http://www.iltasanomat.fi/digi/digiboks ... 98425.html
Huolestuttaa tuo uutinen. Nykyisen kaapeliverkon digiboksini takia tuskin kannattaa huolestua - ei siinä mitään internet yhteyksiä ole, mutta ensi maanantaina olen saamassa Soneran viihdepaketin ja mietityttää voisiko viruksiin jotenkin varautua.
Kyllähän tuossa uutisessa neuvojakin annetaan (mutta en niistä paljoa ymmärrä):
"Cert-fi suosittelee, että digiboksit kytketään kodin lähiverkkoon siten, että internetistä tulevat suorat yhteyspyynnöt estetään esimerkiksi palomuurilla. Jo pelkästään kotireitittimessä tehtävä osoitemuunnos (NAT) parantaa tilannetta, jos viihdelaitteet ovat kotiverkon niin sanotuissa privaattiosoitteissa, joita ei reititetä internetissä."
Miten Soneran viihdepaketin palvelureititin? Estetäänkö siinä yhteyspyynnöt palomuuruilla? Reititetäänkö viihdelaitteet internetissä? Ovatko ne privaattiosoitteissa? Tehdäänkö niissä osoitteenmuutos (NAT)? Ei, en tajua yhtään mitään noista kysymyksistäni, mutta kyselen silti...
"Digibokseistakin löytyy jo viruksia"
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.