Skip to main content

Data Teho Plus irtisanominen

  • December 11, 2014
  • 11 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Moikka Soneran väki!

Minulla on kytkypaketti umpeutumassa ja kun liittymälläni on oikealta hinnaltaan 20€:n Data Teho Plus-palvelu, ajattelin että ennenkuin rupean saamaan noita hirmuisia data-laskuja, irtisanoa kyseisen palvelun. Näin tein ja nyt ei toimi 3G-netti enää ollenkaan. Liittymälläni on kylläkin Data Kuukausi ja jos olen oikein käsittänyt, netin pitäisi toimia. Tuo Data Teho Plushan vain antaa verkon maksimi nopeuden käyttöön, eikö?

Olen myöskin ajatellut vaihtaa nettini Pikku- tai Taskunettiin, onnistuuko se vaihto omien sivujen kautta irtisanomalla vanha Data Kuukausi ja ottamalla jompi kumpi?

Etukäteen kiitäen!

11 kommenttia

  • January 31, 2012
Morjesta JUSTer. Oletko käynnistänyt puhelimesi uudelleen sen jälkeen kun Data Teho Plus poistettiin liittymältäsi? Jos et, niin tee se ja nettiyhteytesi tulisi taas toimia.

Jos haluat päivittää nettipakettisi esim. pikkunettiin se onnistuu myös omien sivujen kautta. Voit suoraan tilata haluamasi paketin omien sivujen kautta ja uusi paketti astuu voimaan laskutuskauden vaihtuessa. Sinun ei siis tarvitse erikseen irtisanoa vanhaa nettipakettiasi.

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera

  • January 31, 2012
Kiitos paljon nopeasta vastauksesta T0ni!

Häpeäkseni täytyy tunnustaa että ei tuo puhelimen uudelleen käynnistys tullut mieleen. Renkkasin kyllä lentokonetilaa ja Wifiä. Jälleen buutti muutti kaiken, eli siis korjasi "ongelman". ;o)

  • February 8, 2012
T0ni kirjoitti:

Jos haluat päivittää nettipakettisi esim. pikkunettiin se onnistuu myös omien sivujen kautta. Voit suoraan tilata haluamasi paketin omien sivujen kautta ja uusi paketti astuu voimaan laskutuskauden vaihtuessa. Sinun ei siis tarvitse erikseen irtisanoa vanhaa nettipakettiasi.


Kun menen Omilla Sivuilla Liittymänhallintaan ja siellä "Liittymän palvelut ja sopimukset" -> Data Kuukausi ja "Muokkaa" -> klikkaan "jatka", tulee seuraava ilmoitus: Ole hyvä ja valitse tilattava/muokattava palvelu..

Teenkö jotain väärin, vai miksi en voi muokata tuota data pakettiani?

Koitin myöskin kohdasta "Uusien palvelujen tilaus", mutta sieltä tulee ilmoitus: Nykyinen tiedonsiirtopalvelusi estää tämän kategorian palvelun tilaamisen.

  • February 8, 2012
Hei JUSTer: Kyseisen Datakuukauden muokkaaminen (vaihtaminen toiseen datapalveluun) Soneran Omilla Sivuilla ei pakosta onnistukkaan, koska se on poistunut tuotevalikoimastamme. Palvelun poistaminen sen sijaan pitäisi kyllä onnistua. Voimme toki tehdä tässä tapauksessa muutoksen täältäkäsin, joten kerrohan mihin pakettiin olisit aikeissa muuttaa ja ajankohta (laskutuskauden vaihteeseen?).

Ps. Olethan sinäkin jo tutustunut Facebook-sivuihimme ja liittynyt tykkääjiin? http://www.facebook.com/sonera

  • February 8, 2012
Moikka Luca!

Voisitko vaihtaa mun data-pakettini Taskunetiksi? Laskutuskauteni vaihtuu 10.2. joten se olisi hyvä jos uusi paketti olisi käytössä heti kun laskutuskausi vaihtuu. Kuittaatko tänne onnistuuko/ei onnistu.

Kiitos paljon!

  • February 8, 2012
Minkälaista netinkäyttöä sinulla oikein on, kun 300 megatavua riittäisi?

Itse siirsin tässä kuussa verkosta jo yli viisi gigatavua... Onneksi on rajaton siirtodata minulla. :)

Spotify vaatii sitä.

  • February 9, 2012
JUSTer: Kyllä onnistuu. Vaihdamme liittymäsi nettipaketiksi Taskunetin 10.2. uuden laskutuskauden alkaessa. Hyvää talven jatkoa!

  • February 9, 2012
Kiitos paljon avustasi Maija!

Katsoin juuri että tässä kuussa on dataa siirretty 135Mt, eli 300Mt riittää ihan varmasti. Se on hpguru niin että kaikki ei välttämättä tarvitse gigatavuja kuukaudessa. Mun 3G käyttö on ainostaan sähköpostin ja satunnaista netin selailua. Musikki mitä kuuntelen on laitteessa, Spotify Premium on aivan liian kallis mun tarpeisiin.

  • February 9, 2012
No siinä tapauksessa ihan ok.

Minulla on 0.5M-yhteys 4.90 ilman datarajaa, joten olen tottunut käyttämään kaikkea mahdollista verkon yli. Musatkin tulee juuri sieltä Spotifystä. Mutta on toki hienoa että on erilaisia data paketteja.

  • February 9, 2012
Taidat olla Elisalla tai Saunalahdella töissä hyvä hpguru, kun niiden ylivertaisuutta tällä palstalla koitat joka käänteessä ylistää? Ei sillä, että tarkoitukseni olis mitenkään provoilla, mutta sen kuvan olen vain saanut kun olen täällä satunnaisesti vieraillut.

Mulla ei oo mitään muuta kuin hyvää sanottavaa tästä palstasta, Soneran asiakkaana olen saanut avun ongelmiini erittäin nopeasti. Meinaan myöskin vaihtaa operaattoria sopivampaan kun kytky loppuu, mutta syy ei ole datakatot, vaan se että kuuluvuus ei vaan passaa mulle. Noloahan se on että olet jossain paikassa ja puhelimesi etsii verkkoa ja kaverit vinkuu että kun yrittää soittaa, tulee viesti että kyseiseen numeroon ei saada yhteyttä. Samaan aikaan operaattori X painaa dataa 4 megaa, kun omasi on jotain bittejä tunnissa. Noh, tasan ei käy onnen lahjat vai miten sitä siinä laulussa lauletaan? ;-)

  • February 10, 2012
JUSTer kirjoitti:
Taidat olla Elisalla tai Saunalahdella töissä hyvä hpguru, kun niiden ylivertaisuutta tällä palstalla koitat joka käänteessä ylistää? Ei sillä, että tarkoitukseni olis mitenkään provoilla, mutta sen kuvan olen vain saanut kun olen täällä satunnaisesti vieraillut.

Mulla ei oo mitään muuta kuin hyvää sanottavaa tästä palstasta, Soneran asiakkaana olen saanut avun ongelmiini erittäin nopeasti. Meinaan myöskin vaihtaa operaattoria sopivampaan kun kytky loppuu, mutta syy ei ole datakatot, vaan se että kuuluvuus ei vaan passaa mulle. Noloahan se on että olet jossain paikassa ja puhelimesi etsii verkkoa ja kaverit vinkuu että kun yrittää soittaa, tulee viesti että kyseiseen numeroon ei saada yhteyttä. Samaan aikaan operaattori X painaa dataa 4 megaa, kun omasi on jotain bittejä tunnissa. Noh, tasan ei käy onnen lahjat vai miten sitä siinä laulussa lauletaan? ;-)


Minä en ole Elisalla töissä. Minä vain sain tarpeekseni mm. Soneran kuuluvuusongelmista ja Skypen pätkimisestä, kaikusta ja äänen katoamisesta! Eikä muuten johdu puhelimesta. Totta kai Sonerassa on jotain hyvää, mutta minä haluan kuuluvuutta ja toimintavarmuutta, johon Soneran verkossa en ole kohdannut. Sen sijaan juurikin siellä E:llä kaikki toimii. Sonera muuten sanoi minulle, ettei heidän sivuilla saa mainita operaattoreita, viestissä jossa sanoin Soneran verkon olevan aivan luokaton alueellamme.

Ja bitit kyllä liikkuu täälläkin aina tarvittaessa 3G-verkossa http://www.speedtest.net/result/1760996320.png.

DNA:sta minulla on myös huonoja kokemuksia. Ensinnäkin 33840 kohteessa 8 km Tampereen keskustasta ei lainkaan kuuluvuutta 3G-verkosta puhumattakaan! Puhelut katkeilevat. Sonera pysyy alueella juuri ja juuri yhdessä palkissa!