Skip to main content

Ei kuuluvuutta eikä 3G verkkoa HKI keskusta

  • December 11, 2014
  • 10 kommenttia
  • 1 katselukerta

Vaihdoin lyhyt aika sitten Soneralle, enkä ole aikaisemmin kokenut näin huonoa kuuluvuutta puhelimessani. Jos olen raitiovaunussa/pienessä ruokakaupassa tai ostoskeskuksessa on lähes mahdotonta soittaa. Tällöin nettikään ei toimi, eli yhteydenotto perheeseen mahdotonota. Ajoittain kuuluvuus näyttää nollaa myös kotisohvalla.

Olitte raportoineet samantyylisestä häiriötilanteesta 12.12.2012 häiriötiedotteissa. Aika samanlaista olen kokenut jo viikkoja, eikä asia näytä paranevan. Onko tähän mitään tehtävissä.

Aiheuttaa tietynlaista turvattomuuden tunnetta kun kävelen illalla 22 maissa kotiin töistä pimeillä kaduilla, enkä pysty soittamaan miehelleni koska kuuluvuus on kokonajan nollassa.

10 kommenttia

  • March 26, 2013
Hei emtas !

Onpa harmillista, että yhteyksissä on ollut ongelmaa. Voimme tutkia asiaa ja tarvitsisimmekin muutamia tietoja selvitystä varten.

- Onko tilanne ollut sama koko ajan, onko kuuluvuus parempi missään alueella?
- Mikä puhelin sinulla on käytössä?
- Oletko huomannut, että muilla käyttäjillä on samoja ongelmia?

Voisit kokeilla testata SIM-korttiasi toisessa puhelimessa, vaikuttaako se yhteyksiin millään tavalla. Samalla saamme poissuljettua sen, että SIM-kortti olisi viallinen tai ongelmat johtuvat liittymästäsi. Lisääthän myös tänne asetuksiin asiakasnumerosi, niin löydämme liittymätietosi. Asiakasnumero ei näy muille käyttäjille.

  • March 26, 2013
Hei!

Kiitos vastauksestanne!

Puhelimeni on iPhone 5 ja ihan uusi. Miesystävälläni on Nokia Lumia 920, samaten hänen hyvällä ystävällään. Vaihdoimme kaikki kolme Soneran liittymään samoihin aikoihin (jokin kuukausi sitten).

Vastaan nyt kaikkien kolmemme puolesta, sillä olemme kaikki kolme kokeneet samanlaista netti sekä kuuluvuus ongelmaa. Itse huomaan kuuluvuuden ja 3G verkon olevan nollassa etenkin paikoissa joissa on paljon muita ihmisiä (raitiovaunu, ostoskeskukset, ravintolat, ruokakaupat). Liikkuessani ulkona, hiljaisilla Helsingin kaduilla on kuuluvuus ihan ok. Mutta kuuluvuus ja netti voi joskus myöskin hiljaisessa paikassa olla huono tai lähes olematon, kuten kuvailin aikaisemmassa viestissä. Kotisohvallakin.

Miesystäväni ja hänen kaverinsa on kokeneet kuuluvuus ongelmien ilmenevän "joka paikassa", hän sanoo ettei ole väliä istuuko hän yksin kotona tai on kaupungilla. Ongelma on sama.

Puhelimessa ei ole esiintynyt minkäänlaista vikaa ja vaikuttaa selkeästi olevan joko vikaa sim kortissa tai verkossa. Voiko sim korteissa olla valmistusvirheitä?
En ole kokeillut sim korttia muissa puhelimissa, koska iPhonessahan on mikrosirukortti joten en saa sitä laitettua vanhaan puhelimeeni.

Vastaan mielelläni kysymyksiinne ja toivon tähän ongelmaan löytyvän jokin parannus. Asumme kuitenkin Helsingin ydin keskustassa jossa voisi olettaa ettei kuuluvuudessa ole ongelmaa, samanlailla kun maalle matkustaessa. Lisäsin asiakasnumeroni tietoihini.

Ystävällisin terveisin
Emma

  • April 5, 2013
Hei,

Löytyikö ongelmaan vastausta?

  • April 5, 2013
emtas: Mitään yleistä vastausta ongelmaan en nyt kyllä osaa vielä sanoa. Olisiko mahdollista että pitäisit kirjaa muutaman päivän ajan päivämäärien, kellonaikojen ja paikkojen osalta koska kuuluvuus on huono tai sitä ei ole ollenkaan, koska netti katkaisee yhteyden tai muuten vain jumittaa. Ilmoitat sitten meille nuo tiedot niin pästään selvittelemään asiaa tarkemmin. Kun tarkat ajat on tiedossa, välitämme ne vikapalveluumme jolla on siten paremmat mahdollisuudet tutkia asiaa.

  • April 12, 2013
Hei,

tässä päiväkirjani jumitus ajoista ja missä olen silloin ollut. Myös infoa mitä olen silloin yrittänyt ladata.


5.4 klo 14.28 Punavuori - kotona
3 pykälää, hidas, kestää kauan latautua
sama klo 15.20

klo 23.23 kotisohvalla hiljaisessa punavuoressa- netti sivun lataaminen kestää niin kauan että annan olla edes yrittämättä (refresh x 4 kertaa)

6.4 stocka hki keskusta 15.23
lataan HS sivua - ei toimi

7.4 raitiovaunu bulevardilla klo 18.09 - yritän ladata facebookia - ei pysty
19.21 sepänkatu , sama 20.16 yritän lukea iltasanomia - ei pysty

11/4 bussi kamppi klo 12.07 youtuben latauksessa kestää ja pätkiiii

11/4 hullut päivät stocka - ei voi käyttää puhelinta

12/4 klo 15:52 stocka hullut pvät, stockan sis käynnin luona manskun puoli , en pysty päivittämään meiliä enkä facebookkia enkä instagramia
-Soitin puhelun ja se meni katki noin 45 sek jälkeen
soitin uudestaan, ei mene läpi
kolmannella kerralla onnistuu - kuuluvuus huono
16:01 Whatsapp ei toimi
16:08 ei voi soittaa

17.40 punavuori - viestit tulee viiveellä, fb ei lataa

  • April 12, 2013
Hei vielä...

tuli muuten huomanneeksi että puhelimeni/liittymä ei koskaan ole käyttänyt 4G verkkoa. Miksi? (Puhelimeni on uusin Iphone 5)

Maksoin kuitenkin suht. nopeasta netistä - eikä tämänhetkinen toiminta vastaa [u:d9afcei7]ollenkaan[/u:d9afcei7] mitä oletin sen olevan. Puhelimessa LTE on aktivoitu. Mikä mättää?

  • April 12, 2013
emtas: Tarkistin asiakasnumerollasi että liittymälläsi ei ole nettipakettia, joka mahdollistaisi 4G -palveluiden käytön matkapuhelimellasi. Korottamalla netin osuutta yhdellä plus tasolla, on sinun mahdollista hankkia liittymällesi 4G -nettipaketti. Plus -tason liittymällesi saat Soneran Omilta Sivuilta.

  • April 12, 2013
Minulla on sama paketti kun samassa taloudessa asuvalla poikaystävälläni. Hänellä toimii 4G verkko?!?! Jos pystytte, niin voitte mennä osoitetietojeni kautta katsomaan hänen pakettia. Hän antoi luvan.

  • April 12, 2013
Äh. Sanoin myyjälle selkeästi että haluan saman paketin kun poikaystävälläni. Nyt kun tarkistin on minulle laitettu vain Fiksu ja hänellä on Fiksu plus. Olimme molemmat paikalla ja pyysimme myyjiä tarkistamaan hänen pakettinsa ja laittaa minulle täysin sama tulemaan. Näin tässä taas on käynyt.
Voiko tällaisesta asiasta edes valittaa?
Olen mielesäni tehnyt jo paljon omalta osaltani tämän netin hitauden selvittämiseksi, pitänyt päiväkirjaa ja koittanut auttaa teitä ratkomaan ongelma. Pakko myöntää että olen tällä hetkellä turhaantunut ja pettynyt miten tässä on käynyt. Miten kuuluvuus sitten on niin huono?

  • April 12, 2013
emtas: Tämä asia saatiinkin kuntoon asiakaspalvelumme kautta.