Skip to main content
Tervehdys! Onnistuin kerrankin kirjautumaan foorumeille! Mutta asiaan. Sain avatuksi Soneran Extraliittymän tammikuussa 2010. Alku sujui kuin sujuikin mutkitta tämän parissa. Nyt touko - kesäkuusta tämä on ollut poikki / katkonut / hidastellut yms. mukavaa vähintään 4 päivää viikosta. Näettekö historiaa mitenkä tämä liittymä on kohdallani pelannut. Modeemina on teiltä tullut thomsoni ja aina on vilkutellut valojaan (eli hakee ulkoa yhteyttä?) kun yhteys on oikeasti poikki.

Jään odottelemaan vastausta!
ja näin myöhemmin tuosta sain youtubesta videon ladattua!
Heitetään nyt tähän samaan keskusteluun oma ongelmani.

Sijaintina Lappeenranta, onko jotain vikaa Soneralla Extra 10/2:n kanssa? Purkkina Thomson TCM420 ja ollut poikki 19:00 lähtien. Valot palaa, mutta ei normaalisti.

Cable Acitivity: Palaa vihreä jatkuvasti.
Cable Link: Välkkyy tasasesti vihreä( vikaa ? )
PC Link: Välähtelee pikkasen ( eli on yhteydessä koneeseen ?)
Internet: Vihrea valo palaa jatkuvasti.

Missäköhä nyt on vika kun ei netti vaan saa yhteyttä vaikkakin valot palaa. Kaikki mahdolliset resetoimiset kokeiltu, samanlai syttyy valot, mutta ei yhteyttä. Apuva!
Lappeenrannassa on ainakin kaapelin huoltotyö.. Mut eipä sen enää pitäisi vaikuttaa tuohon aikaan 🙂
Ei muuten vieläkään saa yhteyttä, ettei vaan mun linjat oo vahingossa katkastu tjsp? :D

Edit: Ongelma selvitetty
kopeeli kirjoitti:
Näettekö historiaa mitenkä tämä liittymä on kohdallani pelannut. Modeemina on teiltä tullut thomsoni ja aina on vilkutellut valojaan (eli hakee ulkoa yhteyttä?) kun yhteys on oikeasti poikki.


Yksittäisen laajakaistaliittymän toiminnasta ei muuta historiaa kuin ne asiat mitä liittymän käyttäjän yhteydenottojen perusteella on havaittu yhteyttä tutkittaessa ja mitä toimenpiteitä liittymälle on tehty. Tämä tarkoittaa lähinnä liittymästä tehtyjä vikailmoituksia. Tämän lisäksi laajakaistaliittymän verkkoalueen vikahistoria on tallennettuna.

Liittymästäsi löytyi viime kuukausilta useampi vikailmoitus ja joka kerta vika on jäänyt verkkoon. Kyseiset vikatilanteet eivät ole koskeneet pelkästään sinun liittymääsi, vaan tietyn alueen liittymiä.

Liittymäsi vikahistorian perusteella ainoa neuvo on että tee jatkossakin vikailmoitus jos yhteys katkoo. Näin verkkoalueen ongelmat tulevat Vikapalvelun tietoon ja asentajalla on vikailmoitusten perusteella mahdollisuus paikantaa ja korjata verkon vika. Vikailmoitukset jäävät liittymäsi tietoihin ja siitäkin on hyötyä kun yhteyden toimintaa kokonaisuudessaan arvioidaan.

Vastaa