Olen tässä ihmetellyt kun DSL-yhteyteni on pätkinyt tähän mennessä 3:na iltana peräkkäin ollen useita tunteja poissa käytöstä ja pari päivää sitten ei ollut tullut vielä aamullakaan takaisin, päivän aikana kuitenkin linjat aukesi. Häiriötiedotteissa ei sanaakaan ongelmista. Onneksi on kilpailijan mokkula jolla pääsee nettiin..
Ainahan tämä Soneran linja on täällä tökkinyt, milloin enemmän milloin vähemmän, mutta nyt alkaa menemään älyttömyyksiin. Jos täysi hinta pitää maksaa niin olettaisi linjojen toimivan 24/7. Aika ikäviin tilanteisiin olen joutunut kun esim kesken laskunmaksun on linja katkennut. Soitin myös tuohon vikapalveluun joka on yhtä tyhjän kanssa, linja sattui silloin toimimaan kun robo sitä tarkisti. Aika huono on siitä vikailmoitusta jättää, robo kun ei ymmärrä tällaisia ongelmia.
Jollei toimintavarmuus parane, palvelun tarjoaja vaihtuu.
nimim. pinna tiukalla
Sivu 1 / 1
Kokeilinpa aikani kuluksi toista modeemia, ja yllättäen se ei löytänyt meiltä dsl:llää ollenkaan. A-linkin purkki toimii jotenkuten ja kokeiltu modeemi oli merkiltään Zyxel. Voisiko signaali olla liian heikko ettei huonommat modeemit sitä edes huomaa? Zyxel otettiin aktiivikäytöstä kokeiluun, siellä ei mitään ongelmia mutta täällä ei löydä koko verkkoa. Samoilla kaapeleilla A-linkin mode löytää verkon. hmmm...
Yhteys ADSL-modeemin ja -keskittimen välillä ei ole tällä hetkellä kehuttava. Lähtevän datan kaista ei yllä arvoon 512 kbit/s ja liikenteessä modeemin ja keskittimen välillä on virheilyä. Signaali vaimenee matkalla runsaasti.
Kyseessä on DSL-yhteyden ongelma eli se jää ADSL-modeemin ja puhelinkeskuksessa sijaitsevan ADSL-keskittimen välille. Kotikonstein voi testata toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla (ilman jatkojohtoa), ja useammasta puhelinpistokkeesta. Ellei omilla testeillä ole vaikutusta yhteyden laatuun, tee liittymästä vikailmoitus vaikka Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Siihen voit kirjoittaa mitkä ovat vian oireet ja miten olet yhteyttä testannut.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kyseessä on DSL-yhteyden ongelma eli se jää ADSL-modeemin ja puhelinkeskuksessa sijaitsevan ADSL-keskittimen välille. Kotikonstein voi testata toisella ADSL-modeemilla ja -kaapelilla (ilman jatkojohtoa), ja useammasta puhelinpistokkeesta. Ellei omilla testeillä ole vaikutusta yhteyden laatuun, tee liittymästä vikailmoitus vaikka Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Siihen voit kirjoittaa mitkä ovat vian oireet ja miten olet yhteyttä testannut.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tähän ongelmaan löytyi ratkaisu. Kuten edellä kirjoitin, kokeilin yhteyttä myös toisella modeemilla joka ei löytänyt linjaa ollenkaan. A-linkin modeemi löysi linjan mutta pätki yhteyttä. Tekninen tuki ehdotti kokeilua vaikka edellisessä viestissä niin kerroin tehneeni... Ratkaisu oli helppo: soitto soneralle ja irtisanoin liittymän. Tällä hetkellä kilpailevan yrityksen mokkulayhteys on jaettu reitittimellä wlaniksi ja tökkimiset loppui siihen! Ei enää jännittäviä hetkiä pankin sivuilla että ehtiikö maksaa laskun ennenkuin pätkäsee. Onneksi on vaihto-ehtoja.
Caddman kirjoitti: Tekninen tuki ehdotti kokeilua vaikka edellisessä viestissä niin kerroin tehneeni...
Tänne kirjoitettu viesti ei tule Vikapalvelun tietoon, ellei samaa tekstiä ole kirjoitettu Omien sivujen kautta jätettyyn vikailmoitukseen. Vaikka Vikapalvelu tätä palstaa lukisi, ei heillä ole mahdollisuutta tietää kuka asiakas tai mikä liittymä minkäkin anonyymin nimimerkin takana on.
Tämä vain yleisenä kommenttina, eikä mitenkään erityisesti nimimerkin Caddman tapaukseen liittyen.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.