Tarkista ensimmäiseksi Windowsin kalenterin päivämäärä. Jos se on muuta kuin nykyinen päivä, Sonera tietoturva saattaa ilmoittaa vanhentuneista virustunnisteista.
Jos Windowsin kalenterissa on oikea päivämäärä eikä aiemmat neuvot ole auttaneet (ohjelman poisto & uudelleenasennus mukaan lukien), poista Sonera tietoturva koneeltasi seuraavan ohjeen mukaan ja asenna ohjelma sen jälkeen uudelleen.
HUOM! Ennen Sonera tietoturvan poistamista varmista että Windowsin oma palomuuri on käytössä. Ilman palomuuria internet-yhteydessä oleva Windows voi saastua hetkessä.
Poista ensin Sonera tietoturvan asennus tietokoneeltasi seuraavan ohjeen mukaan:
- Lataa Sonera Tietoturvan / F-Securen poistotyökalu
tästä- Pura Zip-tiedosto tietokoneellesi haluaamasi kansioon ja suorita tietosto 'UninstallationTool.exe'
- Käynnistä tietokone uudelleen.
Tämän jälkeen asenna Sonera tietoturva uudelleen.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tein nämä yläpuolella olevat jutut mutta niistäkään ei ollut mitään apua.
Punainen pallo jossa valkoinen huutomerkki vilkkuu edelleen ja uutena ongelmana on tullut windows väittää ettei minulla virustorjuntaohjelmaa vaikka olen ladannut sen.
Mikä tässä nyt on oikein ongelmana kun mikään ei näy auttavan ?
Edellisen viestin ohjetta tehokkaampaa apua ei ole antaa, sillä F-Securen poistotyökalu Uninstallation tool.exe poistaa F-Securen / Sonera tietoturvan vanhat asennukset kokonaan ja uusi asennus tapahtuu sen jälkeen puhtaalle pohjalle. Kyseisen poisto-ohjelman ajaminen pitäisi auttaa siihen, jos Sonera tietoturvan asennus on tietokoneella "solmussa" vanhojen asennusten jäljiltä.
Poistotyökalu ei kuitenkaan poista muiden valmistajien tietoturvanohjelmien asennuksia tai niiden jäämiä koneelta, ja jos sellaisia on, ne saattavat sotkea Sonera tietoturvan toimintaa.
Tämän forumin kautta ei voi PC-ongelmissa kovin pitkälle auttaa, mutta yksi vaihtoehto olisi maksullinen
Helpson-tuki.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu