Skip to main content
Onko muilla Espoossa ongelmia ADSL - internetin kanssa?
Edelleen on poikki yhteydet... 29.07.2010 klo 11:05 eikä edelleenkään ole soneran sivuilla aiheesta mitään häiriötiedotetta.
Eksaktisti sama vaiva täällä (Espoo, Kilo). Netti on ollut poikki 27.7. myöhäisillasta. Itse testasin yhteyttä kolmella eri tietokoneelle, kahdella eri modeemilla sekä kokeilinpa vielä vaihtaa kaapeleitakin. Mikään ei auttanut.

Tein eilen vikailmoituksen Soneran automaattiin ja sain hetkisen päästä tekstiviestin jossa todettiin "Olemme testanneet yhteytenne ja se toimii". Noh, sitten vain soittamaan uudestaan ja viimeinkin sain elävän ihmisen langan päähän. Tein uuden vikailmoituksen ja aamulla tuli tekstari jossa todettiin että "vika on alueellinen".
Soitin Soneran vikakeskukseen illalla (29.07.2010) 19:45 ja sain viimein vihdon ihan ihmisen kanssa keskustella; joskin se automaatti ennen ihmistä siellä on varsin ovela kun sen kanssa saa puhua ja eipä tehnyt juurikaan virheitä! Kehitystä !

Hyvä Sonera ! Nokia ollee sitten lopulta myynyt jo noin 10 vuotta sitten testauksessa olleen palvelunsa myös Soneralle 🙂
Hyvä että olet saanut oman yhteytesi toimimaan. Meillä on yhä poikki eikä Soneralta ole tullut minkäänlaista lisätietoa. Welholla näytti olevan hyvä kesäkampanja; 10M/1M -liittymä 24,90/kk ja kaksi ilmaista kuukautta kaupan päälle. Taitaa lähteä ISP vaihtoon.
RP76 kirjoitti:
Hyvä että olet saanut oman yhteytesi toimimaan. Meillä on yhä poikki eikä Soneralta ole tullut minkäänlaista lisätietoa. Welholla näytti olevan hyvä kesäkampanja; 10M/1M -liittymä 24,90/kk ja kaksi ilmaista kuukautta kaupan päälle. Taitaa lähteä ISP vaihtoon.


Vähältä oli, etten marssinut Welhokauppaan jo eilen.

Sonera voisi lopettaa paperilaskutuslisän vähän nopsaan!
Noniin, Welhon tilaaminen meni hyvinkin kivuttomasti ja kaapelimodeemi tulee kotiin toimitettuna. Lisäksi pääsin suoraan keskustelemaan elävän ihmisen kanssa. Olisi saanut jo tälle illalle, mutta koska lähdetään mökille niin jouduin ottamaan vasta maanantaille. Nyt vain irtisanomaan Sonera. Ei voi sanoa, että montaa kyyneltä vuodattaisin tämän suhteen päätymisen takia.
Jaa-joo. Enpäs huomannut että tuo kirottu Sonera on määräaikainen ensi vuoden toukokuulle asti. Vaativat 250,00 euron irtisanomis-sakkoa. Melkein tekisi mieli maksaa jotta pääsisi eroon. Mielenkiintoista on se, että olen tilannut heiltä palvelun jota he eivät toimita mutta samalla pitävät kiinni tuosta määräaikaisuudesta. Mitähän kuluttaja-asiamiehellä on tähän sanottavaa? Taidan googlailla josko jotain ennakkotapauksia löytyisi.
webfault: Liittymääsi koskenut verkkovika tuli esille vasta kun alueelta oli tehty vikailmoituksia yksittäisistä ADSL-liittymistä. Vika ei mitenkään ilmaissut itseään Verkonvalvonnalle ja tämä aiheutti hieman viivettä sen selvittämiseen. Korjaustoimenpiteitä on tehty viime yönä ja liittymäsi vaikuttaa nyt nyt toimivan.

Liitymässäsi on keskeneräiseksi jäänyt tilaus, joka saattaa koskea automaattista nopeuden nostoa. Jos olet saanut Soneralta kirjeen jossa kerrotaan liittymäsi nopeuden nousevan ja näin ei ole käynyt, ilmoita tästä Asiakaspalveluun joko puhelimitse 0200 17000 tai Omilta sivuilta löytyvällä palvelupyyntölomakkeella. Sopiva valinta lomakkeen aiheeksi on Liittymän muutoksia ja kerro tilanne lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään.

Harvinaisen hyvä vikakuvaus tämän ketjun ensimmäisessä viestissä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Tervehdys Tapio,

Ilmeisesti vikaa ei ole kuitenkaan vielä korjattu koko Espoon alueella?
Sonera-asiantuntija kirjoitti:
webfault: Liittymääsi koskenut verkkovika tuli esille vasta kun alueelta oli tehty vikailmoituksia yksittäisistä ADSL-liittymistä. Vika ei mitenkään ilmaissut itseään Verkonvalvonnalle ja tämä aiheutti hieman viivettä sen selvittämiseen. Korjaustoimenpiteitä on tehty viime yönä ja liittymäsi vaikuttaa nyt nyt toimivan.

Liitymässäsi on keskeneräiseksi jäänyt tilaus, joka saattaa koskea automaattista nopeuden nostoa. Jos olet saanut Soneralta kirjeen jossa kerrotaan liittymäsi nopeuden nousevan ja näin ei ole käynyt, ilmoita tästä Asiakaspalveluun joko puhelimitse 0200 17000 tai Omilta sivuilta löytyvällä palvelupyyntölomakkeella. Sopiva valinta lomakkeen aiheeksi on Liittymän muutoksia ja kerro tilanne lomakkeen viimeisen sivun Lisätiedot-kenttään.

Harvinaisen hyvä vikakuvaus tämän ketjun ensimmäisessä viestissä.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu


*********************

Sama datasiirto-ongelma oli taas hetken perjantaina, tällä kertaa korjaantui resetomalla kaikki laitteet - sähköt pois ja sähköt päälle .
Nyt näyttäisi täällä ainakin taas toimivan. Olisi mielenkiintoista tietää mistä vika johtui.
Vika oli Soneran verkkolaitteessa Espoossa. ADSL-yhteys muodostui oikein, mutta dataliikenne ei toiminut. Yksittäisten liittymien vikailmoituksista oli apua vian paikallistamisessa.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa