Keissi 1.
Kävin iäkkään asiakkaan luona tutkimassa tietokoneongelmaa, johon liittyi nettiprobleemia. Asiakas antoi siinä yhteydessä Soneran laskun katsottavaksi (asiakasnumero yms. tarpeen).
Ihmettelin laskussa olevaa Soneran Viihdepaketti-veloitusta ja kysyin milloin asiakas oli moisen tilannut. Ei ollut tilannut tietoisesti.
Eli Sonera oli kaupannut kahden vuoden kytkyllä liittymän joka ei edes toimi asiakkaan liittymässä (max. nopeus asiakkaalla 4-5 megaa, vaatii 24 megaisen, että edes saa), eikä asiakas ole ymmärtänyt moisen päälle yhtään mitään, eikä ollut sanomansa mukaan saanut liittymään tarvittavia laitteita. Olisi kiva kuulla nauhoitus moisesta kauppatilanteesta.
Pyysin irtisanomaan moisen sopimuksen, liekö onnistunut. En voinut silloin itse hoitaa asiaa, kun oli ilta-aika, eikä Soneran vikapalveluunkaan päässyt (jonotin loppujen lopuksi 1 h 40 min että pääsin muissa asioissa läpi, olin jo muualla).
Keissi 2.
Asiakkaalle oli väkisin kaupattu viihdepaketti, kun puhe alkujaan oli ollut saada ale-hintaan ADSL. Tappio kymppi kuussa, koska kampanjahinta normiliittymälle 30 ja viihdepaketille 40 kuussa.
Laitteet olleet jo vuoden tulopaketissaan avaamattomana koska asiakkaalla ei tietotaitoa moisia asentaa. Ja asentamatta jäi nytkin kun kerroin että television ja töllöpisteen väliin on vedettävä esteettisesti ruma piuha.
Keissi 3.
Asiakkaan yhteys oli pätkinyt ja Sonera muka epäillyt modeemia. Asiakas tilasi minut tsekkaamaan jutun kun Sonera toimitti sovitusti uuden modeemin (tulin kuvioihin siis vasta tässä vaiheessa). Ihmettelin kun laatikoita oli useampi. Joo.o. Asiakas olikin Soneran mielestä tilannut viihdepaketin ja se linja muuten pätki yhä, eli koko modeeminvaihtotarjous ollut lienee keino yrittää pakkomyydä Viihde-paketti.
Aikoi asiakas reklamoida kipakasti ja palauttaa paketit. Olikin sitten saanut palautettua paketit ja Sonera vetosi virheeseen, tarkoitus ollut vain lähettää uusi modeemi. Miten vahinkolaitteiden lisäksi sitten tulla tupsahti kuitenkin paketista sopimus ja nopeutta oli nostettu?
Keissi 4.
Asiakkaalle oli jo pitkään kaupiteltu puhelimessa kampanjahintaista ADSL:ää halvemmalla hinnalla ja nopeuden nostolla. Kyseli minulta neuvoa hermostuttuaan puheluihin. Neuvoin ottamaan nopeamman halvemmalla, eli tarttumaan tarjoukseen.
Lopputuloksena taas koetettiinkin yllättäen vääntää soppari viihdepaketiksi. Tämän ehdin torpata kun näin paperit ja soitin perään. Mutta silti tarjoukseen tuli (asiakas teki vielä eri sopparin kun en ollut paikalla) ylimääräisenä jokin netti-simmi/liittymä tabletille jota asiakkaalla ei ole, eikä tule. Tuon kun vielä perui niin vasta sitten päästiin siihen kolmenkympin kampanjapakettiin.
Keissi 5.
Asiakkaalle oli koetettu väen vängällä myydä Viihde-paketti, vaikka asiakas koko ajan vaati vain peruspakettia kolmella kympillä, eikä neljänkympin Viihde-pakettia. Myyjä ei ollut millään meinannut uskoa.
Eli joko Sonera tai heidän valtuuttamansa yhteistyökumppani myy (on myynyt jo ainakin vuoden) epäasiallisin keinoin Viihdepaketteja. Ja tämän täytyy olla erittäin yleistä, koska olen kohdannut kymmenkunta näitä Viihdepaketin omistajaa ja puolella kuten yllä seisoo, on jotain hampaankolossa asian tiimoilta.
Sivu 1 / 1
Tervehdys pasire!
Soneran tai meidän yhteistyökumppaneiden ei missään nimessä ole tarkoitus myydä mitään väkisin asiakkaalle. Tokihan tuo Viihdepaketti on meidän suosituin tarjous ja asiakkaat ovat tykänneet palvelua käyttää. Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät sitä välttämättä halua ottaa käyttöön kuitenkaan. Asiakkaalla on mahdollisuus aina kieltäytyä tilaamasta mitään ja tarvittaessa voi myös ilmoittaa myyntikiellon tänne Soneralle, jolloin ei myyjät edes soita ja tarjoa palveluita.
Nämä ovat toki ikäviä tapauksia kaikki, mistä kirjoittelit. Välitän tästä palautteen toki eteenpäin, että teroitetaan edelleen myyjille ohjeistusta. Mikäli tällaisia tapauksia tulee sinulle vielä vastaan, niin kannattaa pyytää liittymän omistajaa olemaan yhteydessä meille. Saadaan kyllä aina katsottua asiat takaisin järjestykseen jollakin tavalla.
Mukavaa alkanutta viikkoa sinulle!
Soneran tai meidän yhteistyökumppaneiden ei missään nimessä ole tarkoitus myydä mitään väkisin asiakkaalle. Tokihan tuo Viihdepaketti on meidän suosituin tarjous ja asiakkaat ovat tykänneet palvelua käyttää. Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät sitä välttämättä halua ottaa käyttöön kuitenkaan. Asiakkaalla on mahdollisuus aina kieltäytyä tilaamasta mitään ja tarvittaessa voi myös ilmoittaa myyntikiellon tänne Soneralle, jolloin ei myyjät edes soita ja tarjoa palveluita.
Nämä ovat toki ikäviä tapauksia kaikki, mistä kirjoittelit. Välitän tästä palautteen toki eteenpäin, että teroitetaan edelleen myyjille ohjeistusta. Mikäli tällaisia tapauksia tulee sinulle vielä vastaan, niin kannattaa pyytää liittymän omistajaa olemaan yhteydessä meille. Saadaan kyllä aina katsottua asiat takaisin järjestykseen jollakin tavalla.
Mukavaa alkanutta viikkoa sinulle!
Ei taida teroittaminen auttaa, kun tuota on jatkunut jo ainakin vuoden. Laitanpa viestiä parille taholle, josko kiinnostuisivat tutkimaan asiaa tarkemmin ja asia saisi mielestäni kaipaamaansa julkisuutta. Mutta kiitos vastauksestanne, kantanne tuli selväksi.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.