Skip to main content

"Ei verkkoa" mutta Sonera löytyy kuitenkin verkon valinnasta

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 0 katselukertaa

Hei.

Huomasin tänään kello 15.43, että matkapuhelimessani ei ole kenttää (yläpalkissa lukee "Ei verkkoa"). Ongelma jatkui, vaikka siirryin fyysisesti noin 1 kilometrin eri paikkaan. Ongelma jatkuu edelleen kello 16.23.

Kun valitsen Asetukset > Operaattori (verkon valinta) ja poistan "Automaattinen"-valinnan käytöstä, "FI SONERA" ilmestyy etsinnän jälkeen luetteloon. Soneran valitseminen ei muuta tilannetta: "Ei verkkoa". Myöskään mobiilidatan tai 3G-yhteyksien pois käytöstä tai käyttöön kytkeminen ei vaikuta tilanteeseen. Myöskään lentokonetilan kytkeminen päälle ja pois ei vaikuta tilanteeseen; kun lentokonetila kytketään pois, ylhäällä lukee "Etsitään..." ja sitten "Ei verkkoa".

FieldTest ei toimi, alareunassa lukee Connecting ja mitään ei tapahdu vaikka odottaisin monta minuuttia. Puhelimen muut langattomat toiminnot, kuten Wi-Fi ja GPS, toimivat moitteettomasti.

Puhelimeni on iPhone 4S malli MD235KS, iOS 6.0 (10A403).

5 kommenttia

  • November 12, 2012
Hei Jjzo! Lisäätkö asiakasnumerosi tai puhelinnumerosi käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset > Profiili > Asiakasnumero), niin tarkistan onko liittymässä kaikki kunnossa. Numero ei näy muille keskustelupalstan käyttäjille.

  • November 12, 2012
Hei. Sanoit, että minun täytyy lisätä joko asiakasnumero tai puhelinnumero. En jaksaisi kaivaa laskuani tuolta jostain mappien pohjalta, joten haluaisin lisätä mieluummin siis sen puhelinnumeron. Mutta tuolla profiilissa ei ole sellaista kohtaa! Ainoastaan asiakasnumero ja kaikenmaailman IRC- ja Jabber-tunnuksia.

  • November 12, 2012
Voit lisätä puhelinnumerosi asiakasnumero-kohtaan muodossa 0401234567.

  • November 13, 2012
Hei!

Ongelma korjautui tänään aamulla itsestään. Kun heräsin, puhelimessa näkyi normaalisti Sonera operaattorina.

  • November 14, 2012
No hienoa että liittymäsi toimii jälleen! Olethan sitten uudelleen yhteydessä jos ongelmia ilmenee.