Skip to main content
Voiko joku auttaa, mun Samsung Galaxy s4 active toimii muuten täydellisesti mutta kun yrittää soittaa tai laittaa viestiä niin se sanoo että "Ei ole rekisteröity verkkoon" ja valittaa koko ajan että "Valittu verkko (Sonera) ei ole käytettävissä". Kaikkea olen kokeillut jo.
Hei rikhard!

Näkyykö puhelimen yläosassa, vasemmassa reunassa meidän verkon merkkiä lainkaan? Toimiiko puhelimessa netti kuitenkin normaalisti? Suosittelen näin ensi alkuun verkkoasetuste nollausta. Sen voi Samsungin laitteissa tehdä kohdasta: asetukset -> langattomat toiminnot/lisäasetukset -> matkapuhelinverkot -> yhteyspisteiden nimet -> palauta oletukset. Turvallinen toimenpide tehdä joka ainoastaan nollaa verkon asetukset eikä poista puhelimesta tietoja.

Jos tuostakaan ei ole apua niin lisää asiakasnumerosi tuonne käyttäjäprofiilitietoihin niin katsotaan liittymää tarkemmin. Ja ilmoita jos olet numerolisäyksen tehnyt niin tiedetään ottaa asia käsittelyyn.
Vasemmassa yläosassa ei tällä hetkellä näy mitään, mutta yleensä sielä on kolmio jonka sisällä huutomerkki, kun vetää sieltä ylhäältä sen jutun ales niin kolmion kohdalla lukee "Ei palvelua Valittu verkko (Sonera) ei ole käytettävissä". Netti toimii ihan normaalisti ja niin kaikki muukin mutta ongelma tulee vastaan kun yrittää soittaa/ laittaa viestiä.
hahhahaha, ei oo enää mitää vikaa ku laitoin dna prepaid, jotenka oli soneran suunnassa vika :3
Mulla samanlainen vika, luuri vain toinen( xperia v). sim kortti toimii muissa puhelimissa ja xperiassa toimii dnan prepaid. Mä vain haluisin saada nyt uuden xperian käyttööni soneran liittymässä!
Hei murmeli76!

Kiitos viestistäsi. Jotta viestisi voidaan kohdistaa oikealle liittymälle tutkimista varten, lisäisitkö tämän Keskustelupalstan profiiliisi asiakasnumeron kohdalle puhelinnumerosi (ilman ensimmäistä nollaa), jota asia koskee. Puhelinnumerosi ei näy muille Keskustelupalstan käyttäjille.

Ohje: Omat asetukset => Profiili => Asiakasnumeron kohdalle kirjoitetaan puhelinnumero ilman ensimmäistä nollaa => Lähetä.
Tapani V kirjoitti:
Hei murmeli76!

Kiitos viestistäsi. Jotta viestisi voidaan kohdistaa oikealle liittymälle tutkimista varten, lisäisitkö tämän Keskustelupalstan profiiliisi asiakasnumeron kohdalle puhelinnumerosi (ilman ensimmäistä nollaa), jota asia koskee. Puhelinnumerosi ei näy muille Keskustelupalstan käyttäjille.

Ohje: Omat asetukset => Profiili => Asiakasnumeron kohdalle kirjoitetaan puhelinnumero ilman ensimmäistä nollaa => Lähetä.



Done 🙂
Hei murmeli76!

Puhelinnumerosi perusteella tarkistettuna liittymässäsi on kaikki kunnossa. Toimiiko Sonyn puhelimesi Soneran SIM-kortilla ollenkaan vai minkälaisista ongelmista on kyse?

Tässä voisi kokeilla Sonyn puhelimessa oletusten palautusta, joka ei poista puhelimestasi mitään sovelluksia tai yhteystietoja.

Ohje:

1. Asetukset
2. Lisää asetuksia
3. Matkapuhelinverkot
4. Käyttöpisteiden nimet
5. Paina Menu-painiketta (kolme alekkaista pistettä tai viivaa laitteen näyttöruudulla)
6. Valitaan kohta Palauta oletusasetukset

Oletusten palautuksen jälkeen laite on hyvä sammuttaa kokonaan vähäksi aikaa ja avata laite hetken kuluttua uudelleen.
Hei murmeli76!

Lisäyksenä edelliseen vastaukseeni. Voit tehdä oletusten palautuksen silloin kun puhelimessa on Soneran SIM-kortti.

Vastaa