Skip to main content

dns palvelin ei vastaa

  • December 11, 2014
  • 1 kommentti
  • 38 katselukertaa

Mikä internetissä voi olla vikana ko saattaa toimia viikon moitteettomasti ja sen jälkeen voi olla pari päivää pimeänä ja valittaa että dns palvelin ei vastaa??? Intternettinä sonera extra 10/2m.

1 kommentti

  • February 16, 2011
Liittymäsi kaapelilaajakaistayhteys ilmeisesti katkoo välillä erittäin runsaasti tai sitten kaapelimodeemi on rikki. Jotain ongelmaa yhteydessä joka tapauksessa on, se on selvää.

Jos kaapelimodemin ja kaapeliverkon seinäpistokkeen välissä on jatkojohto, poista se käytöstä. Vaikka jatkojohtoa ei olisikaan, niin kannattaa kokeilla seuraavaa:
- Kaapelimodeemi kokonaan virroitta.
- Irroita ja kiinnitä modeemin kaapeli molemmista päistä kokonaan, siis myös modeemin liittimestä.
- Kun kaapeli takaisin paikallaan, virta päälle modeemin.

Ellei toimenpiteestä ole apua, tee liittymästä vikailmoitus joko soittamalla Vikapalveluun 0206 90101 (mpm/pvm) tai Laajakaistan vikailmoituslomakkeella.

Toisella kaapelimodeemilla testaaminen olisi tietenkin hyvä suorittaa, mutta asiaa mutkistaa se, että modeemi pitäisi olla valtuutettu toimimaan Soneran verkossa.

Soneralta lähetetyn kaapelimodeemin takuuvaihto tapahtuu Vikapalvelun kautta, jos vaikuttaa että vika jää modeemiin.