Eihän tämä nyt ihan putkeen mennyt
Tausta: taloyhtiö ilmoitti, että kiinteistö liitetään Soneran valokuituun, ja että kaikki kaapelin kautta tulevat palvelut (laajakaista, tv) loppuvat tänään 21.11. Tasan viikko sitten Sonera järjesti taloyhtiön tiloissa tiedotustilaisuuden aiheesta. Tilaisuudessa korostettiin, että kunkin asiakkaan on irtisanottava olemassaolevat palvelut heti, koska kaikki muiden operaattoreiden palvelut lakkaavat tuona päivänä. Samalla luvattiin, että tilaisuuden yhteydessä tehdyt laajakaista- ym. sopimukset käsitellään niin, että palvelut ovat käytössä viikon kuluessa (ts. tänään 21.11.). Tämä mainittiin erikseen ainakin kahteen kertaan. Tilasin KotiTV-palvelun (100/10Mb, digiboksi ym.).
Jäin siis odottelemaan modeemitoimitusta tälle päivälle. No, mitään viestiä tms. ei Soneralta kuulunut ennen tätä aamua. Tekstarissa mainittiin, että "laajakaistayhteys asennetaan 26.11.". Koska aiempi Welhon yhteys on nyt katkennut, olen käytännössä viikon ilman internetyhteyttä! Parin päivän viiveen voisin antaakin anteeksi, ei nettiyhteys nyt NIIN tärkeä ole. Melkein viikolla myöhästyminen on kuitenkin vastoin kaikkia ennakkolupauksia ja -oletuksia. Naapuri oli saanut modeemin eilen, mutta liittymä ei kuulemma vielä toiminut.
Sähköpostiin tipahti myös nippu käyttäjätunnuksia ja salasanoja sekä tiedot @pp.inet.fi-emailosoitteesta, ja ohjeet näiden käyttämiseen. Omille sivuille / webmailiin kirjautuminen ei onnistu millään näistä. Verkkopankkitunnuksia käyttäen sain tehtyä kirjautumisen Omille sivuille, mutta nuo näyttävät ettei minulla ole mitään palveluita hankittuna. Asiakasnumeron sieltä sentään sain (mitään tilausvahvistusta tms. en ole saanut).
Yhteydenottokin tuntuu olevan pirun hankalaa, kun en toimistotuntien aikaan ole tavoitettavissa, eikä minulla ole aikaa/mahdollisuutta jonotella aspaankaan. Kokeilen nyt tämän forumin kautta, jos joku Soneralta ottaisi asian hoitaakseen ja nopeuttaisi prosessia. Sieltä päin on kuitenkin selväsanaisesti annettu lupaus liittymän toimituksesta tiettyyn aikaan mennessä.
PS. Tilaisuudessa Soneran kaveri oli aikalailla varma, että liittymän mukana tulevan modeemin saa halutessaan siltaavaksi. Tätä forumia lukiessa asia ei vaikuta ollenkaan näin selvältä. Mikä lie totuus asian suhteen?
Jäin siis odottelemaan modeemitoimitusta tälle päivälle. No, mitään viestiä tms. ei Soneralta kuulunut ennen tätä aamua. Tekstarissa mainittiin, että "laajakaistayhteys asennetaan 26.11.". Koska aiempi Welhon yhteys on nyt katkennut, olen käytännössä viikon ilman internetyhteyttä! Parin päivän viiveen voisin antaakin anteeksi, ei nettiyhteys nyt NIIN tärkeä ole. Melkein viikolla myöhästyminen on kuitenkin vastoin kaikkia ennakkolupauksia ja -oletuksia. Naapuri oli saanut modeemin eilen, mutta liittymä ei kuulemma vielä toiminut.
Sähköpostiin tipahti myös nippu käyttäjätunnuksia ja salasanoja sekä tiedot @pp.inet.fi-emailosoitteesta, ja ohjeet näiden käyttämiseen. Omille sivuille / webmailiin kirjautuminen ei onnistu millään näistä. Verkkopankkitunnuksia käyttäen sain tehtyä kirjautumisen Omille sivuille, mutta nuo näyttävät ettei minulla ole mitään palveluita hankittuna. Asiakasnumeron sieltä sentään sain (mitään tilausvahvistusta tms. en ole saanut).
Yhteydenottokin tuntuu olevan pirun hankalaa, kun en toimistotuntien aikaan ole tavoitettavissa, eikä minulla ole aikaa/mahdollisuutta jonotella aspaankaan. Kokeilen nyt tämän forumin kautta, jos joku Soneralta ottaisi asian hoitaakseen ja nopeuttaisi prosessia. Sieltä päin on kuitenkin selväsanaisesti annettu lupaus liittymän toimituksesta tiettyyn aikaan mennessä.
PS. Tilaisuudessa Soneran kaveri oli aikalailla varma, että liittymän mukana tulevan modeemin saa halutessaan siltaavaksi. Tätä forumia lukiessa asia ei vaikuta ollenkaan näin selvältä. Mikä lie totuus asian suhteen?
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.