Skip to main content

En saa kanavia näkyviin

  • December 11, 2014
  • 11 kommenttia
  • 512 katselukertaa

Hei,

Tilasin HD kanavapaketin, mutten saa niitä näkyviin.

Minulla on Thomson LED -TV - 26HU5253W, lisäksi LA Digital CI+ -Maksukortinlukija, kortti laitettu sinne niin kuin ohjeessa luki. TV sammutettu laitettu kortti sisään ja avattu TV

Ihan turhaan tilasin tänään Disckovery kanavapaketin, sillä se sisältää samoja kanavia kuin HD kanavapaketti, mutta onneksi tuo Discovery kanavapaketti on 2kk ilmainen.

Pitääkö minun lisätä kortilukijan numero johonkin? mulla ei ole tietookaan mihin lisään sen. Olen selaillut TV asetukset ja se löytää kortinlukijan tiedot, mutta maksulliset kanavat ei vain näy.

On tämä niin turhauttavaa.

11 kommenttia

  • December 12, 2012
Hei Maksaja,

CI+ kortinlukija vaatii linkityksen, jotta kanavat lähtevät toimimaan. Kortinlukijassa on 11 merkkinen numerosarja joka sinun täytyy ilmoittaa meille niin voimme linkityksen suorittaa. Numerosarja on 005 tai 006 alkuinen.

Soittelisitko asiakaspalveluumme, niin voimme tuon linkityksen tehdä sinulle. 0200 17000 (mpm/pvm) ma–pe klo 8–20 la 9–16.30

  • December 12, 2012
Kiitos Marko,

Soitin Soneralle ja siellä mukava nainen vastasi ja palveli minua todella hyvin.

  • January 16, 2013
Hei!

Olen tilannut kortin noin viikko sitten, eikä MTV-total -kanavapakettia ole vieläkään saatu näkymään. Onneksi lasku kuitenkin tuli, niin sain sentään asiakasnumeron.

Televisioni malli on LG 32LD320-ZA, joka on yhteensopiva HD-kortinlukijan kanssa ja se löytää normaalisti Conax kortinlukijan television asetuksista etsittäessä. Kortinlukijan CAM-numero on 1204002892. Samoin Soneran kortin numero näkyy televisiosta etsittäessä (020 8920 ****-8). Maksukanavia katsoessa televisio ilmoittaa kuitenkin vain "Ei oikeutta Ei aktivoitu (tilakoodi 4)".

Sonera on vuorotellen valtuuttanut ja uudelleenaktivoinut korttiani, kunnes tänään tuli ilmoitus, jossa vain kehotettiin tarkistamaan ja tarvittaessa huoltamaan digisovittimeni. Sovitin on kuitenkin kunnossa (kuten yllä oleva kappale osoittaa), joten ongelma on jossain muualla.

Mitä siis teen, jotta saan kanavat näkymään? Entä mihin voin reklamoida laskutuksesta olemattomasta palvelusta ja vaatia sopimuksen purkamista, mikäli asialle ei tehdä jotain?

Vinkkejä otetaan ilomielin vastaan :)

Kiitos jo etukäteen


Antti

  • January 17, 2013
Hei AnttiH,

Televisiosi näyttäisi olevan CIv1 yhteensopiva laite. Jos käytössä oleva kortinlukija on CI+ mallia, niin tämä ei televisiossasi ikävä kyllä toimi.

Tarkistatko vielä, oliko kyseessa tavallinen Conax moduuli vai CI+ moduuli.

CIv1 moduulit ovat vuorkalaitteita ja niiden saatavuutta voit tiedustella asiakaspalvelumme kautta. Suosittelen siis olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, 0200 17000 (mpm/pvm) ma–pe klo 8–20 la 9–16.30.

  • January 17, 2013
Selvä juttu. Tarkastan, kumpi moduuli on kyseessä, Conax vai CI+. Tarkoittaako tämä siis sitä, että saadakseni kanavat näkymään, minun on hankittava joko vuokramoduuli tai vaihtoehtoisesti televisio, jossa kanavat näkyisivät myös CI+ -moduulilla?

Ystävällisin terveisin


AnttiH

  • January 17, 2013
Hei AnttiH,

Kyllä, sinun siis tarvitsee vuokrata CIv1 lukija tai hankkia uudempi TV joka tukee CI+ lukijaa.

Kolmas vaihtoehto on hankkia Conax kortinlukija joka ei vaadi linkitystä. Sillä näkee maksukanavat, mutta ei HD kanavia.

  • January 22, 2013
Hei!

Vuokrasin nyt tuon CLV-lukijan, mutta ongelma ei poistunut. TV löytää kyllä kortinlukijan ja kortin, mutta palvelu sanoo, ettei sitä ole aktivoitu. Mitä minun pitäisi tehdä seuraavaksi. Soneran ilmoituksen (lukijan mukana tullut saatekirje) mukaan linkitys kortinlukijan ja kortin välillä on tehty. Tässä kuitenkin varalta kortin ja lukijan ID:t.

Kortti: 020 8920 ****-8
Kortin CAM ID: 005 8219 0867

Mikäli kanavia ei tälläkään tavalla saada näkyviin, haluaisin myös tietää, mitä kautta voin vaatia sopimuksen purkamista palvelun toimimattomuuden perusteella sekä mahdollista vahingonkorvausta. Ensimmäisen laskun eräpäivä on 25.1., mutta sitä en tule maksamaan ennen kuin kanavat näkyy. Mikäli kanavat saadaan näkyviin (eli palvelu on toimitettu), voin toki maksaa loppukuun osuuden.

  • January 22, 2013
Hei AnttiH

CIv1 kortinlukijan linkitys vaatii TV:n sarjanumeron. Se näyttää puuttuvan tiedoista. Jos voisit ilmoittaa TV:n sarjanumeron niin voi laittaa linkityksen kuntoon. Uskoisin, että tämä ratkaisee ongelman.

  • January 22, 2013
Hei!

Kokeillaan siis sitä.

TV:n sarjanumero on: 012TZXP1S826

  • January 24, 2013
Hei AnttiH

Asiaa oli ilmeisesti saatu taas hieman eteenpäin. Ilmoittele, miten uuden lukijan kanssa käy. Tutkitaan asiaa tarkemmin, jos ongelma jatkuu. Toivottavasti kanavat lähtevät näkymään!

  • January 25, 2013
Hei!

Liitin uuden moduulin kiinni televisioon aamulla. Nyt häiriöteksti muuttui muotoon "pääsy evätty". Jätin television auki maksu-tv kanavalle sen varalta, että asia korjaantuisi ajan kanssa.

Näyttäisikö asia olevan kunnossa teidän päässänne, vai onko siellä päässä vielä jotain ongelmaa? Kanavat eivät kuitenkaan vielä(kään) näy.

Tänään on myös kanavapaketin ensimmäisen laskun ensimmäinen eräpäivä. Sitä en kuitenkaan maksa, ennen kuin pavelu toimii. Pyydänkin sen osalta hyvitystä tammikuun osalta (ja asianmukaista hyvitylaskua) ja uuden laskun lähettämistä siitä alkaen kun kanavat ihan oikeasti näkyvät.

Ystävällisin terveisin


Antti