Skip to main content
Olen ollut Sonran matkapuhelinasiakkaana reilut kymmenen vuotta ja edellisen seitsemän vuotta minulla on ollut Zeroforty -liittymä, mitä ei ole myyty enää vuosikausiin.
Vertailin eri liittymiä käyttötottumuksieni perusteella, koska käyttönikin on muuttunut vuoden, kahden aikana.
ja nyt olikin eräs toinen liittymä huomattavasti edullisempi vaihtoehto.

Mutta kun olin tekemässä matkapuhelinliittymäsopimusta TeleFinladiin (on Soneran tytäryhtiö?), niin kysyttiin tietysti että olenko JO Sonran tai TeleFinlandin asiakas. ja kyllä vastauksen jälkeen tuli kysymys puhelinnumerosta, minkä haluaa siirrettävän uuteen liittymään. sen naputeltuani tulikin viesti että numeroa ei voida siirtää.

Olen Soneran Etusopimusasiakas. Sopimusehdoissa lukee että liittymää ei voida irtisanoa tai siirtää toiselle Operaattorille kesken etusopimuskauden.
mutta samassa sopimusehdoissa lukee myös että kuukausi ennen etusopimuskauden päättymistä, Sonera muistuttaa sopimuskauden päättymisestä tekstiviestillä.
En ole saanut muistutusta, en saanut sitä nyt kun viime vuoden syyskuussa päättyi. enkä saanut edellis vuonnakaan. vuoden 2007 muistutus tuli.

kirjoitin Soneralle palautteessa, että koska Sonera on rikkonut itse laatimiaan sopimusehtoja vastaan, minä katson oikeudekseni irtisanoa etusopimukseni kesken sopimuskauden.

Soneran sisällä eri liittymän vaihto onnistuikin, mutta liittymää ei voinut siirtää tytäryhtiöllekään.
MIKSI. ja
MIKSI SONERA RIKKOO ETUSOPIMUSEHTOJA.
Kuten mainitsetkin, niin Kestoetu-sopimuksen ehdoissa lukee, että Kestoetu-sopimus on voimassa vuoden kerrallaan ja se jatkuu automaattisesti, ellet irtisano sitä viimeistään kahta viikkoa ennen sopimuskauden päättymistä. Saat muistutuksen tekstiviestinä kuukautta ennen kuluvan sopimuskauden päättymistä.

On mahdoton sanoa tämän viestin perusteella, miksi tuota luvattua tekstiviestiä ei ole tullut. Asiaa voidaan tarvittaessa selvittää jättämällä reklamaation matkapuhelinasiakaspalveluumme.

T. Panu
Sonera Asiakaspalvelu
Olen sen reklamaation kyllä tehnyt, mutta sen käsittelyyn menee varmaan ensi syksyyn, jolloin tuolla seikalla ei liene enää merkitystä. koska etusopimuskausi päättyy syyskuun alussa.
Mielestäni ei ole Operaattorin vaihtoa jos vaihtaa Soneralta Soneraan... mutta ihan sama.
liittymän vaihtohan pitäisi onnistua operaattorin sisällä.
Laura kirjoitti:
Olen sen reklamaation kyllä tehnyt, mutta sen käsittelyyn menee varmaan ensi syksyyn, jolloin tuolla seikalla ei liene enää merkitystä. koska etusopimuskausi päättyy syyskuun alussa.
Mielestäni ei ole Operaattorin vaihtoa jos vaihtaa Soneralta Soneraan... mutta ihan sama.
liittymän vaihtohan pitäisi onnistua operaattorin sisällä.


Omakohtaisesti koettua; etusopimusta koskeva reklamaatio käsiteltiin alle kahdessa kuukaudessa.
Etusopimuksen voi tehdä lähes missä tahansa ja siitä saa jopa mustaa valkoisella, nimittäin ehdoista jne.

Irtisanominen, niin että siitä saisi mustaa valkoisella, ja johon vedota kun irtisanomista ei sitten olekaan tapahtunut, ei onnistukaan kuin SoneraKaupassa, joita ei kovin tiheään sitten olekaan.

Nimittäin sama SoneraPiste Citymarketissa joka sopimuksen teki, ei voinut irtisanoa sitä ja antaa mustaa valkoisella irtisanmisesta. Luvattiin välittää viestiä Soneralle.. Ei ollut viesti mennyt perille,joka paljastui sitten 1,5 vuotta myöhemmin kun operaattoria yritettiin vaihtaa...Että näin tälläkin kertaa..
No kahden kuukauden reklamaatioruletin jälkeen etusopimus katkaistiin, sanaa "poikkeus" painottaen ;O)

Vastaa