Kun saavuin liikkeeseen noutamaan huollossa ollutta puhelintani, ainoa paikalla oleva myyjä vitsaili tiskillä toisen asiakkaan kanssa. Asetuin jonottamaan asiakkaan taakse, ja sainkin kuunnella myyjän tarinointia seuraavat 45 minuuttia kelloa vilkuillen; myyjä ei todellakaan ollut kiireessä. Kun tämä toinen asiakas yritti lähteä, myyjä viivytteli ja houkutteli hänet takaisin. Edes yritykseni keskeyttää kohteliaasti yrittäen sanoa, että asiani on vain lyhyt, ei tuottanut muuta kun hyssyttelyä ja taaemmas hätistelyä.
Kun vihdoin pääsin 45 minuutin jälkeen tiskille, ei myyjä tervehtinyt, vaan totesi närkästyneeseen sävyyn "No?". Koko palvelutilanteen aikana en kuullut kertaakaan myyjän suusta "kiitos" tai "ole hyvä" eikä hän edes lähtiessäni sanonut mitään.
Olen huomannut samankaltaista ylemmyydentuntoista ja ennakkoluuloista asennetta nuoria asiakkaita kohtaan monien liikkeiden asiakaspalvelijoissa. Suosittelisin, että ikärasismiin puututtaisiin, vaikka kyseinen asiakaspalvelija on voinutkin olla yksilötapaus.
Sivu 1 / 1
Hei -rovaniemelainen: Kiitos palautteestasi, ohjasin tämän palautteen eteenpäin samantien.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.