siihen että fyysinen yhteys ADSL-laitteiden (modeemi <> keskitin) välillä on kohtuullisen hyvässä kunnossa.
Toisella ADSL-modeemilla testaaminen rajaisi tehokkaasti hidastelun aiheuttajan hakemista eli onko vika modeemissa vai ei.
Toisella ADSL-modeemilla testaaminen rajaisi tehokkaasti hidastelun aiheuttajan hakemista eli onko vika modeemissa vai ei.
Tapio kirjoitti: rusa: ADSL-yhteyden eli modeemin ja ADSL-keskittimen välisen yhteyden kaistanleveyden perusteella maksiminopeus olisi tällä hetkellä noin 16/1 Mbit/s. Tämä lukema ei kerro koko totuutta, mutta viittaa kuitenkin siihen että fyysinen yhteys ADSL-laitteiden (modeemi <> keskitin) välillä on kohtuullisen hyvässä kunnossa.
Toisella ADSL-modeemilla testaaminen rajaisi tehokkaasti hidastelun aiheuttajan hakemista eli onko vika modeemissa vai ei.
Ei kai asiakkaan tehtävä ole hankkia toista modeemia testaukseen?
Lähettäkää toinen tilalle niin palautan vanhan.
888 herjat ovat poistuneet mutta olen ilokseni saanut roppakaupalla uusia tilalle.
rusa kirjoitti: Ei kai asiakkaan tehtävä ole hankkia toista modeemia testaukseen?
Lähettäkää toinen tilalle niin palautan vanhan.
Testimodeemeita ei ole mahdollista toimittaa, mutta Soneran kautta hankitun modeemin mahdollinen takuuvaihto hoituu Vikapalvelun kautta, jos modeemi todetaan vialliseksi.
Siltaavana ZyXEL P-660HW-D1 modeemilla on paras mahdollisuus toimia vakaasti silloin kun sen läpi menee jatkuvasti suuri määrä dataa, joten muutosta reitittävästä siltaavaksi kannattaa kokeilla. Zyxelin sivuilla (ZyXEL P-660HW-D1 firmwaret) on valmis ohjelmistopäivitys modeemille, joka muuttaa sen toiminnan siltaavaksi (bridge). Tarjolla on kaksi vaihtoehtoa Soneran käyttämillä VPI/VCI arvoilla 0/33:
- Ohjelmistoversio 3.40(AGL.3)C0: Siltaava. Ei palomuuria, ei NATia.
- Ohjelmistoversio 3.40(AGL.9)C0: Siltaava. Palomuuri ja NAT pois päältä. Automaattinen WLAN-salaus (WPA-PSK).
Jälkmimmäinen vaihtoehto lienee useimille sopiva helpomman WLAN-salauksen ansioista. HUOM! Siltaavana modeemi välittää liikenteen molempiin suuntiin sellaisenaan eivätkä modeemin LAN-portteihin kytketyt tietokoneet ole keskenään samassa lähiverkossa. Siltaavaan modeemin kanssa on erityisen tärkeää, että siihen suoraan kytketyissä tietokoneissa on palomuuriohjelma käytössä.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.