Skip to main content
Koko kesän olen saanut kärsiä huonosta ja katkeilevasta ADSL-yhteydestä. Kesällä sitä nyt ei niin tarvitsekaan, mutta syksyä kohden soisin asian korjaantuvan.

4.8 Soitin asiakaspalveluun ja puolen tunnin jonotuksen jälkeen pääsin vianrajausautomaattiin ja sitä kautta henkilökohtaiselle asiakaspalvelijalle. Selitettyäni asian, asiakaspalvelija toimi niin kuin pitääkin turhia kyselemättä, että onko töpseli nyt varmasti seinässsä, ja tehtiin vikailmoitus.

6.8 tuli tekstiviesti, että asia on siirtynyt asentajan hoitoon

11.8 soitin uudelleen ja pitkien jonotusten jälkeen pääsin taas automaatin kautta eteenpäin. Jälleen asiansa tunteva henkilö tarkisti siihen asti tehdyt työt ja totesi Soneran mittauksien mukaan vian olevan linjoissa ja työn siirtyneen alihankkijalle. Lupasi kiirehtiä asiaa. Soitti myös takaisin ja kertoi korjauksen tapahtuvan 12.8

12.8 ongelma jatkuu

13.8 alihankkija kävi mittaamassa kotona suoraan pistokkeesta ja totesi vikaa olevan

17.8 soitin ja jonotin taas....vihdoin vastattiin että vika on korjattu 13.8. No ongelma on vain pahentunut, joten tehtiin uusi vikailmoitus.....kuinkahan kauan jaksan odottaa että jotain oikeasti tapahtuu...

Vika on siis se että linesync tippuu pois päältä, joskus jopa minuutin välein...ja yhteys tietysti aina poikki.
Modeemeja on kokeiltu 4 erilaista ja taatusti muualla toimivia...

Hoh hoijaa

P.S ja asiakaspalvelu lupaa aina ilmoittaa kun työ on valmis...ikinä ei semmoista ilmoitusta ole tullut - no, vikahan on edelleen päällä...

Kari
Näin se pätkii, tässä modeemin lokia:

Aug 17 22:39:34 syslog: Linesync lost
Aug 17 22:40:13 syslog: Linesync achieved
Aug 17 22:40:42 syslog: Linesync lost
Aug 17 22:41:21 syslog: Linesync achieved
Aug 17 22:42:32 syslog: Linesync lost
Aug 17 22:43:12 syslog: Linesync achieved
Aug 17 22:44:00 syslog: Linesync lost
Aug 17 22:44:39 syslog: Linesync achieved
Aug 17 22:47:23 syslog: Linesync lost
Aug 17 22:48:03 syslog: Linesync achieved
Aug 17 22:50:50 syslog: Linesync lost
Aug 17 22:51:30 syslog: Linesync achieved
Aug 17 22:52:48 syslog: Linesync lost
Aug 17 22:53:28 syslog: Linesync achieved
Aug 17 22:54:12 syslog: Linesync lost
Aug 17 22:55:27 syslog: Linesync achieved
Aug 17 22:56:30 syslog: Linesync lost
Aug 17 22:57:11 syslog: Linesync achieved
Aug 17 22:57:24 syslog: Linesync lost
Aug 17 22:58:05 syslog: Linesync achieved
Aug 17 22:58:52 syslog: Linesync lost
Aug 17 22:59:33 syslog: Linesync achieved
Aug 17 23:00:51 syslog: Linesync lost
Aug 17 23:01:31 syslog: Linesync achieved
Aug 17 23:08:42 syslog: Linesync lost
Aug 17 23:09:24 syslog: Linesync achieved
Aug 17 23:11:43 syslog: Linesync lost
Aug 17 23:12:24 syslog: Linesync achieved
Aug 17 23:15:12 syslog: Linesync lost
oh5yw: Jos liität asiakasnumerosi keskustelupalstan tietoihin (valikoiden Omat asetukset ja Profiili kautta) voin tarkistaa missä tilassa liittymäsi vikailmoitus on tällä hetkellä. Tarvittava asiakasnumero löytyy laajakaistaliittymäsi laskun tiedoista.

T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Asiakasnumeo laitettu
ADSL-liittymääsi on tehty korjaustoimenpiteitä sekä asentajan että Vikapalvelun tekemänä. Jälkimmäinen vikailmoitus on kuitattu valmiiksi lauantaina 20.8.

Jos yhteys katkoo edelleen kahdella eri modeemilla testattuna, ei auta muu kuin tehdä uusi vikailmoitus.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa