Skip to main content
Moi,

ja mistä näitä vikoja oikein riittää...

Minulla on taas ollut laajakaista toimimatta runsaan viikon. Tein vikailmoituksen, jonka jälkeen täysin mykkä nettiyhteys alkoi toimia pienin pätkin. Yhteyden aikakatkaisin kuitenkin pätkäisee yhteyden ”palvelin vastaa liian hitaasti” eli mitään ei voi tehdä. Lisäksi Sonera Avustaja ilmoittaa koko ajan ”Yhteydessä vika”… ja eipä osaa sekään vikaa korjata. Harmittaa, kun tarvitsisi nettiä ja siihen ei voi lainkaan luottaa. Mitenkä toimitaan, että ei tarvitse maksaa kuin niistä päivistä kuin netti toimii? Tämä sama vika oli vuoden alkupuolella noin kuukauden, mutta tässä välissä netti toimi erittäin hyvin. Kannattaisiko vaihtaa yhtiötä?
Rontti: Jos lisäät asiakasnumerosi käyttäjätunnuksesi tietoihin, niin pystyn vastaamaan tarkemmin liittymäsi suhteen.

Jos laajakaistaliittymä toimii huonosti ja omat laitteet & kaapelit on testattu toimiviksi, niin liittymästä olisi tehtävä vikailmoitus. Sonera korjaa yksittäisen liittymän vikoja vain liittymästä tehdyn vikailmoituksen perusteella. Syy tähän on se, että liittymän vika ei tule Soneran tietoon ellei siitä ilmoiteta Vikapalveluun.

Hyvitystä liittymän kuukausimaksusta on mahdollisuus saada jos verkossa on ollut vikaa. Yksittäisen liittymän vika katsotaan alkaneeksi siitä kun vikailmoitus on tehty. Hyvityspyyntö kannattaa tehdä vasta sitten kun liittymän vikailmotus on loppuun käsitelty.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa