Hei,
Kaapelimodeemina Soneralta hankittu Thomson TCM420 10/2008.
Yhteysongelmia on ollut aika ajoin. Tänään saattaa mennä ukkosen piikkiin.
Moodemin lokissa on ongelmien aikaan aina lukuisia alla olevia ilmoituksia.
Modeemi on reititin/palomuurin takana. Palomuuriasetukset ok, koska
yhteys toimii pääsääntöisesti ja Thomson pingaa.
DHCP-palvelimelta ei vain näytä tulevan ip:tä.
Time Not Established Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Time Not Established Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
Time Not Established Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...
Time Not Established Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
Time Not Established Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out
Sivu 1 / 1
Oletko huomannut miten kaapelimodeemin cable link -valo on palanut silloin kun yhteydessä on ollut häiriötilanteita? Jos cable link -valo on sammunut ongelman aikana yhteys modeemisi ja meidän laitteemme välillä on katkennut ongelman aikana.
Jos modeemin yhteysvalo ei ole palanut ongelman aikana, seuraavia toimenpiteitä kannattaa koittaa:
- Sammuta kaapelimodeemi muutamaksi minuutiksi ja käynnistä laite uudelleen.
- Jos modeemi on kytketty antennipistorasiaan haaroittimen välityksellä, testaa yhteyttä ilman haarointa.
- Mikäli modeemi on liitetty antennipistorasiaan jatkojohdoilla, testaa yhteyttä ilman niitä.
Ohjeet ja vinkit -sivullemme on koottu vielä tarkemmin eri neuvot jotka ongelmatilanteessa kannattaa käydä läpi: Ohjeita kaapeliyhteyteen.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Jos modeemin yhteysvalo ei ole palanut ongelman aikana, seuraavia toimenpiteitä kannattaa koittaa:
- Sammuta kaapelimodeemi muutamaksi minuutiksi ja käynnistä laite uudelleen.
- Jos modeemi on kytketty antennipistorasiaan haaroittimen välityksellä, testaa yhteyttä ilman haarointa.
- Mikäli modeemi on liitetty antennipistorasiaan jatkojohdoilla, testaa yhteyttä ilman niitä.
Ohjeet ja vinkit -sivullemme on koottu vielä tarkemmin eri neuvot jotka ongelmatilanteessa kannattaa käydä läpi: Ohjeita kaapeliyhteyteen.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Hei,
Tänään la 14.8.10 yhteys ei ole taaskaan toiminut koko päivänä.
Käytän tämän kirjoittamiseen pojaltani lainaamaa Saunalahden mokkula -liittymää.
Virheilmoitus thomsonin modeemissa viittaa jälleen DHCP-palvelimen ongelmaan, joka ei
osaa palauttaa ip-numeroa eli viittaan lokin ilmoitukseen:
"DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
No Ranging Response received - T3 time-out"
Ohjeessanne modeemin uudelleenkäynnistämiseksi erityisesti kohta
"..muutamaksi minuutiksi.." näyttäisi toimivan. Ts. jos käynnistän modeemin
heti uudelleen, niin vika ei näyttäisi poistuvan, mutta muutaman minuutin
odottelu auttaa.
Ongelma on kuitenkin kiusallinen ja olenkin harkinnut varayhteydeksi
Saunalahden mokkulaliittymää, jolla teoreettinen nopeus on jopa 15 MBit/s
- käytännössä toki vähemmän eli hieman alle 10 Mbit/s. Kuitenkin
samaa suurusluokkaa, kuin tässä nykyisessä kaapelimodeemissa.
Tänään la 14.8.10 yhteys ei ole taaskaan toiminut koko päivänä.
Käytän tämän kirjoittamiseen pojaltani lainaamaa Saunalahden mokkula -liittymää.
Virheilmoitus thomsonin modeemissa viittaa jälleen DHCP-palvelimen ongelmaan, joka ei
osaa palauttaa ip-numeroa eli viittaan lokin ilmoitukseen:
"DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
No Ranging Response received - T3 time-out"
Ohjeessanne modeemin uudelleenkäynnistämiseksi erityisesti kohta
"..muutamaksi minuutiksi.." näyttäisi toimivan. Ts. jos käynnistän modeemin
heti uudelleen, niin vika ei näyttäisi poistuvan, mutta muutaman minuutin
odottelu auttaa.
Ongelma on kuitenkin kiusallinen ja olenkin harkinnut varayhteydeksi
Saunalahden mokkulaliittymää, jolla teoreettinen nopeus on jopa 15 MBit/s
- käytännössä toki vähemmän eli hieman alle 10 Mbit/s. Kuitenkin
samaa suurusluokkaa, kuin tässä nykyisessä kaapelimodeemissa.
Tornion kaapelitelevisioverkossa oli tiedossa olevaa vikaa 10.8. mutta vika on kaapelilaajakaistan käyttäjillä todennäköisesti ilmennyt jo aiemmin. Kyseinen vika on korjattu myöhään illalla 10.8. Kertomasi ongelmat ovat ainakin osittain olleet Tornion verkkovian myötä, ainakin ennen 11.8. osalta.
Kaapelimodeemin lokin antamat DHCP-virheet eivät tarkoita sitä että Soneran verkon DHCP-palvelussa olisi vikaa, vaan kyse on siitä ettei modeemilla ole yhteyttä ulkoverkkoon. Data ei linjalla liiku ja eivätkä DHCP-kyselytkään siksi pääse perille.
Jos yhteydessä on katkoja, kannattaa kaapelimodeemista ottaa kokonaan virta pois ja TV-pistokkeeseen menevä kaapeli irrotaa ja kiinnittaa molemmista päistä. Jatkokaapelia kannattaa välttää koska ylimääräiset liittimet ovat aina epävarmuustekijä. Lisää aiheesta Ohjeet ja vinkit - sivuilla otsikon Kaapelimodeemi alla.
Ellei kotikonsteista ole apua, liittymästä vikailmoitus joko soittamalla numeroon 0206 90101 tai toista yhteyttä käyttäen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Yksittäisten kaapelilaajakaistojen vikailmoitukset auttavat usein paikallistamaan vian aiheuttajaa verkossa.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Kaapelimodeemin lokin antamat DHCP-virheet eivät tarkoita sitä että Soneran verkon DHCP-palvelussa olisi vikaa, vaan kyse on siitä ettei modeemilla ole yhteyttä ulkoverkkoon. Data ei linjalla liiku ja eivätkä DHCP-kyselytkään siksi pääse perille.
Jos yhteydessä on katkoja, kannattaa kaapelimodeemista ottaa kokonaan virta pois ja TV-pistokkeeseen menevä kaapeli irrotaa ja kiinnittaa molemmista päistä. Jatkokaapelia kannattaa välttää koska ylimääräiset liittimet ovat aina epävarmuustekijä. Lisää aiheesta Ohjeet ja vinkit - sivuilla otsikon Kaapelimodeemi alla.
Ellei kotikonsteista ole apua, liittymästä vikailmoitus joko soittamalla numeroon 0206 90101 tai toista yhteyttä käyttäen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella. Yksittäisten kaapelilaajakaistojen vikailmoitukset auttavat usein paikallistamaan vian aiheuttajaa verkossa.
T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Todella AMMATTITAITOISTA kaapeliyhteis-toimintaa soneralta Torniossa.
31.5-10 yhteys poikki
1.6-10 yhteys poikki
1.6-10 katosi tv-kanavatkin
2.6-10 nettiyhteys poikki
pitkään toimi hyvin "soneran asiantuntiat varmaan lomalla)
22.7-10 yhteys poikki
23.7-10 yhteys poikki
24.7-10 yhteys poikki
25.7-10 yhteys poikki
26.7-10 yhteys poikki
3.8-10 yhteys poikki
4.8-10 yhteys poikki
8.8-10 yhteys poikki
9.8-10 yhteys poikki
10.8-10 yhteys poikki
13.8-10 yhteys poikki
14.8-10 yhteys poikki
17.8-10 yhteys poikki (onneksi saunalahden mokkula varalla)
KUINKAHAN PITKÄÄN SONERA JAKSAA LASKUN LÄHETTÄÄ ??
EI TÄTÄ SONERAN HOMMAA JAKSA KUKAAN!
100M KAAPELI-YHTEYS KAUPUNKI ALUEELLA .
TAIDON NÄYTE SONERALTA ??
31.5-10 yhteys poikki
1.6-10 yhteys poikki
1.6-10 katosi tv-kanavatkin
2.6-10 nettiyhteys poikki
pitkään toimi hyvin "soneran asiantuntiat varmaan lomalla)
22.7-10 yhteys poikki
23.7-10 yhteys poikki
24.7-10 yhteys poikki
25.7-10 yhteys poikki
26.7-10 yhteys poikki
3.8-10 yhteys poikki
4.8-10 yhteys poikki
8.8-10 yhteys poikki
9.8-10 yhteys poikki
10.8-10 yhteys poikki
13.8-10 yhteys poikki
14.8-10 yhteys poikki
17.8-10 yhteys poikki (onneksi saunalahden mokkula varalla)
KUINKAHAN PITKÄÄN SONERA JAKSAA LASKUN LÄHETTÄÄ ??
EI TÄTÄ SONERAN HOMMAA JAKSA KUKAAN!
100M KAAPELI-YHTEYS KAUPUNKI ALUEELLA .
TAIDON NÄYTE SONERALTA ??
Tietojemme mukaan Tornion alueen kaapelitelevisioverkossa oli havaittu häiriötä 17.8. aamun aikana. Häiriötilanne oli saatu korjattua 17.8. iltapäivällä. Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta harmia.
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
T. Sami
Sonera Asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.