Kun vanha suoraveloitus päättyi vuoden vaihteen jälkeen, laajakaistalaskuni automaattinen siirtyminen suoramaksuun epäonnistui Danske Bankissa "teknisen virheen" takia (kuten Soneran kirjeessä sanottin). Tein käsipelillä pankkiin e-laskusopimuksen, jossa laskut määritetttin automaattisesti veloitettaviksi tililtä. Havahduin vasta nyt (perintätoimiston kirjeen myötä!) siihen, että kaikki kevään maksut ovat jääneet maksamatta - eikä laskuja näy missään. Vasta nyt pankissa näkyy 30.4. saapunut lasku, jonka tietysti laitoin heti maksuun. - Karhulaskuja on tullut mutta kuvittelin kyseessä olevan jokin siirtymävaiheen ongelma.
Tämä voi tietysti olla pankin vika, mutta koska täällä foorumissa näkyy lähes identtisiä kertomuksia, epäilen että vika on Soneran päässä. Soneran sähköinen laskutus on ilmeisesti epäkunnossa. Pitäisiköhän siirtyä paperilaskuihin.
Toivottavasti Sonera korjaa tilanteen ja korvaa ylimääräiset kulut. Olen nyt maksanut kaikki rästissä olleet laskut, joten perintätoimiston voisi hätistää pois kimpustani.
E-lasku ei toimi
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.