Skip to main content
Joka kerta kun laitan osoitteen minne olisi tarkoitus tilata, niin tulee "Tilausjärjestelmässä on havaittu tekninen ongelma" tai joskus "sivua ei löydy" pitkän odottelun jälkeen. Sama tapahtuu, jos laitan saman kadun mutta eri talon numerolla tai jonkun satunnaisesti valitun lähellä olevan toisen osoitteen. Tuntuu siis koskevan tiettyä aluetta, koska jos laitan jonkun satunnaisen ja helposti mieleen juolahtavan osoitteen jostain aivan muualta, niin saatavuustiedot tulostuvat aivan oikein.

En tietenkään jokaista Suomen osoitetta ole kokeillut läpi, mutta olen kyllä niin montaa kertaa yrittänyt (ja viime perjantaista asti), että satunnaisen häiriön voi kyllä laskea pois. Vielä viime viikolla sain tiedot myös haluamastani osoitteesta. Olen sen verran edistynyt käyttäjä, että tiedän kyllä milloin ongelma ei ole minun nykyisessä internet-yhteydessäni - jokin saatavuushakuun ja sen järjestelmään liittyvä ongelma täytyy siis olla kyseessä.

Mitä minun pitäisi tehdä muuta kuin odottaa tämän korjaantumista? Eihän tässä muuten ongelmaa olisi, mutta kun nähtävästi netin kautta ei voi tehdä tilausta ilman että tekee tuon saatavuushaun ensin. Eikä tarjousetua myöskään saa kuin verkkokaupan kautta tilaamalla.
Palvelussa on havaittu teknisiä ongelmia ja korjaus tämän osalta on aloitettu.

Jos tilaus Verkkokaupassa päätyy jostain syystä virheeseen on siellä kuitenkin mahdollisuus jättää yhteystiedot asiakaspalveluun ja otamme sinuun yhteyttä asiaan liittyen.

Tällä hetkellä on parasta odotella tilanteen palautumista normaaliksi ja kokeilla tilaamista myöhemmin uudelleen.

T. Katja
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa