Käytössäni on Lenovo Thinkpad X60S jossa on sisäinen Sierra MC8755 miniPCI-E HSDPA-modeemi, ja avasin hiljattain 512kbps-nopeudella toimivan langattoman laajakaistan.
Jostain syystä kuitenkaan en saa nopeampaa kun 384kbps yhteyden, kokeiltu on pitkin PK-seutua.
Olen kokeillut yhteyden ottoa sekä modeemin valmistajan omalla softalla, että IBM:n omalla Access Connections-ohjelmalla.
Yhteyden nimi tai tyyppi on "3G" kaikkialla, missä se on eritelty. Tuo vissiin nykyään tarkoittaa samalla automaattisesti HSDPA-yhteyttä?
Access Connectionsissa olen kokeillut luoda myös käsin liityntäprofiilin, ja valinnut tyypiksi EU 3G 2100, eli siis ilmeisesti 2100mhz verkko, missä pitäisi päästä myös tuohon 512kbps nopeuteen saakka.
Modeemin firmware on uusin versio, mitä IBM jakaa, ja sama pätee kaikkiin ajureihin.
Onkohan tällaisessa tilanteessa vika todennäköisemmin modeemissa?
Modeemin datasheet:
http://www.hy-line.de/fileadmin/hy-line ... 755_65.pdf
Tuon mukaan kortin pitäisi tukea nopeuksia 1.8kpbs saakka.
Ei 384kbps nopeampia nopeuksia sisäisellä modeemilla
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.