Hei.
Tilasin noin kaksi vuotta sitten soneran valokuitu liittymän ja sainkin Soneralta melko hyvän tarjouksen. Puhelimessa sovimme toistaiseksi voimassa olevasta liittymästä. Sain vähän aikaa sitten tekstiviestin määräaikaisen liittymän päättymisestä, jota ihmettelin koska en ole määräaikaista liittymää tilannut.
Soitin asiasta asiakaspalveluun jossa ainoa vastaus oli, että olen tilannut määräaikaisen liittymän koska tilausvahvistuksessa näin sanotaan. Pyysin kopiota sopimuksesta, koska olin lähes varma, että puhelimessa sovittiin nimenomaan toistaiseksi voimassa olevasta, eikä määräaikaisesta sopimukseta. Asiakaspalvelija vetosi sähköpostiosoitteeseeni lähetettyyn tilausvahvistukseen (ei ole tullut ikinä perille) ja sanoi tämän tilausvahvistuksen olevan sopimus?! Laskuissa tosiaan lukee, että sopimus olisi määräaikainen, mutta en ole laskuja ikinä sen tarkempaa tutkiskellut, koska ei ole ollut mitään tarvetta.
Jos puhelimessa on sovittu eri ehdoista, mitä tilausvahvistuksessa lukee, ei tilausvahvistuksella pitäisi olla mitään laillista asemaa, vaan sopimusta pitäisi koskea ne ehdot, joista on puhelimessa suullisesti sovittu. Olen jo ottanut toisen operaattorin tarjoaman laajakaistan ja haluaisin irtisanoa Soneran liittymän välittömästi, jotten joudu maksamaan kahdelle operaattorille samanaikaisesti. Asiakaspalvelija kuitenkin vaati maksamaan määräaikaiskauden(24kk) loppuun asti sanoi, että liittymää ei voi irtisanoa, vaikka sopimuksen pitäisi olla toistaiseksi voimassa oleva. Saisiko asiaan selvyyttä?
Sivu 1 / 1
Hei sampotti !
Pahoittelen, että vastauksemme tulee vasta nyt. Viestisi oli hukkunut tuonne muiden joukkoon... tarkistin tiedoistasi, että liittymä on irtisanoutumassa tämän kuun aikana - eli määräaikaisuuden päätyttyä.
Puhelimitse tehdyissä tilauksissa tulee aina selkeästi asiakkaalle mainita, jos liittymä on määräaikainen. Sopimuksessa sekä tilausvahvistuksessa määräaikaisuus mainitaan myös. Käytännössä katsotaan asiakkaan vahvistaneen ja hyväksyneen laskun sekä sopimuksen, kun ensimmäinen lasku on suoritettu. Liittymän perumis- sekä irtisanomisoikeus on 14vrk, joten siinä ajassa tulisi asiakkaan ilmoittaa meille mikäli sopimuksessa on huomautettavaa.
Puhelumme tallennetaan, joten sitä kautta olisi mahdollista lähteä asiaa selvittämään lähemmin, jos se katsotaan tarpeelliseksi vielä tässä vaiheessa.
Pahoittelen, että vastauksemme tulee vasta nyt. Viestisi oli hukkunut tuonne muiden joukkoon... tarkistin tiedoistasi, että liittymä on irtisanoutumassa tämän kuun aikana - eli määräaikaisuuden päätyttyä.
Puhelimitse tehdyissä tilauksissa tulee aina selkeästi asiakkaalle mainita, jos liittymä on määräaikainen. Sopimuksessa sekä tilausvahvistuksessa määräaikaisuus mainitaan myös. Käytännössä katsotaan asiakkaan vahvistaneen ja hyväksyneen laskun sekä sopimuksen, kun ensimmäinen lasku on suoritettu. Liittymän perumis- sekä irtisanomisoikeus on 14vrk, joten siinä ajassa tulisi asiakkaan ilmoittaa meille mikäli sopimuksessa on huomautettavaa.
Puhelumme tallennetaan, joten sitä kautta olisi mahdollista lähteä asiaa selvittämään lähemmin, jos se katsotaan tarpeelliseksi vielä tässä vaiheessa.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.