Skip to main content
Moi. Nokian puhelimeen en saa toimimaan sähköpostia. Tulee jatkuvasti viestejä varmenteen hyväksymisestä.
t. miksi
Hei Hautama!


Onko kyseessä mikä sähköposti, jota et saa toimimaan? Jos kyseessä on soneran laajakaistan sähköposti, niin kannattaa tarkistaa että onko asetukset kunnossa http://www5.sonera.fi/ohjeet/S%C3%A4hk%C3%B6postiasetukset?someid=some3827. Itse varmenteeseen, se pitää hyväksyä ja siinä ikkunassa tulisi olla kohta "hyväksy aina", jolloin se jatkuva ilmoitus häviää.
Kyllä soneran laajakaista @pp4.inet.fi
En saa sitä toimimaan nyt kun jouduin luomaan(poistin aikaisemman version) sen uudestaan.
Yritän luoda sitä puhelimen asennusohjelmalla ja siitäkin olen käynnyt kaikki vahtoehdot läpi!!

Tuota varmenetta en saa poistettua vaikka vastaan millä tahansa vaihtoehdolla.
Ongelma tässä varmenne viestissä on n. 1,5 kk vanhaa ja toistuu yhä useasti päivässä 10-20 kertaan.

Puhelinkin on startattu useasti ilman apuja...

t. Markku
Tervehdys.
Puhelimeeni tulee edelleenkin web-sivun varmenteen hyväksymisviesti 10-20 kertaa päivässä.
Varsinkion silloin kun otan matkapuhelimellani (0400714893) yhteyden sähköpostiini.
Asia ei korjaantunut vaikka olin yhteydessä matkapuhelimen vikapalveluun.

Toinen asia koskee sähköpostin yhteistietojen siirtoa toiseen järjestelmään (Wjndows surfase /sähköposti). Alla viesti windowssilta.

t. Markku


Hei MarkkuHautala:

Kysymykseesi Microsoft Community -yhteisössä on tullut vastaus.

Voit lukea vastauksen napsauttamalla alla olevaa linkkiä.

Kysymys
selaimen email henkilötirtojen siirto, päivitys
Vastaus
Tutkin tuossa asiaa ja huomasin, että Sonera käyttää IMAP/POP-protokollia sähköpostipalveluissaan. Niiden kautta ei ole mahdollista synkronoida yhteystietoja automaattisesti.



Kannattaa kysyä Soneralta, että olisiko heidän webmailin kautta mahdollista viedä (export) tietoja muihin sovelluksiin.



Tässä tilanteessa Windows 8:n sähköpostisovellukseen niitä ei ole mahdollista mitään kautta saada, mutta Outlookin se voisi onnistua.
Moi. Eikö kukaan vastaa.... alkaa olla jo kuittauksia liikaa...
T. Markku
Hei Hautama!

Pahoittelen sähköpostisi toimimattomuutta puhelimessasi sekä vastauksen viivästymistä.

Sonera on parantanut varmenteen turvallisuutta ja kaikkien puhelinmallien sähköpostisovellukset eivät ole automaattisesti osanneet käsitellä muutosta.

Oletkin jo poistanut sähköpostisi puhelimesta ja asentanut sen uudelleen, mutta tämä ei ole ratkaissut ongelmaa. Tässä voisi vielä kokeilla seuraavaa konstia:

Avataan puhelimen kautta selaimella https-yhteys mihin tahansa palvelimeen, jossa on Soneran varmenne (esim. https://mail.inet.fi). Saattaa olla, että vasta tämän jälkeen puhelimen muut SSL-protokollat osaavat hyödyntää Soneran varmenteita.

Mikäli sähköpostisi ei kuitenkaan ala toimimaan puhelimessasi, pyytäisin sinua ottamaan yhteyttä vikapalvelumme numeroon, jotta varmenneasia sekä mainitsemasi toinen asia voidaan tutkia. Vikapalvelumme palvelee numerossa 0206 90101 (pvm/mpm) ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.30.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Kiitti vastauksesta. En pääse mail.inet serverille vaan saan ilmoituksen ,selain ei voi muodostaa sivustoon....
Mitä pitää korjata vai onko ongelma korjattavissa?

T. Markku
Toinen juttu. Surfacella 8.1 luotu uusi kansio ei siirry Soneralle ja sinne siirretyt mailit häviävät soneran näytöltä. Surfasessa käytetään aloitus näytössä olevaa sovellusta.

T. Markku
Hei hautama!

Pahoittelen vastauksen viivästymistä.

Nyt on vaikea varmuudella sanoa, mistä ongelmat johtuvat. Surface-sovellus ei sinällään taida tukea POP-sähköpostitilejä. Onko sinulla sähköpostiprotokollana IMAP?

Googlettamalla löytyi tietoa Surface-sähköpostisovelluksesta seuraavasta linkistä:

http://www.microsoft.com/surface/fi-fi/ ... n/mail#POP

Tuleeko puhelimeesi edelleen tekstiviestejä liittyen varmenteen hyväksymiseen? Voit kokeilla, pääsetkö puhelimesi selaimella osoitteeseen https://webmail.inet.fi .

Sähköpostiongelmiin liittyen saat tarvittaessa apua Soneran vikapalvelun lisäksi myös Helpson tukipalvelun asiantuntijoilta numerossa 0600 10100 (1,99 euroa/min + pvm/mpm), joka palvelee ma-pe klo 8-21 ja la 9-16.30). Helpsonin löydät myös osoitteessa: www.helpson.fi

Toivottavasti saat sähköpostisi toimimaan haluamallasi tavalla.


Ystävällisin terveisin

Tapani V
Tervehdys. Ongelmat jatkuvat samanlaisina. Matkapuhelimeen tulee varmennusviestit edelleen ja mail.inet serverille ei saa sillä yhteyttä.

Surfasen sähköposti toimii jollain tavalla , mutta haut ei kohdistu mielestäni oikein eikä surfasessa tehdyt esim. uudet kansiot ei siirry soneran serverille. Siirretyt meilit surfasessa poistuvat mail serveriltä jonnekin?
Outlook sovellus ei myöskään toimii surfase koneessani soneran sähköpostiin.

Voi voi laskutus vain toimi..... t. Markku

Vastaa