Skip to main content
Hei.

En pääse sähköpostiini. Käytin samaa salasanaa kuin ennenkin sinne kirjautuessa, mutta en pääse sisään. Yritin tilata salasanan puhelimeeni, mutta ilmeisesti tiedoissani ei ole puhelinnumeroa, koska tuli ohje soittaa asiakaspalveluun, ja maksaa 10€! Siihen en rupea. Kokeilin salasanaa ilmeisesti liian monta kertaa, koska tuli ilmoitus että tilin käyttö estetty? Loin myös tunnuksen omille sivuille,mutta sieltäkään ei löytynyt apua tähän asiaan. Miten asian saisi ratkaistua, että pääsisin sähköpostiini?
Sonera tunnusten avulla pitäisi päästä sähköpostiin.

Suosittelen vaihtamaan kolmannen osapuolen sähköpostipalveluun, kuten Gmail tai Outlook.
En päässyt omien sivujen tunnuksilla, enkä sähköpostin tunnuksilla, joilla olen aina ennen kirjautunut. Haluaisin sähköpostiini päästä, enkä ymmärrä miksei salasana jota olen käyttänyt enää toiminutkaan. Jos sen muistan väärin, enkä saa uutta tilattua puhelimeeni, onko sitten niin että mitään ei ole tehtävissä jos en halua tällaisesta 10 euroa maksaa?!
En osaa sanoa, pian varmaan asiakaspalvelu vastaa viestiisi.
Hei Maariah!

Kiitos viesteistäsi. Oletko kokeillut sähköpostiosoitteesi tunnuksien toimivuutta osoitteessa:

https://webmail.inet.fi

Mikäli et vielä ole luonut verkkopankkitunnuksillasi Sonera Tunnusta, suosittelen tämän tekemään. Voit lisätä Omille Sivuille myös matkapuhelinnumerosi. Ohjeet Sonera Omiin Sivuihin liittyen löytyy osoitteessa:

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Omat_Sivut?someid=some3417
Hei.

Olen kokeillut kirjautua sähköpostiini juurikin tuolta mihin linkin laitoit, mutta en päässyt sisään ja kun yritin tilata salasanan puhelimeeni, tuli ilmoitus ettei numeroani ole tiedoissa. Tätä ennen kävin verkkopankin kautta luomassa Sonera tunnuksen ja siellä omissa tiedoissa puhelinnumeroni näkyy. Mistään en sieltä löytänyt kohtaa jossa voisin sähköpostin salasanaa vaihtaa tai mitenkään vaikuttaa tähän ongelmatilanteeseen. Liittymän yhdistäminen tunnukseen ei myöskään onnistunut koska juurikin tätä salasanaa siinäkin kysyttiin. Miten nyt?
Hei Maariah!

Kieltämättä hankala tilanne on kyseessä. Sinulle on soitettu ja asia saatiin ratkaistuksi.

Tässä kattavat ohjeet Sonera Omien Sivujen käyttöön liittyen. Ohjeet löytyvät osoitteessa:

http://www5.sonera.fi/ohjeet/Omat_Sivut?someid=some3417

Aurinkoista kesän jatkoa!
Väärinkäytän tätä vanhaa ketjua ihmetelläkseni miksi en saa sähköpostejani näkyviin. Kirjautuminen onnistuu, mutta sen jälkeen onkin vain sivun "tyhjähkö tausta" ainoa, mitä näytetään ja sivu väittää olevansa valmis.

Kun painan vasemman yläreunan painikkeita, tulle ilmoitus Posti. Ladataan. Odota.

Pitempikään odotus ei muuta tilannetta miksikään. Muutamaan kertaan nyt olen yrittänyt.
Häiriöilmoituksista en löytänyt mitään selitystä tälle.
Hippi kirjoitti:
Väärinkäytän tätä vanhaa ketjua ihmetelläkseni miksi en saa sähköpostejani näkyviin. Kirjautuminen onnistuu, mutta sen jälkeen onkin vain sivun "tyhjähkö tausta" ainoa, mitä näytetään ja sivu väittää olevansa valmis.

Kun painan vasemman yläreunan painikkeita, tulle ilmoitus Posti. Ladataan. Odota.

Pitempikään odotus ei muuta tilannetta miksikään. Muutamaan kertaan nyt olen yrittänyt.
Häiriöilmoituksista en löytänyt mitään selitystä tälle.


Siis ladatessasi Soneran Webmailia niin sivusto näkyy olevan täysin tyhjä. Testasin äskettäin ettei mitään vikaa ole.
Kyllä, täysin tyhjänä lukuunottamatta kapeaa yläreunan blokkia, jossa on na muutama painike ja kirjautumistiedot. Kirjautuminen siis onnistuu, mutta itse posti ei avaudu.
Aamulla kotikonneella vielä avautui sievästi, mutta nyt työkoneella ei ja tämä on jatkunut klo 9:00 asti, jolloin kokeilin ensimmäisen kerran. Yleensä kyllä toimii kummallakin koneella ihan hyvin.
Voisit kokeille CTRL + F5 joka on pakotettu uudelleen lataus.

Sitten voit katsoa kehittäjätyökaluilla, tässä Chromeen ohje: https://developer.chrome.com/devtools/index jos näkyy punainen ruksi. (Kuvassa keltainen huutomerkki, siis tässä kohtaa jos on). Klikkaa sitä ja kopioi avautuva (alapalkkiin) virhekonsolista koodi, ja postaa tänne. Ehkä siinä olisi apua miksi.
Pakotettu sivun päivitys heittää ulos kirjautumissivulle takaisin ja siitä tualee tällaisia viestejä:

HTML1114: Koodisivu utf-8 kohteesta (HTTP-otsikko) korvaa ristiriitaisen koodisivun iso-8859-1 kohteesta (HTTP-otsikko)
Authenticate
HTML1113: Asiakirjan tila on käynnistetty uudelleen kohteesta Quirks kohteeksi IE9-tila
Authenticate
HTML1114: Koodisivu utf-8 kohteesta (HTTP-otsikko) korvaa ristiriitaisen koodisivun iso-8859-1 kohteesta (HTTP-otsikko)
Authenticate

ja kirjautumissivulla näyttäisi ääkköset olevan jotenkin hukassa.

Aika harmittavaa, kun odotin tärkeää viestiä 😞
Hippi kirjoitti:
Pakotettu sivun päivitys heittää ulos kirjautumissivulle takaisin ja siitä tualee tällaisia viestejä:

HTML1114: Koodisivu utf-8 kohteesta (HTTP-otsikko) korvaa ristiriitaisen koodisivun iso-8859-1 kohteesta (HTTP-otsikko)
Authenticate
HTML1113: Asiakirjan tila on käynnistetty uudelleen kohteesta Quirks kohteeksi IE9-tila
Authenticate
HTML1114: Koodisivu utf-8 kohteesta (HTTP-otsikko) korvaa ristiriitaisen koodisivun iso-8859-1 kohteesta (HTTP-otsikko)
Authenticate

ja kirjautumissivulla näyttäisi ääkköset olevan jotenkin hukassa.

Aika harmittavaa, kun odotin tärkeää viestiä :(


Voit kokeilla sähköpostisovellusta niin pääset käsiksi posteihin. Täälä olisi ohjeita: http://www5.sonera.fi/ohjeet/S%C3%A4hk%C3%B6postiohjelmat
Hei,
täsmälleen sama ongelmatilanne kuin nimimerkillä Hippi. Alkanut eilen 25.7., joten luultavasti kyse ihan samasta viasta. Tyhjä sivu lukuunottamatta yläpalkkia, ja eteenpäin yrittäessä tulee tuo "Odota"-ilmoitus.
Kyse siis nimenomaan webmailista, älypuhelimella (jonka s-postiohjelmaan inet-tili on tehty) viestit latautuvat kyllä. Sillä on vaan varsin rasittavaa lukea saati kirjoittaa vähänkään pidempiä viestejä...
Sama täällä, tyhjä sivu ja keskellä laatikko "ladataan posti, odota"
Sama tilanne täälläkin, välillä sähköposti toimii Explorerilla välillä Firefoxilla ja välillä ei kummallakaan. Soneran sivuilla voisi olla häiriöilmoitus, jossa asiakkaille tiedotettaisiin sähköpostin ajoittaisesta toimimattomuudesta. Ja, mikä tärkeintä, kerrottaisiin myös ollaanko häiriön korjaamiseksi tekemässä jotain.
Hei KilpK, VMJ ja Reddie,

Mikäli sähköpostin kanssa on edelleen ongalmaa, niin kannattaa kokeilla tyhjentää selaimen välimuistia.

Jos tämäkään ei auta, niin suosittelen olemaan vikapalveluumme yhteydessä.
Pitääkö jokaisen saman vian havaitsevan olla yksitellen yhteydessä vikapalveluunne?
Kuvittelin tämän palstan olevan juuri sitä varten, että teiltä vastataan useita askarruttaviin kysymyksiin (tarvittaessa hankkien ne vastaukset Soneran vikapuolelta ja tuesta) jotta jokaisen asiakkaan ei tarvitse käydä samoja asioita läpi tukipuolen kanssa erikseen.
Hei KilpK,

Sähköpostissa esiintyi viimeviikolla vikaa, joka on siis jo korjattu. Osalla ongelmat ovat tästä huolimatta jatkuneet, mutta selaimen välimuistia tyhjentämällä ongelman pitäisi poistua. Olitko tätä jo kokeillut? Myös toisella selaimella voi kokeilla. Sähköpostia suosittelemme käyttämään Firefox tai Internet Explorer selaimella.

Kannattaa myös tarkistaa että koneen kellonaika jä päivämäärä asetukset ovat kohdallaan.

Mikäli ongelma ei edellä mainituilla toimenpideillä ratkea, niin silloin kannattaa vikapalveluumme olla yhteydessä, niin päästään selvittämään asiaa tarkemmin.

Vastaa