Skip to main content
Digiboksi ei enää välitä kuvaa eikä edes ohjelmalistausta. Boksi latautuu normaalisti, mutta siinä kaikki.

Kaikki normisirkustemput käyty lävitse. Signaali on kuitenkin kunnossa, sillä PC:llä ja VLC:n kautta pystyy ohjelmia seuraamaan normaalisti.

Kertokaapa kuinka digiboksin voi vaihtaa toimivaan? Asiakaspalvelu voi toki soittaakin. Tietoni selviävät asiakasnumeroni avulla.

Kiitos avustanne etukäteen.

MUUTETTU: Jätin asiasta palvelupyynnön Omilta sivuilta. Katsotaan nyt, miten pitkään joutuu odottelemaan...

LISÄTTY: Eipä tarvinnut kauaa odotella. Otettiin yhteyttä jo samana iltana, siitä pisteet. Muusta ei sitten pisteitä herukaan. Ongelman selvittely lopahti taas kerran siihen, ettei minulla ole Soneran modeemia, enkä sitä suostu ottamaankaan teknisten rajoitusten ja muiden seikkojen vuoksi. En vain ymmärrä, miksi ei mennyt jakeluun se tosiseikka, että tv-signaali tuli ihan normaalisti modeemille, kun tv:tä pystyi katsomaan PC:n ja VCL:n avulla. Digiboksi ei vain suostunut sitä signaalia näyttämään. Ihan hyvin näkyi digiboksinkin kautta pitkän aikaa. Minulle siis väitettiin ihan päin naamaa, että modeemissa on vika ja että minun pitäisi ottaa Soneran modeemi. No way. Lopetan tämän viihdesirkuksen omalta osaltani tähän. Orjapesti päättyy ensi lokakuussa, eikä varmaankaan tarvitse harkita mitä sitten tekisi...
Soneran asiantuntevuudet on todella tuttua... vai että niiden oma modeemi / reititin toimii paremmin... Vähän ton takia minulla on pakosta Soneran Inteno DG301AL kunhan saisi uuden reititimen ja sen pelaamaan Sonera Viihteen kanssa... Jossain vaiheessa itse säädin Asus RT-N56U kanssa... mutta eipä jaksanut tarpeeksi... Asetuksia vääntää siihen...

Luin vain että... VLAN 252 piti muistakseni laittaa... siis IPTV toimii... mutta sitten ei Internet...

Siis Sonera Viihde digiboksi IPTV ei toimi... ja Internet toimii... joku hieno temppu taas tehty... Olisi kyllä kannattavaa testata sillä Soneran laitteellakin väliaikaisesti (jos on) ja sitten jos ei toimi niin boksi rikki. Olisikohan Sonera tehnyt järjestelmään muutoksia?
Moi VanhaJaKiukkuinen!

Viihdepalvelu tosiaan on suunniteltu käytettäväksi tuon meidän palvelureitittimen kanssa. Palvelun kyllä voi saada toimimaan toisellakin laitteella, mutta sen toimintaa ei voida sillä taata. Kuten olkitu jo mainitsikin, kannattavaa olisi tässä tapauksessa testata tuon meidän laitteen kanssa viihdepalvelua, jonka jälkeen resetoida tuo digiboksi vielä kertaalleen.
Telewellin uusimmalla modeemilla ja sen viimeisimmällä firmwarella onnistuu sekä Sonera-viihteen katselu että verkon muu käyttö heittämällä.

https://www.telewell.fi/fi/tuote/adsl-tuotteet/TW-EAV510_ac_uusi/tw-eav510-ac

Muilta teknisiltä ominaisuuksiltaan reititin/modeemi on Soneran vastaavaan verrattuna täysin ylivoimainen ja lisäksi toimintavarma. Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Itse palautin Soneran oman modeemin välittömästi takaisin sopimuskauden alettua. Sen ominaisuudet ovat ainakin itselleni täysin riittämättömät.




















VanhaJaKiukkuinen kirjoitti:
Telewellin uusimmalla modeemilla ja sen viimeisimmällä firmwarella onnistuu sekä Sonera-viihteen katselu että verkon muu käyttö heittämällä.

https://www.telewell.fi/fi/tuote/adsl-tuotteet/TW-EAV510_ac_uusi/tw-eav510-ac

Muilta teknisiltä ominaisuuksiltaan reititin/modeemi on Soneran vastaavaan verrattuna täysin ylivoimainen ja lisäksi toimintavarma. Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä.





Just muutamia päiviä sitten kirjoittelin toiseen topikkiin tällaista:

























 



Voin kertoa, että täällä on Telewell TW-EAV510 AC (versiolla ei enää väliä, koodit yhtenäistetty) ja Sonera Viihde ei toimi kunnolla sillä minun osoitteessani. Selvitystyö on kesken Telewellin kanssa. Ongelma ei ole aikapalvelin. Pvm/kellonaika tulee mutta joku ei vaan toimi kunnolla. Kanavat pätkivät ja tallennukset pysähtelevät. TW:llä ei myöskään lataa uusinta boksin softaa vaikka resetoi Motorolan kokonaan. Intenolla ei mitään ongelmia. Ilmeisesti Sonera on säätänyt jotain omia juttuja tähän kiinteistöön.






Tässä on nyt varmaan 3 viikkoa jo säädetty Telewellin Markun kanssa tätä asiaa ja ei millään selviä missä vika. Kahta eri TW-EAV510 AC-laitettakin on jo kokeiltu. Soneralla ehkä jotain omia virityksiä tähän osoitteeseen. Valitettavasti. Telewellin Markku on hyvä tyyppi ja palvelu pelaa (muutenkin kiva suosia suomalaista) ja siis painotan nyt vielä, että TW:n kontolle tätä en laittaisi.






















 
missä vika. Kahta eri TW-EAV510 AC-laitettakin on jo kokeiltu. Soneralla ehkä jotain omia virityksiä tähän osoitteeseen. Valitettavasti. Telewellin Markku on hyvä tyyppi ja palvelu pelaa (muutenkin kiva suosia suomalaista) ja siis painotan nyt vielä, että TW:n kontolle tätä en laittaisi.




[/quote]

Samat on kokemukset TW:n ja Markun suhteen. Hän on erittäin palveluhaluinen ja välittää asiakkaistaan.

En siis yhtään osaa sanoa enkä arvata mistä kertomasi vaikeudet voisivat johtua, elleivät sitten Soneran virityksistä. Sen vain tiedän varmasti omalta kohdaltani, että softauudistuksen jälkeen kaikki on toiminut erinomaisesti Sonera-Viihteen suhteen. Tuleehan sieltä signaalista aina silloin tällöin pätkimisiä, mutta harvakseltaan. Niiden suhteen on vaikea syyllistä osoittaa.

Laitteen firmwarea kehitetään edelleen intensiivisesti.


Vastaa