Skip to main content
Hei,

Puhelimen datayhteys katoaa aina välillä siten että dataliikenne ei kulje millään sovelluksella (puhelut menevät perille). Vikatilanne korjaantuu vasta kun laitteen käynnistää uudestaan (offline moodissa käynti ei auta). Tämä vaivasi pitkään Lumia 800:lla, ja nyt kun sain vaihdatettua puhelimen tämän takia Lumia 820:een, sama kävi uudelleen. Ongelma esiintyy noin viikon/kahden välein.

Kun tilanne oli päällä, tulin tällä kertaa testanneeksi myös iPad Minillä (sama liittymä, Sonera multisim), oli siinä myös datayhteys rikki. Ongelma korjaantui taas uudellenkäynnistyksellä (lentomoodissa käyttaminen ei auttanut).

Lumia 800:lla päivitin ja ajoin verkkoyhteysasetukset uudelleen moneen kertaan, mutta aina ongelma palasi jossain vaiheessa.

Mikä neuvoksi?
Hei pendix!

Oletko kiinnittänyt huomiota, käykö näin vain tietyillä alueilla vai tapahtuuko tämä kaikkialla?

Lisäisitkö vielä asiakasnumerosi tietoihisi niin pääsen vilkaisemaan miltä palvelusi näyttävät.

Lisääminen onnistuu valitsemalla Omat asetukset >> Profiili >> Asiakasnumero.
sama ongelma itsellä. mukava käyttää puhelinta navigaattorina kun yhteydet menee poikki kesken kaiken.
joskus sitä tapahtuu useammin ja joskus harvemmin. menin ostamaan uuden puhelimenki ku luulin vian olevan puhelimen"ominaisuus" mutta ei näyttänyt olevankaan.

http://www.tietokone.fi/artikkeli/uutis ... in_korjaus

olisikohan vika tuossa? ihmetyttää miksi siitä ei ole kerrottu asiakkaille millään tavalla vaan asiasta saa lukea uutisista.
Hei matruus,

tästä oli kyllä vika- ja häiriötiedotteissa (sonera.fi). Korjaus on tapahtunut viime yönä ja niin kuin tuossa artikkelissakin mainittiin, että koski tiettyjä nettitikkuja ja reitittimiä.

Tarvitsisimme tarkempia tietoja näistä liittymistä. Asiakasnumeron voi syöttää Omat Asetukset -kohtaan. Muille tämä tieto ei näy, vain meille.

MIelestäni pendix:in tapaus, sim-kortti voi olla viallinen, mikä tällaista nettiyhteyskatkeileilua saattaa aiheuttaa.

Vastaa