Liittymä on hommattu vajaa vuosi sitten, ja se toimi kohtalaisesti muutaman kuukauden, mutta sitten alkoi pätkimään muutaman minuutin käytön jälkeen. Kun mokkula katkaisee yhteyden, windowsista kuuluu sama ääni kuin laitetta irroittaessa usb-portista, eli yhteys tietokoneen ja mokkulan välillä katkeaa. Hetken päästä se jälleen palautuu ja uusi yhteys muodostuu. Mokkula tuntuu myös kuumenevan aika paljon.
Huollossa on käyty kaksi kertaa: Ensimmäisellä kerralla Nokia CS-15 mallin tikku vaihdettiin uuteen samanlaiseen (huollon aikana lainassa huollosta saatu Huawei joka toimi hyvin), eikä kestänyt montaa viikkoa kun ongelma uusiutui. Taas tikku huoltoon ja Huawei lainaan jonka kanssa ei ollut ongelmia. Tällä kertaa takaisin tuli uudempi, Nokian CS-17 tikku, jonka kanssa samat ongelmat alkoivat heti kun ajurit ja ohjelmat oli saatu asennettua.
Vikaa tuskin on koneessa, sillä sekin on vaihtunut ensimmäisen huollon jälkeen. Tikkua on kokeiltu kaikissa usb-porteissa mitä molemmista koneista löytyy. Myös 3g- ja 2g pakotusta on kokeiltu, eivätkä ne auta. Kuuluvuuttakin on hyvin. Onko mahdollista vaihtaa mokkulan merkkiä (ilman lisäkustannuksia) esimerkiksi paremmin toimivaan Huaweihin, kun Nokian tikut eivät tunnu toimivan? Vai voiko sopimuksen purkaa vedoten sopimuksessa määritellyn laitteen toimimattomuuteen? Kolmatta kertaa en haluaisi pettyä ja vaihtaa vialliseen tikkuun!
CS-15 ja CS-17 mokkuloiden pätkiminen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.