Skip to main content

E-laskuja odotellassa

  • December 11, 2014
  • 12 kommenttia
  • 5 katselukertaa

Hei kauan menee aikaa että Sonera saa E-laskutuksen pelaamaan.
Minulta on jo kaksi suoraveloitusta päättynyt toisen olen maksanut itse kun ei tullut e-laskua (heinäkuun lasku). Lasku tuli mailiin niinkuin olen aikoinaan toivonut ja myös näen laskut soneran sivuilta, mutta toivon että saatte e-laskut pelamaan olen tilannut e-laskut pankin sivulta...
Odotan vielä vähän aikaa elokuun laskua, että teettekö siitä e-laskua (laskun olen nähnyt mailissa kyllä) jos ette tee e-laskua joudun taas itse maksamaan ja huolehtimaan että sonera saa omansa.

T: jone

.

12 kommenttia

  • August 26, 2013
Hei 0408425827!

Tällä hetkellä sinulla ei näy voimassa olevaa e-Lasku sopimusta.

Mikäli haluat siirtyä e-Laskutukseen, on e-Lasku sopimus tehtävä omasta verkkopankista.

Ohjeet e-Laskun kytkemiseen löydät oheisesta linkistä.

http://www.sonera.fi/asiakastuki/laskut ... sku/elasku

  • August 26, 2013
No en se kumma olen kyllä tehnyt hakemuksen OP sivulta..Lupasivat (luki näytöllä) että kuukauden sisällä asia korjaantuu.
Tarkistappa vielä onko se laajakaistalasku tai jokin muu Kahden soneran jutun olen tilannut e-laskuna.

Se on jo liian totutua että Soneran kanssa muutos on aivan "Saatan vaikea".

Koitama tämä muutos saada. Olen tehnyt sen ilmoittanu sinne asikasnumeron laskun viitteen ja mitä kysyttiin niin ei se mene sitte yhdellä kertaa, pittääkö e-lasku tilata erikseen joka kuussa;).


T:Jone

  • August 26, 2013
0408425827: Matkapuhelin ja laajakaista laskusi laskutetaan samalla laskulla, ja tällä hetkellä sinulla on voimassa sähköpostilasku joka toimitetaan valitsemaasi sähköpostiosoitteseen.

Mikäli tosiaan haluat siirtyä tuohon e-Laskutukseen on se tehtävä joko omasta verkkopankista tai
asioimalla pankin konttorissa, sillä e-Lasku on pankkien tarjoama palvelu.

  • August 26, 2013
Hei

Olen tehnyt e-lasku hakemuksen kahdestikkin nyt pankkiin ,pankin sivulla.
Lisäksi laitoin viestiä pankkiin kysyin missä vika.

Toivon jatkossakin että minulle tulee lasku(laskunerittely) PDF muodossa mailiin, voin tallentaa sen sieltä kovolle. Pankin sivulta ei saa PDF versiota.

Mutta laskun jolla suoritan ns. maksun toivon olevan e-lasku.

Aikaisemminkin onnistui että lasku oli suoraveloitus lasku ja tiedote(laskun kopio) tuli mailiin .

TOIVON SIIS MAILIIN SAMANLAISTA, MUTTA E-LASKU JOLLA MAKSAN.

Onko asia nyt kerrottu riittävän selvästi.

  • August 26, 2013
Tein muutoksia vielä.

Tilasin laskun kylläkin e laskuna, mutta kumpaan on helpompi lähettää netposti(laitoin telia soneran kohdalle ruksit jokaiseen mitä net posti antoi) tai maili saat ite päättää.
Net postiin saa asiat PDF versiona.


Onko tämä niin vaikea asia. Soita vaikka minulle niin asia yleensä on saanu soneran kanssa onnellisen lopun kun olen saanut keskustella jonkin kanssa.

T: jone

  • August 27, 2013
0408425827: Mikäli olet valinnut e-Laskutuksen ei laskua enään lähetetä sähköpostiisi, vaan menee lasku suoraan verkkopankkiisi. Voit halutessasi tarkistaa, ja tulostaa siitä paperiverison Soneran omilta Sivuilta.

Tällä hetkellä sinulla näyttää edelleen kumminkin olevan voimassa tuo sähköpostilaskutus.

Mikäli sinulla ei ole tunnuksia Omille Sivuille saat ne luotua tämän linkin kautta: https://www4.sonera.fi/Kirjaudu/Register Saat tällöin valita käyttöösi haluamasi käyttäjätunnuksen ja salasanan millä jatkossa kirjaudut Omille Sivuille.

  • August 27, 2013
Vasta olen tehnyt e-laskun tilauksen ja se kysyi siinä edellisen laskun viitenumeroa ja tilisiirrossa mainittua "puhelinnumeroa" mitä sillä tarkoitetaaan tilinsiirrossa oli vain jotain Soneran laskutus numeroita oliko 010.. jne.

Laskullani mainitaan kaksi numeroa: puhelimen ja mokkulan oma numero...

Olen tehnyt kaksi e-lasku pyyntö kun se eka ei lähtenyt.

Minulla on soneran omat sivut käytössä(osaan käyttää).

No kuulostellaampa taas vähä aikaa mitä tapahtuu.

  • August 27, 2013
0408425827: Tuota e-Laskua kytkettäessä voit käyttää tuon viimeisimmän laskun viitenumeroa ja omaa puhelinnumeroasi.

Jos olet tehnyt tuon pyynnön e-Laskusta hiljattain, menee siinä muutama päivä kun tuo pyyntö näkyy myös meillä.

Mikäli e-Laskun kytkentä epäonnistuu, tulee siitä sinulle ilmoitus.

  • August 27, 2013
Tere

Soittivat asiaa myös pankista kun kysyin heiltä. Sanoivat että odottaa vielä kun ollut suoraveloitus aikaisemmin niin se ei hetkessä muutu e-laskuksi.

Mutta katellaampa syyskuun loppuun mikä tulee;)

T:jone

  • August 28, 2013
0408425827: Tehdäänpä näin ja olet sitten uudelleen yhteydessä jos ei vaihdu!

aina
Meilaaja
  • Meilaaja
  • August 28, 2013
Ohikulkijan kommentti.

eiLaskun idea on juuri se, että sinulle ei enää lähetetä laskua, vain pankillesi lähetetään ja sieltä saat sitä käydä kurkistelemassa sekä Soneran laskuarkistosta. Laskuttaja vähentää kustannuksiaan (palvelujaan).
Minustakin olisi hyvä, että e-laskusta lähetetään lasku paitsi pankille, myös maksajalle. Pankki ei lähetä kuin korkeintaan ilmoituksen saapuneesta e-laskusta (sähköpostiin tai matkapuhelimeen, maksullisena tai ilmaiseksi miten mikäkin pankki), mutta laskuttaja tietenkin voi lähettää kun vain haluaa, niin kuin kai on lähettänyt sähköpstiin tai oikeaan postiin suoraveloituksista..

Olisipa hauska kuulla, onko joku saanu e-Laskuun siirtymisen onnekkaasti tehdyksi ja miten se kävi. Oisko noin, että e-laskuvaltuutuksesta pankki lähettää ilmoituksen heti sähköisesti laskuttajalle ja tässä tapauksessa odottaa laskuttajan kuittausta ennen kuin peruuttaa suoraveloitusvaltuutuksen. Suoraveloitusvaltuutuksen perumisella ei ole mitään kiirettä, koska se on vain lupa pankille ottaa vastaan suoraveloituksia laskuttajalta. Sonera tehnee laskut kuluttajille kolmisen viikkoa ennen eräpäivää. Näyttäisi tässä vähän sille, ettei Sonera tee muutosta e-laskuun ennen seuraavaa laskun maksua. Jos nyt e-laskujen käsittelyä ylipäätäänkään on vielä saatu toimimaan, ainakaan Soneralla.

E-laskuvaltuutuksen tekemisestä ei varmasti mene kahtakaan päivää että ilmoitus on laskuttajalla, sähkön nopeudella ne menevät. Että laskuttaja ei ole sitä hoitanut, on laskuttajan häpeä. Tässä oli lisämausteena kahden laskutuskohteen yhdistäminen samaan veloitukseen ja sehän on ensin sovittava laskuttajan kanssa ja e-laskuvaltuutus on saatava kohdistettua yhdistettyyn veloitukseen. Soneralla joka muutoksen tekemisessä kannattaa varautua muutamien kuukausien sähläykseen. Sähläys on paitsi riesa asiakkaalle myös kustannus Soneralle, joka on perittävä asiakkailta jotenkin. Mutta niin on kilpailijallakin.

  • September 29, 2013
Hei!

Mikähän teillä on tilanne? Onko tulut pyyntö että muuttaa suoraveloitus E-laskuksi.
Syyskuun lasku oli mailissa samoiten lokakuun, kerta lasku tulee mailiin, niin laittakaa se mielummin sitte pelkäksi E-laskuksi.

Sonera on hyvä palvelia ja aina pelannu mutta vääntää täytyy kovan taakkaa että muutos onnistuuu.
T:joonas

Yritämä ja jaksama eiköhän jouluksi joku homma onnistu.
Mulla ei "sinni" lopu, että saama asian kuntoon menis vaikka pääsisäiseen mutta laskusta tehemä E-lasku. Sehän on tätä päivää. Viekäkö pittää E-lasku hakemus tehä olen kai sen miltei kolmasti tehny.
Aasikasnumero ja edellsien laskun viitenumeroa olen jo muutaman kerran harjoitellu onnistuu ehkä vielä jos tarvetta on.