Melkein kuukauden on ollut erittäin runsasta pätkintää verkossa. Alkoivat sen jälkeen kun dchp-palvelimelle tehtiin jotain verkon päässä (ip vaihtui ja muutoksia lease-ajoissa). Välillä saattaa olla päivä ettei pätki yhtään (eilinen) tai sitten on päiviä jolloin jatkuvaa pätkintää (tämä päivä). Kaikki pätkinnät eivät ole niin pahoja, että koko liikenne katkeaa, mutta packet loss on sitä luokkaa että ei käytöstä mitään tule.
Modeemi ei noita katkoksia huomaan vaan verkkoliikenne vaan loppuu. Modeemin resetoinnin jälkeen kestää yleensä n. 5min, jotta modeemi pääsee takaisin linjoille. Tälläistä ei ennen tapahtunut, vaan nousi nopeasti ylös. Jos menen modeemin perässä olevalta laitteelta vapauttamaan ip:n kestää sitten toiset 5min, jotta se laite saa ip:n
Asiasta olen tehnyt jo 3 vikailmoitusta ja tuntuu että vikailmoituksen jätön jälkeen, siihen asti kun tulee tekstiviesti että vika korjattu, netti toimii pätkimättä. Tosin tämä viimeisin taitaa olla erilainen, kun nyt on pätkintää vaikka vikailmoitus on kaiketi vielä avoinna. Tai sitten ei ole vaan ilmoitettu että vika korjattu.
Edellisen vikailmoituksen yhteydessä sain jo soittoa Soneralta päin että vika on jossakin verkossa tjsp.
Modeemia on tullut vaihdeltua rasiasta toiseen, ja kokeiltua parilla eri antennikaapelilla. Ei tunnu olevan vaikutusta.
Modeemi on Linksys wcm300-eu joka aikanaan liittymää ottaessa muutamia vuosia sitten tuli mukana.
Alkaa jo pikkuhiljaa saamaan tarpeeksi tuosta pätkinnästä
- Yhteisö
- Foorumin etusivu
- Arkisto
- Kysy ja keskustele -palstan arkisto
- Extra-C / Lappeenranta pätkintä
Extra-C / Lappeenranta pätkintä
- December 11, 2014
- 80 kommenttia
- 16 katselukertaa
80 kommenttia
A
- Anonymous
- May 16, 2011
Yhteyden ongelmat tuskin johtuvat mahdollisista DHCP-palvelun muutoksista. Jos esimerkiksi IP:n laina-aikaa on muutettu, ei sen pitäisi näkyä yhteyden toiminnassa mitenkään, paitsi että verkkosovitin uusi IP-osoitteen lainan pidemmän/lyhemmän ajan jälkeen kuin ennen.
Liittymäsi vikailmoitus on edelleen käsittelyssä ja asentaja on ottanut työn vastaan tänä päivänä.
Liittymäsi vikailmoitus on edelleen käsittelyssä ja asentaja on ottanut työn vastaan tänä päivänä.
- Aloittaja
- Faxaaja
- May 18, 2011
Juu tuolla pätkimisellä ei välttämättä ole mitään tekemistä noiden dhcp-muutosten jälkeen. Nuo pätkimiset vaan sattuivat alkamaan tuon muutoksen jälkeen.
Viimeisimmät pätkinnät, jotka olen huomannut tai koneet on huomannut, on lauantai iltapäivältä. Perjantaina sain puhelun, ja taisi silloin lähteä vikailmoitus eteenpäin käsittelyyn, joten eipä sieltä taas taida mitään löytyä.
Viimeisimmät pätkinnät, jotka olen huomannut tai koneet on huomannut, on lauantai iltapäivältä. Perjantaina sain puhelun, ja taisi silloin lähteä vikailmoitus eteenpäin käsittelyyn, joten eipä sieltä taas taida mitään löytyä.
A
- Anonymous
- May 18, 2011
Kuten myös todettu, täällä taipalsaarella tämä kaapeli kadottelee DHCP ja IP, myöskin näihin aikoihin alkanut kuin muilla.
Ei voi olla yhteensattumaa, että netti toiminut suurimmaksi osaksi hyvin vuodenpäivät, ja sitten lähes samoihin aikoihin tällä lappeenranna ja taipalsaaren alueella on samat ongelmat. Jotain on tapahtunut tässä kevään aikana.
Näitä samoja vikoja on ilmoiteltu ja mainittu eri keskusteluissa jo useasti.
Ei voi olla yhteensattumaa, että netti toiminut suurimmaksi osaksi hyvin vuodenpäivät, ja sitten lähes samoihin aikoihin tällä lappeenranna ja taipalsaaren alueella on samat ongelmat. Jotain on tapahtunut tässä kevään aikana.
Näitä samoja vikoja on ilmoiteltu ja mainittu eri keskusteluissa jo useasti.
A
- Anonymous
- May 22, 2011
Lauritsalan alueella on kanssa ollut Lappeenrannassa pätkintää, ja valehtelematta on jo kohta kuukauden ajan pätkinyt enemmän tai vähemmän. Joskus on pientä pätkintää ja joskus linjat poikki kokonaan seuraavat pari tuntia.
Koska pidän IRC-palvelinta 24/7 niin näen helposti timestamp logeista milloin yhteys on tippunut kokonaan, ja mielenkiintoista tässä on se että netti pätkii joka päivä klo 8:00-9:00 välillä, seuraavaksi 11:00-13:00 välillä ja uudestaan taas 16:00 jälkeen. Tässä jos on vielä tarpeeksi huono tuuri niin pätkintä jatkuu uudelleen 20:00-22:00 aikaan että ei tämä ainakaan mukavaa ole!
Mutta yleisimmät välit on 8:00-9:00 aikaan ja taas uudestaan iltapäivällä. Tätä siis jatkunut kuukauden melkein putkeen, ainoastaan 5 päivää on kuukaudesta ollut sellaisia, ettei yhteys ole ainakaan kokonaan tipahtanut alas koko päivänä.
Näiden kellonaikojen välissäkin saattaa olla satunnaista lossia mutta ei mitään mikä katkaisisi yhteyden kokonaan. Linja-arvot kuitenkin yleensä Power: +6db ja SNR: 38-39db ettei pitäisi olla siitä kiinni...
Koska pidän IRC-palvelinta 24/7 niin näen helposti timestamp logeista milloin yhteys on tippunut kokonaan, ja mielenkiintoista tässä on se että netti pätkii joka päivä klo 8:00-9:00 välillä, seuraavaksi 11:00-13:00 välillä ja uudestaan taas 16:00 jälkeen. Tässä jos on vielä tarpeeksi huono tuuri niin pätkintä jatkuu uudelleen 20:00-22:00 aikaan että ei tämä ainakaan mukavaa ole!
Mutta yleisimmät välit on 8:00-9:00 aikaan ja taas uudestaan iltapäivällä. Tätä siis jatkunut kuukauden melkein putkeen, ainoastaan 5 päivää on kuukaudesta ollut sellaisia, ettei yhteys ole ainakaan kokonaan tipahtanut alas koko päivänä.
Näiden kellonaikojen välissäkin saattaa olla satunnaista lossia mutta ei mitään mikä katkaisisi yhteyden kokonaan. Linja-arvot kuitenkin yleensä Power: +6db ja SNR: 38-39db ettei pitäisi olla siitä kiinni...
- Aloittaja
- Faxaaja
- May 22, 2011
Harlin kirjoitti: Lauritsalan alueella on kanssa ollut Lappeenrannassa pätkintää, ja valehtelematta on jo kohta kuukauden ajan pätkinyt enemmän tai vähemmän. Joskus on pientä pätkintää ja joskus linjat poikki kokonaan seuraavat pari tuntia.
Koska pidän IRC-palvelinta 24/7 niin näen helposti timestamp logeista milloin yhteys on tippunut kokonaan, ja mielenkiintoista tässä on se että netti pätkii joka päivä klo 8:00-9:00 välillä, seuraavaksi 11:00-13:00 välillä ja uudestaan taas 16:00 jälkeen. Tässä jos on vielä tarpeeksi huono tuuri niin pätkintä jatkuu uudelleen 20:00-22:00 aikaan että ei tämä ainakaan mukavaa ole!
Mutta yleisimmät välit on 8:00-9:00 aikaan ja taas uudestaan iltapäivällä. Tätä siis jatkunut kuukauden melkein putkeen, ainoastaan 5 päivää on kuukaudesta ollut sellaisia, ettei yhteys ole ainakaan kokonaan tipahtanut alas koko päivänä.
Näiden kellonaikojen välissäkin saattaa olla satunnaista lossia mutta ei mitään mikä katkaisisi yhteyden kokonaan. Linja-arvot kuitenkin yleensä Power: +6db ja SNR: 38-39db ettei pitäisi olla siitä kiinni...
Samalta suunnalta ja tuo pätkintä on ollut aika samanlaista. Aamun 8:20-9:00 välillä oleva pätkintä on ollut melkein päivittäistä. Muut sitten ei niin useasti tapahtuvia. Monta päivää että tuo aamun pätkintä on ollut ainoa. Sitten on näitä päiviä, kuten tämä päivä että pätkii parin tunnin välein.
A
- Anonymous
- May 22, 2011
Taipalsaarella myös tänään patkinut parin tunnin välein, ja usein tekee samoin tuon aamun pätkimisen muulloin, sitten toisaalla on tuo 22-24 välinen aika jolloin usein olen koneella ja näin huomaan pätkimisen.
Syynä on aina sama: Ei saa IP:tä tai dhcp palvelimeen ei saada yhteyttä. Sitten uudelleen irrottamaan yhteyttä ja uudistelemaan niin se saa sen takaisin kun vähän odottelee.
Syynä on aina sama: Ei saa IP:tä tai dhcp palvelimeen ei saada yhteyttä. Sitten uudelleen irrottamaan yhteyttä ja uudistelemaan niin se saa sen takaisin kun vähän odottelee.
- Aloittaja
- Faxaaja
- May 23, 2011
Puoli kahdeksan aikaan tänään tuli tekstiviesti että asentaja olisi korjannut vian.
Odotellaan nyt ainakin iltaan asti, että pitääkö laittaa uutta vikailmoitusta kehiin.
Odotellaan nyt ainakin iltaan asti, että pitääkö laittaa uutta vikailmoitusta kehiin.
A
- Anonymous
- May 23, 2011
Eilisten multipätkintöjen kera on tullut huomattua, että ennen nopeuden kurotellessa sitä 100 megaa hyvin useasti, nopeus tuntuu nyt olevan rajoittunut kaikilla mittareilla 50-55 megan nopeuteen ja stream videoiden läpitulo on todella takkuista.
Kyllä tää on nyt kevään aikana hyvä yhteys mennyt ihan naurettavaksi ja huonompaan menee.
Kyllä tää on nyt kevään aikana hyvä yhteys mennyt ihan naurettavaksi ja huonompaan menee.
- Aloittaja
- Faxaaja
- May 23, 2011
Ainakin tähän asti on ollut tänään pätkimätöntä. Tai mitään sen isompaa katkosta ei ole ollut, joka olisi näkynyt ssh, irc tai http-liikenteessä.
A
- Anonymous
- May 23, 2011
Oma tulos on ihan ok, ei jää kauheasti maksimeista.
http://www.speedtest.net/result/1308739928.png
Mutta nytkin tällä hetkellä paketteja tippuu vähän väliä, eli kun pingaan niin näyttää seuraavaa:
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=12ms TTL=247
Request timed out.
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=12ms TTL=247
Request timed out.
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=13ms TTL=247
Request timed out.
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=13ms TTL=247
Request timed out.
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=13ms TTL=247
Request timed out.
Ja sitten saattaa taas toimia 10min, sitten taas uudet pätkinnät alkaa.
http://www.speedtest.net/result/1308739928.png
Mutta nytkin tällä hetkellä paketteja tippuu vähän väliä, eli kun pingaan niin näyttää seuraavaa:
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=13ms TTL=247
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=12ms TTL=247
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=12ms TTL=247
Request timed out.
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=12ms TTL=247
Request timed out.
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=13ms TTL=247
Request timed out.
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=13ms TTL=247
Request timed out.
Reply from 194.251.244.241: bytes=32 time=13ms TTL=247
Request timed out.
Ja sitten saattaa taas toimia 10min, sitten taas uudet pätkinnät alkaa.
- Aloittaja
- Faxaaja
- May 24, 2011
Eilen toimi ok, mutta tänä aamuna on taas jossain välissä alkanut pätkimään ja nyt ei pääse ulkopäin ssh:lla sisään.
- Aloittaja
- Faxaaja
- May 25, 2011
Eilen oli taas aamuinen 8:30 aikoihin katkonta aika. Tänä aamuna sitä ei tainut olla.
Tuossa 16 jälkeen ollut jonkilainen katkos ja nyt 19 jälkeen alkoi pätkimään ja modeemin resetoinnin jälkeen meni reilu 5min että modeemi pääsi takas linjoille.
Pitää vissiin taas tehdä uutta vikailmoitusta. Tosin mitään hyötyähän niistä ei näytä kyllä olevan kun eivät saa korjattua.
Tuossa 16 jälkeen ollut jonkilainen katkos ja nyt 19 jälkeen alkoi pätkimään ja modeemin resetoinnin jälkeen meni reilu 5min että modeemi pääsi takas linjoille.
Pitää vissiin taas tehdä uutta vikailmoitusta. Tosin mitään hyötyähän niistä ei näytä kyllä olevan kun eivät saa korjattua.
A
- Anonymous
- May 26, 2011
Tilanne on ollut samaa luokkaa Niblen kanssa.
Stream videot pelittävät vähän miten sattuu, ja nyt tässä illalla katsellut yhteyden laatua, niin 35 megaa näyttää melkeen olevan kuin rajoitus. Soneran omat speedtestitkin yrittää tuosta ylittää 35 megaa, mutta se aina puskee takaisin alle kun se pomppaa siitä ylemmäs.
En tiedä onko tässä jotai ruuhka-liikenteen rajoituksia, jotka kyllä ymmärrän, mutta saisi olla ainakin vakaa yhteys. Jotain vastauksia olisi hyvä saada tänne lappeenrannan ja taipalsaaren alueelle.
Stream videot pelittävät vähän miten sattuu, ja nyt tässä illalla katsellut yhteyden laatua, niin 35 megaa näyttää melkeen olevan kuin rajoitus. Soneran omat speedtestitkin yrittää tuosta ylittää 35 megaa, mutta se aina puskee takaisin alle kun se pomppaa siitä ylemmäs.
En tiedä onko tässä jotai ruuhka-liikenteen rajoituksia, jotka kyllä ymmärrän, mutta saisi olla ainakin vakaa yhteys. Jotain vastauksia olisi hyvä saada tänne lappeenrannan ja taipalsaaren alueelle.
- Aloittaja
- Faxaaja
- May 27, 2011
Viime yönä pätkintää 2 aikaan. IP:n uudistusaika
Tänään 20:15 alkoi pätkimään ja taas ip:n uusinta aika.
Eikö sen dhcp-palvelimen voisi jo palauttaa kuntoon, kun se huhtikuun puolessa välissä rikottiin.
Tänään 20:15 alkoi pätkimään ja taas ip:n uusinta aika.
Eikö sen dhcp-palvelimen voisi jo palauttaa kuntoon, kun se huhtikuun puolessa välissä rikottiin.
- Aloittaja
- Faxaaja
- May 30, 2011
Nykyään pätkintää on sitten 02:15, 08:15, 14:15, 20:15
Sama on tahti tuon ip:n uusimisen kanssa.
Joku saattaa jäädä välistä mutta pari päivää ollut nyt aika säännöllistä tuo pätkiminen noina ajankohtina.
Tänään tuli taas raapusteltua uutta vikailmoitusta.
Sama on tahti tuon ip:n uusimisen kanssa.
Joku saattaa jäädä välistä mutta pari päivää ollut nyt aika säännöllistä tuo pätkiminen noina ajankohtina.
Tänään tuli taas raapusteltua uutta vikailmoitusta.
- Aloittaja
- Faxaaja
- May 30, 2011
Tuli sitten tekstiviesti tänään että liittymäni vika liittyy alueelliseen vikaan.
Eikö tuotakaan sitten voinut kertoa missään, että alueella on vikaa ja se on tiedossa ja ehkä korjauksessa.
Eikö tuotakaan sitten voinut kertoa missään, että alueella on vikaa ja se on tiedossa ja ehkä korjauksessa.
A
- Anonymous
- May 30, 2011
Sehän se ois kiva, ei varmaan tännekään enää paljo vastailla?
viewtopic.php?f=81&t=6222
Vai loppuko se foorumin ylläpito kokonaan sitten. Noh ei tule ikävä, vielä pari päivää itellä kytkyä ja sit vaihtuu :)
viewtopic.php?f=81&t=6222
Vai loppuko se foorumin ylläpito kokonaan sitten. Noh ei tule ikävä, vielä pari päivää itellä kytkyä ja sit vaihtuu :)
A
- Anonymous
- June 4, 2011
Sama pätkintä ja yhteyden hidastelu jatkuu aina satunnaisesti taipalsaarella.
Välillä yhteys on näyttänyt toimivan suhteellisen hyvin pitempää ja sitten taas pätkii. Eli yhteys yksinkertaisesti ilmoittaa ettei saa IP-osoitetta tai DHCP palvelimeen ei saa yhteyttä. Pitää vapautella IP ja laittaa se hakemaan sitä uudestaan ja odotella pari minuuttia, että yhteys uudelleen saa siitä kiinni.
Olisi hyvä oikeasti jotain viisautta saada tähän ongelmaan. Ei vikailmoituksista ole apua, ja tämä alkoi tässä keväällä samaan aikaan monen muun kanssa lappeenranta/taipalsaaren alueella. Sitä ennen yhteys toimi oikein hyvin yli koko talven.
Välillä yhteys on näyttänyt toimivan suhteellisen hyvin pitempää ja sitten taas pätkii. Eli yhteys yksinkertaisesti ilmoittaa ettei saa IP-osoitetta tai DHCP palvelimeen ei saa yhteyttä. Pitää vapautella IP ja laittaa se hakemaan sitä uudestaan ja odotella pari minuuttia, että yhteys uudelleen saa siitä kiinni.
Olisi hyvä oikeasti jotain viisautta saada tähän ongelmaan. Ei vikailmoituksista ole apua, ja tämä alkoi tässä keväällä samaan aikaan monen muun kanssa lappeenranta/taipalsaaren alueella. Sitä ennen yhteys toimi oikein hyvin yli koko talven.
A
- Anonymous
- June 5, 2011
Toimi taas eilen illalla ihan ok, ja nytten viimeisen tunnin sisällä IP osoite ja DHCP palvelin kadonnut miten sattuu.
A
- Anonymous
- June 23, 2011
Pahoittelut vastauksemme viiveestä. Lappeenrannan kaapeli-internet -yhteyksissä oli havaittu häiriötä toukokuun viimeisen viikonlopun aikoihin, joka oli vaikuttanut ainakin Lauritsalan alueella oleviin liittymiin. Tämä häiriötilanne oli tietojeni mukaan selvinnyt 30.5. aikana.
A
- Anonymous
- June 23, 2011
Joka ainut päivä yhteydessä on 5-15 minuutin pätkimisiä. Eilen ainakin 5 kertaa ja tänään sama juttu. Soneran mukaan:
Tilanne ei todellakaan ole selvinnyt eikä parantunut yhtään.
Sami kirjoitti: Pahoittelut vastauksemme viiveestä. Lappeenrannan kaapeli-internet -yhteyksissä oli havaittu häiriötä toukokuun viimeisen viikonlopun aikoihin, joka oli vaikuttanut ainakin Lauritsalan alueella oleviin liittymiin. Tämä häiriötilanne oli tietojeni mukaan selvinnyt 30.5. aikana.
Tilanne ei todellakaan ole selvinnyt eikä parantunut yhtään.
A
- Anonymous
- June 23, 2011
vulpes kirjoitti: Joka ainut päivä yhteydessä on 5-15 minuutin pätkimisiä. Eilen ainakin 5 kertaa ja tänään sama juttu. Soneran mukaan:
[quote="Sami":10ijrgpr]Pahoittelut vastauksemme viiveestä. Lappeenrannan kaapeli-internet -yhteyksissä oli havaittu häiriötä toukokuun viimeisen viikonlopun aikoihin, joka oli vaikuttanut ainakin Lauritsalan alueella oleviin liittymiin. Tämä häiriötilanne oli tietojeni mukaan selvinnyt 30.5. aikana.
Tilanne ei todellakaan ole selvinnyt eikä parantunut yhtään.[/quote:10ijrgpr]
Jep! Täällä nyt tehty 2 vikailmoitusta putkeen ja vaikka kuinka olen sanonut että vika ei ole taloudessa ja että vika taitaa ylettyä laajemminkin ainakin Lauritsalan alueelle (oma talo on hartikkalassa, kaverin hovinpellolla, ja molemmilla pätkii aina samaan aikaan), niin se vika ei vaan poistu! Soneran työntekijä tuossa soittikin viimeisestä vikailmoituksesta, niin siinä yritin selittää kuinka satunnaista pätkiminen on, ja ettei sitä varmaankaan saa selville ilman automaattista seurantaa...
Kesti sen 2 päivää kun saan ilmoituksen, että vika on nyt korjattu. Tottakai se se toimi sen hetken ok (eli 1-2 päivää), jonka jälkeen ollaan taas aloituspisteessä, eli netti pätkii pitkin päivää, aamuisin sekä iltaisin sitäkin enemmän. Oikeastaan jo samana iltana tippui yhteys kerran 5min ajaksi, mutta ajattelin että eiköhän se siitä. Kuinka väärässä olinkaan...
Nytkin pätkii kun tätä kirjoitan, että on välillä vaikeaa käyttää nettiä yhtään mihinkään muuhun kuin selaukseen. Jotenkin turhalta tuntuu edes maksaa 100/5 liittymästä kun se selailu hoituisi kännykän liittymällä, eihän tämä välillä muuhun edes toimi. Itse vikailmoitusta on turha taas jättää, kun netti alkaa toimimaan tietenkin sopivaan aikaan kun sitä käydään läpi...
Edit: Sen olen huomannut, kun netti alkaa pätkimään, niin modeemiin ei välillä pääse ollenkaan kiinni, tai sitten se on hidas avamaan hallintasivua. Tuleekohan jostain vain niin paljon häiriötä verkkoon, että paketti ei kulje ja se hirttää modeemia? Modeemin valoissa vikaa ei huomaa, ja linjatiedot on yhtä hyvät kuin ennenkin.
- Aloittaja
- Faxaaja
- June 23, 2011
Harlin kirjoitti: [quote="vulpes":jynyujob]Joka ainut päivä yhteydessä on 5-15 minuutin pätkimisiä. Eilen ainakin 5 kertaa ja tänään sama juttu. Soneran mukaan:
[quote="Sami":jynyujob]Pahoittelut vastauksemme viiveestä. Lappeenrannan kaapeli-internet -yhteyksissä oli havaittu häiriötä toukokuun viimeisen viikonlopun aikoihin, joka oli vaikuttanut ainakin Lauritsalan alueella oleviin liittymiin. Tämä häiriötilanne oli tietojeni mukaan selvinnyt 30.5. aikana.
Tilanne ei todellakaan ole selvinnyt eikä parantunut yhtään.[/quote:jynyujob]
Jep! Täällä nyt tehty 2 vikailmoitusta putkeen ja vaikka kuinka olen sanonut että vika ei ole taloudessa ja että vika taitaa ylettyä laajemminkin ainakin Lauritsalan alueelle (oma talo on hartikkalassa, kaverin hovinpellolla, ja molemmilla pätkii aina samaan aikaan), niin se vika ei vaan poistu! Soneran työntekijä tuossa soittikin viimeisestä vikailmoituksesta, niin siinä yritin selittää kuinka satunnaista pätkiminen on, ja ettei sitä varmaankaan saa selville ilman automaattista seurantaa...
Kesti sen 2 päivää kun saan ilmoituksen, että vika on nyt korjattu. Tottakai se se toimi sen hetken ok (eli 1-2 päivää), jonka jälkeen ollaan taas aloituspisteessä, eli netti pätkii pitkin päivää, aamuisin sekä iltaisin sitäkin enemmän. Oikeastaan jo samana iltana tippui yhteys kerran 5min ajaksi, mutta ajattelin että eiköhän se siitä. Kuinka väärässä olinkaan...
Nytkin pätkii kun tätä kirjoitan, että on välillä vaikeaa käyttää nettiä yhtään mihinkään muuhun kuin selaukseen. Jotenkin turhalta tuntuu edes maksaa 100/5 liittymästä kun se selailu hoituisi kännykän liittymällä, eihän tämä välillä muuhun edes toimi. Itse vikailmoitusta on turha taas jättää, kun netti alkaa toimimaan tietenkin sopivaan aikaan kun sitä käydään läpi...
Edit: Sen olen huomannut, kun netti alkaa pätkimään, niin modeemiin ei välillä pääse ollenkaan kiinni, tai sitten se on hidas avamaan hallintasivua. Tuleekohan jostain vain niin paljon häiriötä verkkoon, että paketti ei kulje ja se hirttää modeemia? Modeemin valoissa vikaa ei huomaa, ja linjatiedot on yhtä hyvät kuin ennenkin.[/quote:jynyujob]
Juu nyt on taas viikon verran ollut sellaista pätkimistä ettei tuosta käytöstä mitään oikein tule. Paketteja tuntuu jäävän vähän väliä johonkin välille, kun pientä tökkimistä pitkin päivää. Muutamaan kertaan päivässä sitten on pidemmät katkokset. Luokkaa pari minuuttia pakettia ei kulje mihinkään.
Hovinpellolla itse asustelen.
Kesäkuun alun tuntui toimivan melko hyvin ja ei ainakaan käyttöä haittaavia katkoja ollut. Viime viikon perjantaina sitten alkoi ja nyt aika tuskaista ollut käyttö.
Parina päivänä modeemi käyttäytyi katkoissa sillä lailla että se tippui verkosta, mutta muuten nuo katkot on vaan sitä että liikenne loppuu ja modeemi vilkuttelee valojaan melko normaalisti. Eli jonkinlaista vastausta se saa kun ei tiputa itseään pois. Liikenne ei kyllä läpi mene.
- Aloittaja
- Faxaaja
- June 27, 2011
Perjantain, lauantain ja sunnuntain siihen asti kun tulin kotiin, on toiminut melko pätkimättä. Tai mitään suurempaa katkosta ole ollut kuin kerran.
Mutta sitten sunnuntai ilta. Siinä 17:30 alkoi ja pätkintää kesti johokin 22:30 asti. Kaikenlaista ongelmaa tuolloin. IP:n uusiminen ei onnistunut. paketit hukkui matkalle, modeemilta hävisi yhteydet jne...
Mutta sitten sunnuntai ilta. Siinä 17:30 alkoi ja pätkintää kesti johokin 22:30 asti. Kaikenlaista ongelmaa tuolloin. IP:n uusiminen ei onnistunut. paketit hukkui matkalle, modeemilta hävisi yhteydet jne...
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK