Sonera viihteen asennus onnistui, mutta jonkin ajan kuluttua kuva alkoi pätkiä. Ohjeiden mukaan käynnistin reitittimen ja boksin uudelleen. Udelleen käynnistettäessä digiboksissa vilkkuu hetken vihreä valo, joka muuttuu punaiseksi. Reitin ja netti toimivat normaalisti.
Sivu 1 / 1
http://www5.sonera.fi/ohjeet/Sonera_Vii ... atilanteet tossa ohjetta. Onko vdsl vai ethernet tekniikka käytössä? Jos vdsl niin puhelipiuha kytketään dsl paikkaa reitittimessä ja jos ethernet niin wan portiin.
Kiitti vinkistä. Palvelureitittimen Power-valo palaa ja puhelinkaapeli on kiinnitetty palvelureitittimen DSL-porttiin. Myös Ethernet-kaapeli digiboksin ja reittimen välillä on kytketty (vihreä valo palaa). Samoin digiboksin ja TV -vastaanottimen välinen liitäntä tehty. Reittimen valot palavat vihreinä ja netti toimii normaalisti. Voiko vielä mitään tarkastaa vai onko digiboksi rikki?
Enpä muuta keksi kuin odottaa soneran vastausta ja aika varmaa joudut tekee vikailmoituksen sekä vielä kokeilemaan jos se lähtis toimimaan. Onhan muuten soneran toimittama reititin jota käytät? Jos nelosportti on reitittimestäsi sillattuna tulee boksiin menevä nettikaapeli kytkeä portteihin 1-3.
Moikka Paikki!
Tosiaan digiboksi tulee kytkeä meidän toimittaman reitittimen keltaisiin portteihin. Muussa tapauksessa ongelmia tulee ilmenemään jossakin vaiheessa. Asiasta kannattaa tosiaan olla yhteydessä vikapalveluumme puhelimitse 0206 90101, niin selvitetään tarkemmin vielä tilanne ja katsotaan jatko.
Tosiaan digiboksi tulee kytkeä meidän toimittaman reitittimen keltaisiin portteihin. Muussa tapauksessa ongelmia tulee ilmenemään jossakin vaiheessa. Asiasta kannattaa tosiaan olla yhteydessä vikapalveluumme puhelimitse 0206 90101, niin selvitetään tarkemmin vielä tilanne ja katsotaan jatko.
Kyllä, kaapeli on kytketty keltaiseen porttiin. Tein vikailmoituksen ja jään odottelemaan.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.