Skip to main content
Etätietokoneeseen ei saada yhteyttä...

Eli yhteydenluonti mobiililaajakaistalla jämähtää aina tuohon authenticating kohtaan. Soittaessani asiakaspalveluun, minua kehotettiin menemään paikalliselle Sonera-myyjälle ja sen jälkeen alkoi kännykkäliittymän kauppaaminen.

Mokkula kyllä mielestäni toimii ihan oikein, signaalikin reilusti yli 90%.

Mikä siis vikana?
Matkapuhelinpuolen liittymää koskevissa asioissa tulisi sinun ottaa yhteyttä Soneran matkapuhelinpuolen Vikapalveluun. Voit ottaa yhteyttä joko soittamalla tai lähettämällä Soneran Omien Sivujen kautta 'Matkapuhelinliittymän ongelmatilanne' lomakkeen, johon kerrot laitteistosi tiedot sekä kuvailet ongelman.

Yleisohjeena ongelmaan: Asetusten tarkistamisen lisäksi kannattaa tarkistaa, että tietokoneellasi ei ole ylimääräisiä puhelinverkkoyhteyksiä, joita tietokone mahdollisesti yrittää yhdistää 'mokkulayhteyden' sijaan.

T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Ehkä yleisin syy tuohon virheilmoitukseen on väärä APN-asetus. Tarkista että yhteysohjelmiston asetuksissa APN-kentässä on teksti "internet" ilman lainausmerkkejä. Muita syitä voi olla viallinen/väärin asennettu SIM-kortti tai aktivoimaton/suljettu puhelinliittymä.

- Mikko

Vastaa