Skip to main content
Olen tuore Soneran laajakaistan asiakas ja loin sähköpostitilin Thunderbirdissä. Kaikki näytti menevän aluksi hyvin ja lähettämäni testiviestit toimivat - osoitteeni oli ...pp.inet.fi. En tiedä mitä tapahtui (Thunderbirdiinkiin tuli päivitys tässä välissä) mutta nyt lähtevän postin osoite on tuo edellä mainittu, mutta viestit tulevat vain osoitteella ...pp1.inet! Huomasin Omilla Sivuilla tuon merkityn osoitteekseni ja rupesin tutkimaan asiaa kun postia ei tule. Tiliasetuksissa on edelleen alkuperäinen osoite ja kaikki muukin ohjeiden mukaan. Siis mikä tämä ilmiö on? Kysyy Noviisi
Sähköpostiohjelma lataa viestit palvelimelta käyttäjätunnuksen, ei siis sähköpostiosoitteen perusteella. Jos osoitteesi on etunimi.sukunimi@pp1.inet.fi, mutta sähköpostiohjelmaan on määritetty osoitteeksi etunimi.sukunimi@pp.inet.fi siis ilman tuota ykköstä, niin postit silti lähtevät ohjelmasta jos tuo väärin kirjoitettu osoite vain on olemassa jollain muulla käyttäjällä. Jos vastaanottajat vastaavat viestiin, menee vastaus väärään osoitteeseen. Sinun kannattaa siis vaihtaa osoite Thunderbirdiin oikeaksi, ohjeet tähän löydät Ohjeet ja vinkit -sivuiltamme.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Kiitos vastauksesta. En silti ymmärrä: sähköpostiasetuksiini on määritelty osoite ilman ykköstä - se on siis alkuperäinen osoitteeni joka minulle on annettu - ja käyttäjätunnus on oikein. Kaikki on oikein ja itse asiassa toimivuus ja postin kulku molempiin suuntiin tarkistettiin puhelimessa asiakaspalvelun kanssa kun otin yhteyttä muutama päivä sitten. Jossain vaiheessa kuitenkin tuo ykkönen tuli pp:n perään kuten sanoin että Omilla sivuilla ilmoitetaan osoitteeni olevan. Mutta koetan nyt muuttaa sitä niin että saan ykkösen pois.
Onko liittymäsi siis vaihtunut lähiaikoina? Mainitset ensimmäisessä viestissäsi olevasi tuore Soneran laajakaista-asiakas, mutta sanot myös että osoitteesi on ollut etunimi.sukunimi@pp.inet.fi. Osoitetta ei kyllä vaihdeta ilman syytä. Mahdollisesti syynä osoitteenmuutokselle on ollut se, että sinulla on ollut eri osoite käytössä jossain toisessa liittymässä ja nyt uudessa liittymässä siis hieman eri.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Liitymäni vaihdettiin Soneraan 14.12. ja samana päivänä suljettiin entinen liittymä, kuitenkin sähköpostia tuli jostain syystä vielä vanhalla osoitteella. Tehtyäni uudet sähköpostiasetukset poistin tuon vanhan tilin; olisiko pitänyt tehdä se jo aiemmin? Luulin, että se loppuu automaattisesti. En tiedä mitä on tapahtunut, jotakin kai olen sählännyt!
Hei taas! Koetin muuttaa osoitteeni Omilla sivuilla (ottaa sen ykkösen pois) ja sain ilmoituksen, että "...pp.inet.fi" on jo käytössä. Niinpä niin, sehän on minun lähtevän postin osoite... Mikä nyt neuvoksi että saapuva posti tulee tähän samaan osoitteeseen?
Sähköpostiosoite ilman tuota ykköstä on siis hyvin todennäköisesti jollain toisella asiakkaallamme käytössä, etkä sen takia saa otettua sitä käyttöön. Tässä tapauksessa sinun kannattaa vain vaihtaa sähköpostiosoite sähköpostiohjelmaasi, eli lisätä siihen osoitteeseen tuo ykkönen lisäksi.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa