Skip to main content

Euron sunnuntaiedun loppuminen

  • December 11, 2014
  • 5 kommenttia
  • 3 katselukertaa

Olen suuresti nauttinut euron sunnuntaiedusta. Kysyn, mistä näen, milloin etuni tyarkalleen lakkaa ja joudun rajoittamaan puhumisiani.

5 kommenttia

  • March 18, 2013
Hei Adamson: Näet Euron sunnuntai-sopimuksen päättymispäivän laskultasi liittymänumerosi alapuolelta. Tiedon löydät myös Omilta Sivuilta Liittymänhallinnasta kohdasta ”Sopimus päättyy”.

Mukava kuullu, että Euron sunnuntai on ollut sinulle mieluinen palvelu, vaikkakin se on nyt päättymässä. Korvaavana palveluna monet ovat ottaneet käyttöön Kamu-palvelun, jolla saat soittaa ja lähettää tekstiviestejä valitsemaasi numeroon mielin määrin 1 € kuukausimaksulla. Olisiko siinä sopiva ratkaisu sinullekin? Luehan lisää tästä.

  • March 18, 2013
Kiitos! Ymmärsinkö oikein, kun ymmärsin, että euron sunnuntaietu on voimassa yhtä kauan kuin tällä hetkellä voimassa oleva liittymäsopimukseni? Liittymäsopimukseni päättyy ensi vuoden tammikuussa, saanko siis jaaritella siihen asti maksimissaan euro / sunnuntai?

  • March 18, 2013
Hei Adamson! Tarkistin asiakasnumerollasi että sinulla on molemmissä liittymissä laitesopimukset, joten kummassakkaan liittymässä ei ole Euron Sunnuntai sopimusta, sillä kahta määräaikaista sopimusta ei voi liittymällä päällekäin olla.

  • July 21, 2013
Enpä huomannut, että täällä oli omakin viestiketju tästä samasta aiheesta...kerkesin purnata jo tuonne toiselle osastollekkin samasta asiasta. Elikkäs asiani koski Soneran yksipuolista ilmoitusta "Euron Sunnuntai" -palvelun päättymisestä sopimuskauden loppuun. Kysyin myös, että voiko tämän "Euron sunnuntai"- edun sitten liittää Sonera Sopivaan...koskapa liittymäni on jo varsin vanha "Minun Sonera"...ja omilla sivuillani kehoitettiin päivittämään liittymäni siis tuohon uudenpaan..

Ketjua lukemalla selvisi, että ilmeisesti ei voi. Tilalle tarjottiin "kamu"-palvelua, mutta eihän se ole ollenkaan sama asia. Siinähän jokaikinen kamu maksaa sen euron...Euron sunnuntai-palvelulla saa soittaa vaikka sadalle eri kamulle yhdellä eurolla...! Ei siis tosiaankaan voi puhua korvaavasta asiasta, näillähän on eroa kuin yöllä ja päivällä.

Mihin siis perustuu tällainen yksipuolinen päätös lopettaa "Euron Sunnuntai" -palvelu? Tämä on ollut ainut asia, jonka takia perheemme ylitpäätään on jaksanut olla Soneran asiakas kaikki nämä vuodet.

Toinen asia, joka ärsyttää Soneran palveluissa suunnattomasti on se, että ikäihmiset on täysin unohdettu. Kyllä tarjolla on jos jonkinlaista puhepakettia aina vain suurempine puheaikoineen ja nettinopeuksineen, mutta entäs jos omistaa vain peruskännykän...vailla minkäänlaisia hienouksia (= mms-ominaisuudet, nettiyhteydet ym) , ei kaikilla ole tarvetta päästä nettiin kännykällä. Nyt kuitenkin esim. Sonera Sopivan kaikki puhepaketit sisältävät myös jonkun nettinopeuden eli peruskännykän käyttäjät "pakotetaan" maksamaan turhasta. Tähän varmaan Soneran näppärä asiakaspalvelija kehottaisi ottamaan käyttöön minuutti-hinnoittelun...niinpä. Kyse on kuitenkin epäkohdasta, jolla käyttäjät asetetaan eriarvoiseen asemaan. Haluaisin itsekkin kyllä puhepaketin, mutta en halua maksaa turhasta netin käyttämisestä, koska sitä palvelua en tarvitse.

Ja vielä kolmas asia: Miksi ihmeessä tekstaripaketeissa ei ole enää 50kpl:een määrää (=Sonera Sopiva -liittymät)? Vanhassa poistuvassa "Minun Sonera"-liittymässä sellainen on...vielä toistaiseksi.
Oman perheeni jäsenille 25kpl on liian vähän ja 100 taas liian paljon...että näin!

Tiedän, ettei tällä purppaisulla ole mitään merkitystä, mutta päätinpähän minäkin sanoa oman mielipiteeni. Ihmettelen kyllä, ettei tästä tämän suurempaa haloota kansa ole nostanut...ainakaan vielä. Tokkohan kaikki edes tajuavat tämän edun päättyvän...sittenhän Sonera voikin laskuttaa sunnuntai-puhelut asiakkailtaan täydellä hintaa...kun kerran tekstari asiasta on laitettu...= ( = ( =(

  • July 22, 2013
Moikka vielä ekimatic,

Kiitos palautteesta! Ehdinkin sinulle jo toiseen viestiin vastata, mutta vielä muihin ihmettelemiisi asioihin lyhyt kommentti.

Nettipaketit sisältyvät kaikkiin Sopiva-liittymiin, koska nykyaikana oikeastaan kaikki älypuhelimet tarvitsevat nettiä jo pelkästään puhelimen päivityksiin. Koko älypuhelinten toiminta-ajatus perustuu netin varaan, sillä sovellukset ladataan netistä ja ne käyttävät jatkuvasti nettiyhteyttä. Matkapuhelinkanta uudistuu koko ajan ja nyt jo reilusti suurimmalla osalla suomalaisista on jonkin sortin älypuhelin. Kun asiakkaalle on Sopiva-liittymä, vahingossa ei pääse syntymään veloituksia netin käytöstä.

Minuuttihinnoiteltu Sonera Perus -liittymäkin on siitä parempi kuin aiemmat minuuttihinnoitellut liittymän, että siinä on kk-maksu 1,90e, puhelun minuuttihinta kohtuullinen 0,08e ja nettikäytön turvana on päiväkohtainen maksimiveloitus 1,90e, jota kustannukset eivät voi ylittää.

Huomioitavaa on myös se, että vaikka nettipaketit kuuluvat mukaan, hinnoittelu on silti aiempaa edullisempi. Minun Sonera -liittymässä pelkkä 100 minuuttia puhetta maksoi 10,03 euroa (alv 24%) kuussa, nyt 9,90e hintaan saa saman määrän puhetta, 25 viestiä, netin ja niitä ulkomaanetuja ja multsareitakin.

25 viestiä ei tosiaan kaikille välttämättä riitä, joten mikä ettei 50 viestiä voisi olla hyvä määrä tuohon Startti-pakettiin. Laitetaan toivettasi etiäpäin, paketteja tulevaisuudessa tullaan varmasti kehittämään asiakkaiden toiveiden pohjalta. Onneksi Startti Plus -liittymässä sitten on jo 100 viestiä ja hinta kuitenkin vain 12,40e, joten kovin paha hinnannousu ei tule eteen jos viestejä vähän enemmän tarvitsee.