Skip to main content

E-lasku Finance

  • December 11, 2014
  • 7 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Tilasin joulukuun alussa uuden puhelimen, joka tuli Sonera rahoituksen kautta. Sain paperisen laskun, jossa kehoitettiin siirtymään e-laskuun tai sähköpostilaskuun.

Tein verkkopankissa 16.12. e-laskutussopimuksen. Tammikuussa ei tullut e-laskua, ei myöskään paperilaskua. Kävin sitten omilla sivuilla ja siellähän oli lasku avoinna. Maksoin sen viime hetkellä ennen erääntymistä.

Soitin puhelinneuvontaan ja asiaa päiviteltiin siellä. Asiaan ei tullut kuitenkaan mitään ratkaisua.

Käsittääkseni pitäisi tulla e-lasku, paperilasku tai lasku sähköpostiin asiakkaan valinnan mukaan. En saanut mitään näistä.

En halua neuvoja miten e-laskusopimus tehdään.

7 kommenttia

  • January 30, 2014
Hei JussiRR!

Todennäköisesti tässä on käynyt niin että e-lasku ei jostain syystä ole toiminut. Ihmettelen kyllä kuinka siitä ei sitten ole tullut paperilaskua lainkaan. Lisäätkö asiakasnumerosi tai puhelinnumerosi (ilman ensimmäistä nollaa) tuonne käyttäjätunnuksen profiiliin niin laitan tämän eteenpäin selvitettäväksi. Varmistetaan että e-lasku on voimassa ja saadaan asia hoidettua!

  • January 30, 2014
Lisäilin profiiliin tuolla omilla sivuillani olleen asiakasnumeron. Nollaa siinä ei edessä tosin ollut. Toivottavasti oikea numerosarja.

  • January 30, 2014
JussiRR: Kiitos! Vastaatko -010 loppuisesta numerosta vai -471 loppuisesta kun soittelevat sinulle huomenissa?

  • January 30, 2014
-010 loppuisesta. Kiitokset etukäteen.

  • January 30, 2014
JussiRR: Sinuun otetaan yhteyttä tiistaihin mennessä!

  • February 18, 2014
Ongelma selvisi: vika oli Nordeassa. Kaikki tiettynä tammikuun päivänä saapuneet e-laskut olivat menneet "vahvistettujen" kansioon. Sitten tulikin uusi lasku 30. tammikuuta ja eräpäivänä 12.helmikuuta. En maksanut tätä, koska olin laskun maksanut omilla sivuilla olleiden tietojen perusteella.

Asiakaspalvelusta soitettiin 4. helmikuuta ja sieltä kerrottiin, etten ollut valinnut sähköpostilaskua vaan paperilaskun. Meni hiukan aikaa uskotellessa asiakaspalvelijalle, että vika oli Nordeassa. Omituista oli ettei hän tiennyt tästä 30.tammikuuta minulle lähetetystä laskusta mitään.

Noo, tässä on odoteltu sitä helmikuun e-laskua sitten. Tarkistin omilta sivuilta onko sinne tullut laskua, olihan sinne tullut. Kiitoksena pitkästä asiakkuudesta siinä oli paperilaskutuslisä. Ei ole paperilla tai e-laskulla kuitenkaan laskua näkynyt...

Soitin asiakaspalveluun (hieman kiihtyneenä) ja paperilaskutuslisä luvattiin poistaa. Tätä en kuitenkaan usko semmoista sohlailua tämä on ollut kun laskutus siirtyi Sonera Financeen.

Ei auta kuin maksaa puhelin loppuun heti kun riittävästi rahaa löytyy. Ei tätä kestä.

  • February 26, 2014
Nyt on homma melkein kokonaan selvinnyt...

Sonera Financen tammikuussa lähettämässä e-laskuaineistossa (huom. elektronissa aineistossa, ei varsinaisesti näkyvässä laskussa) on ollut eräpäivä aikaisempi kuin lähetyspäivä. Omalla osallani eräpäivä 15.1, laskun lähetyspäivä 17.1. Tämä on aiheuttanut aineiston palauttamisen lähettäjälle ja katkaissut ilmeisesti E-laskusopimukset.

Ja kiitos kun minulle on omien sivujen mukaan palautettu paperilaskutuslisä 1,90 euroa. Omien sivujen mukaan tämä hyvitetty paperilaskutuslisäpalautus on LISÄTTY LUOTTONI MÄÄRÄÄN.

HIENOSTI MENEE

P.S. Nordeasta ilmoitettiin etteivät hekään saa yhteyttä SONERA FINANCEEN asian selvittämiseksi.