Skip to main content
Terve,

Minulla on nuorempana tullut luottotietoihin merkintä. Tiedän että liittymiä ilman vakuusmaksua ei saa. Paljonko tuo vakuuden tai ennakkomaksun määrä on.

"Soneran asiakasrekisterin tietoja käytetään toimitusehdoissa ja rekisteriselosteessa kuvatulla tavalla. Kulloinkin voimassa olevien Soneran palveluiden yleisten toimitusehtojen mukaisesti Soneralla on oikeus tarkastaa asiakkaan luottotiedot ja oikeus harkintansa mukaan vaatia asiakkaalta kohtuullista ennakkomaksua tai vakuutta. Sopimus syntyy kun Sonera on hyväksynyt asiakkaan tilauksen ja asiakas on toimittanut Soneralle tarvittavan toimitusehtojen mukaisen vakuuden."

Tämä asia varmasti askarruttaa monia, ja olisi hyvä saada selkeä vastaus asiaan. Esimerkkinä vaikka max 24mbit/1 adsl.

Eihän tuo vakuus tai ennakkomaksu voi tapauskohtaisesti. Varmasti teillä on joku standardi.

Enkä tee sopimusta missään nimessä ennenkuin tuon vakuuden / ennakkomaksun määrä selviää.
Vakuusmaksun suuruus määritellään aina tapauskohtaisesti. Asia selviää parhaiten siten, että otat yhteyttä Asiakaspalveluumme numeroon 0200 17000 (mpm/pvm).

T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Avasin laajakaista liittymän, mistä tuli sopimus kotia. Parerissa pyydetään 100e vakuusmaksua, mutta sopimus paperissa lukee vielä, että liittymismaksu 129e. Mikäköhän tuo liittymismaksu on, koska puhelimessa vielä kysyin, että liittymänavaus on ilmainen.
Kyseisessä sopimuspaperissa lukee todennäköisesti vain liittymismaksun normaali hinta. Yleensä aina kuitenkin voimassa on kampanja, jossa ainakin avaus on maksuton. Mahdollisista tarjouksista pitäisi olla myöskin mainittu sopimuksessa.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa