//Edit: Tuli näemmä avauduttua väärässä ketjussa. Saa mielellään siirtää tuonne kiinteiden yhteyksien puolelle.//
Sain äitinikin houkuteltua Soneran laajakaista- ja Viihde-asiakkaaksi, ja nyt hävettää.
Tilausvaihekaan ei mennyt ihan ongelmitta, kun netin kautta tehtyä tilausta ei asiakaspalveluun soitettaessa järjestelmässänne näkynyt, mutta avulias asiakaspalvelija oli hoitanut homman ilmeisen nopeasti kotiin.
Mutta, mutta...
2.9. äitini sai tekstiviestin, että laajakaista avautuu 11.9. Laitteet olivat noudettavissa postista 5.9. kello 19.00, ja samana päivänä äitini sai sähköpostin, että Sonera Viihde on käytettävissä 5.9. alkaen. Kaksi päivää ennen liittymän ilmoitettua avautumista (9.9.) tuli vielä varmistusviesti, että liittymä avautuu 11.9. klo 8-20 välillä, ja luvattiin lähettää vielä tekstiviesti sen avauduttua.
Viestiä ei koskaan tullut, eikä ole tullut vieläkään. Myöskään yhteys ei koskaan avautunut, eikä ole avautunut vieläkään. Äitini soitti perjantaiaamuna asiakaspalveluunne ja ihmetteli, miksei liittymää ole avattu. Aspasta vastattiin kuulemma varsin nenäkkäästi, että "Täältä näkee, että liittymä on avattu." Äitini yrittäessä kysyä, miksei luvattua viestiä liittymän avauksesta koskaan tullut, aspa ei ollut kommentoinut asiaa mitenkään vaan antanut numeron vikapäivystykseen. Kun äitini oli kysynyt Sonera Viihteen laskutuksesta, oli aspa kylmästi todennut, että sen laskutus on alkanut 5.9. - vaikka liittymän, jolla Sonera Viihdettä pystyy vasta käyttämään, oli luvattu avautuvan vasta 11.9.!!!!!
Vikapäivystyksessä palvelu oli ollut miellyttävämpää, ja sieltä oli annettu ohjeita laitteiden resetoimiseksi ja eri puhelinpistokkeiden testaamiseksi. Seuraavaksi oli kerrottu, että jos ei liittymää ohjeilla saada toimimaan, lähetetään teknisestä tuesta ihminen paikan päälle tutkimaan tilannetta 1-5 päivän sisällä. Ja lopuksi tietysti heitetty perusuhkailunne, että jos vika johtuu taloyhtiön johdotuksista tai asiakkaan vääristä asetuksista, peritte äidiltäni 100 euron suojelurahan. Nice.
No, tuumasta toimeen. Itselläni on kotona toimiva Sonera Viihde -yhteys, joten tekniikkaa ymmärtävänä ei ollut vaikea testata laitteiden ja piuhojen toimivuutta. Äitini modeemi toimi moitteettomasti minun kotonani, eikä minun modeemini puolestaan toiminut äitini luona lainkaan. Vika on siis seinän sisällä tai kauempana. Pikagallup naapurustossa paljasti, että toimivia nettiyhteyksiä taloyhtiössä kyllä on, ja hallituksen puheenjohtajan mukaan mitään puhelinpiuhoja ei pitäisi olla katkaistu, sillä osalla asukkaista on vielä lankapuhelimetkin käytössään.
Jäämme siis jännityksellä odottamaan, mikä on Soneran tekniikkaniilojen tuomio ensi viikolla, saadaanko yhteys pelaamaan, kuinka paljon suojelurahoja Sonera lopulta äidiltäni kerää, ja laskutatteko Sonera Viihteestä myös siltä ajalta kun sitä ei ole edes ollut mahdollista vielä käyttää. Hivenen ihmetyttää muun muassa se, ettei ilmoitusta liittymän avauksesta todellakaan ole koskaan tullut. Ettei vain olisi unohtunut tekniikan hemmoilta käydä napsauttamassa liittymää alunperinkään auki?
Tässä vaiheessa täytyy vielä todeta, että omat kokemukseni Soneran asiakaspalvelusta ovat olleet keskimäärin varsin hyviä, mutta yksikin mätä omena pilaa helposti koko sadon, vai miten se menikään...?
Ei näin
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.