Skip to main content
Kun vanha suoraveloitus päättyi vuoden vaihteen jälkeen, laajakaistalaskuni automaattinen siirtyminen suoramaksuun epäonnistui Danske Bankissa "teknisen virheen" takia (kuten Soneran kirjeessä sanottin). Tein käsipelillä pankkiin e-laskusopimuksen, jossa laskut määritetttin automaattisesti veloitettaviksi tililtä. Havahduin vasta nyt (perintätoimiston kirjeen myötä!) siihen, että kaikki kevään maksut ovat jääneet maksamatta - eikä laskuja näy missään. Vasta nyt pankissa näkyy 30.4. saapunut lasku, jonka tietysti laitoin heti maksuun. - Karhulaskuja on tullut mutta kuvittelin kyseessä olevan jokin siirtymävaiheen ongelma.

Tämä voi tietysti olla pankin vika, mutta koska täällä foorumissa näkyy lähes identtisiä kertomuksia, epäilen että vika on Soneran päässä. Soneran sähköinen laskutus on ilmeisesti epäkunnossa. Pitäisiköhän siirtyä paperilaskuihin.

Toivottavasti Sonera korjaa tilanteen ja korvaa ylimääräiset kulut. Olen nyt maksanut kaikki rästissä olleet laskut, joten perintätoimiston voisi hätistää pois kimpustani.
Hei karhyv2!

Perintään siirtyneen laskun alkuperäinen eräpäivä on ollut 17.3. Kyseinen lasku on lähetetty sinulle sähköpostitse @pp3.inet.fi osoitteeseen. Sen jälkeen ensimmäinen maksukehotuskirje on lähetetty normaali postin mukana 31.3. ja toinen maksukehotus 7.4.

Myös 14.4. erääntyneestä laajakaistalaskusta on lähtenyt alkuperäinen lasku sähköpostiisi ja ensimmäinen kehotus postitse 28.4. Toinen kehotus on lähtenyt tänään. Jos olet tuon laskun maksanut nyt pois niin asia on kunnossa.

Nyt e-lasku näkyy liittymäsi tiedoissa, niinpä uusin lasku on myös lähetetty verkkopankkiisi. Ensimmäisenssä e-laskukytkennässä on siis ollut jokin tieto väärin eikä tiedot ole siitä syystä päivittynyt meille saakka. Nyt asia on kuitenkin kunnossa.
Asia ei ole suinkaan kunnossa. En mielestäni ole tehnyt mitään virhettä maksuissani: tein heti uuden e-laskuopimuksen pankissa kun sain tiedon ettei automatiikka toiminutkaan. Oletin luonnollisesti että maksut menevät tililtäni vahtimatta. Edellytän että ylimääräiset kulut ja korot palautetaan.

Sain tänään taas kirjeen perintätoimistolta. Nyt peritään 0,42 euron korkoa, lisättynä 5 euron perintäkuluilla. Tämähän on suorastaan Kuningaskuluttajamateriaalia.
karhyv2: Ymmärrän kyllä, että oletit laskujen menevän e-laskuna heti kytkennän jälkeen. Laskut kuitenkin lähetettiin sähköpostiisi koska palvelu ei ollut kytkeytynyt oikein. Laskujen tuloahan ei tokikaan voi tietää mikäli et ole sähköpostissasi käynyt pariin kuukauteen. Sinulle lähetetyt maksukehotuskirjeet olisi kuitenkin pitänyt herättää huomion siitä, että jokin maksuissa on pielessä. Kehotuksia ei lähetetä mikäli laskut olisi maksettu. Kehotuksia on lähetetty maalis-huhtikuun aikana yhteensä 3 kpl.

Korkoja ja kuluja emme voi näin ollen voi palauttaa, koska meidän puolelta ei tässä ole virhettä tapahtunut. Sekä alkuperäiset laskut, että kehotukset on lähetetty ajallaan.

Vastaa