Skip to main content

DHCP-Ongelmia laajakaistan kanssa

  • December 11, 2014
  • 8 kommenttia
  • 617 katselukertaa

Olen nyt tämän kesän ajan päässyt nauttimaan laajakaistan kanssa otsikon ongelmista. Netti katkeaa täysin yllättäen ja ADSL-boksin uudelleenkäynnistyksen jälkeen modeemissa palaa internet-valo punaisena. Boksin vikadiagnostiikka kertoo "DHCP Server not detected". Vikailmoituksen olen melkein joka kerta asiasta tehnyt, mutta ilmeisesti mitään ratkaisua ei ole löytynyt, sillä tälläkin hetkellä ongelma on päällä ja yritän tätä viestiä puhelimella naputtaa. Ongelma ratkesi ainakin kerran ihan itsekseen ja boksi sai uusittua ip-osoitteen. Se olisi vaan ihan kiva näin perjantai-iltanakin nettiä käyttää muutenkin kun puhelimen näyttöä tihrustaen.

8 kommenttia

  • September 8, 2012
Eilen lähti netti toimimaan joskus 21.00 jälkeen. Ja tänään taas sama ongelma vielä suunnilleen samaan aikaankin. Vikailmoitukseen tuli toki tänään vastaus joskus puoliltapäivin, ettei vikaa löytynyt. Alkaa varmaan olla liittymän sopimuksen purku ajankohtainen, ellei asialle ala jotain tapahtumaan.

  • September 10, 2012
Hei Miika-,

Vieläkö ongelma jatkuu? Olitko kokeillut yhteydessäsi toista modeemia? Jos modeemissa palaa punainen internet valo, niin yleisimmin vika on itsessään modeemissa. Tästä syystä olisi tärkeä varmistaa että modeemista ei löydy vikaa. Tämä onnistuu parhaiten testaamalla yhteys toisella modeemilla tai testaamalla oma modeemi toisessa liittymässä.

Mikäli ongelma edelleen jatkuu ja olet testannut modeemia, niin olethan uudelleen yhteydessä vikapalveluumme.

Voit jättää vikailmoituksen palvelupyyntölomakkeella tai soittamalla vikapalveluun 0206 90101, ma-pe 8-20, la 9-16.30.

  • September 13, 2012
Eli tuo viime lauantain katkos kesti tuonne 22.30 asti. Yhteys alkoi toimimaan noin 2 minuuttia sen jälkeen, kun tein vikailmoituksen. Sen jälkeen on toiminut muuten moitteetta, paitsi tänään oli joku ongelma minkä adsl-boksin uudelleenkäynnistys poisti. Alkaa itselläkin heräämään epäilys tuon boksin toiminnasta. Nykyinen on joku Buffalo Airstationin perusmalli. Ikää laitteella ei ole kuin pari vuotta.

Tähän asti kyllä teidän robotti on joka kerta löytänyt vian yhteydestä. Ongelma on vaan ehtinyt aina poistua ennenkuin asiantuntijat siellä päässä on ottanut vikailmoituksen työn alle.

Tilasin uuden, toivottavasti kunnollisen boksin. Josko se auttaisi noihin ongelmiin. Lupaan palata tänne valittamaan ja itkemään, mikäli ongelmat yhä jatkuu :D

  • November 3, 2012
Ja sama paska jatkuu edelleen. Ei auttanut adsl-boksin vaihtokaan asiaan. Taas kerran joutunee puhua sen paskarobotin kanssa, kerran ihmisiä ei ole varaa pitää enää töissä. Jumalauta että vituttaa!!!!!

Tästä ilosta saa vielä maksaa neljäkymppiä kuussa....

  • November 6, 2012
Taas 20.28 sama vika. Dhcp server not detected. Hieno homma

  • November 7, 2012
Hei Miika-

Vika näyttää toistuvan vähän väliä ja korjaantuvan itsestään. Ongelma vaikuttaa hieman oudolta.

Minkä merkkinen ja mallinen modeemi sinulla on tällä hetkellä? Osaatko sanoa, onko modeemi siltaavana vai reitittävä? Tietokone on ilmeisesti kytkettynä suoraan modeemiin?

  • November 7, 2012
Nyt tällä hetkellä käytössä on vanhempi boksi Buffalo Airstation WMBR-HP-GN siltaavana (en ole jaksanut kytkeä vielä uudempaa boksia takaisin käyttöön)

Uusi boksi on asus dsl-n55u siltaavana

Ja kyllä, tietokone on kytkettynä suoraan modeemiin.

Outo homma kyllä sillä tuossa meni välillä kuitenkin jonkun aikaa ihan normaalisti ilman mitään ongelmia. Erehdyin jo luulemaan, että boksissa olikin jotain vikaa.

  • November 8, 2012
Hei Miika-

Oletko kokeillut muuttaa modeemia reitittäväksi?

Buffalon modeemien kanssa on havaittu ajoittaisia ongelmia. Myöskään Asuksen modeemeja ei löydy meidän testattujen laitteiden listalta. Löydät toimivaksi testatut modeemit täältä: http://www5.sonera.fi/ohjeet/ADSL-modeemit

Ongelma vaikuttaa hieman mystiseltä. Modeemi näkyy meille kokoajan normaalisti ja tuntuu pysyvän linjalla hyvin. Kokeile muuttaa modeemi reitittäväksi ja ilmoittele oliko siitä apua.