Melkein kuukauden on ollut erittäin runsasta pätkintää verkossa. Alkoivat sen jälkeen kun dchp-palvelimelle tehtiin jotain verkon päässä (ip vaihtui ja muutoksia lease-ajoissa). Välillä saattaa olla päivä ettei pätki yhtään (eilinen) tai sitten on päiviä jolloin jatkuvaa pätkintää (tämä päivä). Kaikki pätkinnät eivät ole niin pahoja, että koko liikenne katkeaa, mutta packet loss on sitä luokkaa että ei käytöstä mitään tule.
Modeemi ei noita katkoksia huomaan vaan verkkoliikenne vaan loppuu. Modeemin resetoinnin jälkeen kestää yleensä n. 5min, jotta modeemi pääsee takaisin linjoille. Tälläistä ei ennen tapahtunut, vaan nousi nopeasti ylös. Jos menen modeemin perässä olevalta laitteelta vapauttamaan ip:n kestää sitten toiset 5min, jotta se laite saa ip:n
Asiasta olen tehnyt jo 3 vikailmoitusta ja tuntuu että vikailmoituksen jätön jälkeen, siihen asti kun tulee tekstiviesti että vika korjattu, netti toimii pätkimättä. Tosin tämä viimeisin taitaa olla erilainen, kun nyt on pätkintää vaikka vikailmoitus on kaiketi vielä avoinna. Tai sitten ei ole vaan ilmoitettu että vika korjattu.
Edellisen vikailmoituksen yhteydessä sain jo soittoa Soneralta päin että vika on jossakin verkossa tjsp.
Modeemia on tullut vaihdeltua rasiasta toiseen, ja kokeiltua parilla eri antennikaapelilla. Ei tunnu olevan vaikutusta.
Modeemi on Linksys wcm300-eu joka aikanaan liittymää ottaessa muutamia vuosia sitten tuli mukana.
Alkaa jo pikkuhiljaa saamaan tarpeeksi tuosta pätkinnästä
- Yhteisö
- Foorumin etusivu
- Arkisto
- Kysy ja keskustele -palstan arkisto
- Extra-C / Lappeenranta pätkintä
Extra-C / Lappeenranta pätkintä
- December 11, 2014
- 80 kommenttia
- 16 katselukertaa
80 kommenttia
A
- Anonymous
- June 28, 2011
Samaa asiaa taipalsaaren suunnalla.
Sunnuntai iltana pätkäisi ja nytten on tähän päivään asti pätkeillyt silloin tällöin ja tänää aina tunnin välein melkein.
En tiedä mitä on tehty, muttta muuten kyllä viime viikollakin netti toimi moitteettomasti ja pitkään aikaan ei ole ollut pingit näin alhaalla ja yhteys hyvänä. Sitten sunnuntaina alkoi vähän pahaa enteillä ja jatkunut tähän päivään asti.
Sunnuntai iltana pätkäisi ja nytten on tähän päivään asti pätkeillyt silloin tällöin ja tänää aina tunnin välein melkein.
En tiedä mitä on tehty, muttta muuten kyllä viime viikollakin netti toimi moitteettomasti ja pitkään aikaan ei ole ollut pingit näin alhaalla ja yhteys hyvänä. Sitten sunnuntaina alkoi vähän pahaa enteillä ja jatkunut tähän päivään asti.
- Aloittaja
- Faxaaja
- June 30, 2011
Nyt on ollut jo pari päivää suht vakaata liittymän toiminta.
Vain pari katkoa päivässä.
Viime viikolla jätetystä vikailmoituksesta ei ole kuulunut muuta kuin puolisen tuntia jätön jälkeen tullut tekstiviesti että vikailmoitus kirjattu.
Vain pari katkoa päivässä.
Viime viikolla jätetystä vikailmoituksesta ei ole kuulunut muuta kuin puolisen tuntia jätön jälkeen tullut tekstiviesti että vikailmoitus kirjattu.
- Aloittaja
- Faxaaja
- July 1, 2011
Viime yönä n. 0:40 jälkeen puolen tunnin katko, jolloin modeemi ei saanut yhteyttä mihinkään.
Tänään taas ollut normaalia pätkintää, että muutaman minuutin pätkiä, jolloin paketit ei liiku mihinkään. Tai muutamia yksittäisiä paketteja kulkee.
Tänään taas ollut normaalia pätkintää, että muutaman minuutin pätkiä, jolloin paketit ei liiku mihinkään. Tai muutamia yksittäisiä paketteja kulkee.
A
- Anonymous
- July 1, 2011
Samaa pätkintää jatkunut täällä. Vuosien varrella olen jo oppinut ettei ole mitään hyötyä edes laitella vikailmoituksia kun ei sieltä tule mitään palautetta sen enempiä.
DHCP palvelimen yhteys katoaa ja ei saa IP:tä, yhteys pätkeää vain. Sitten se toivottavasti hakee sen uudelleen, tai joutuu boottailemaan modeemia, että se saa haettua IP:n uudestaan. Tämä tapahtuu ihan sattumanvaraisesti, milloin vain. Joskus pelatessa, joskus ihan vain omalla playerilla elokuvaa katsoessa, sivustoja lukiessa jne. Ei ole mitään selkeää syytä. Joskus se on tiheää ja tapahtuu koko ajan, ja joskus tuntuu hetken, että pätkiminen taitaakin olla ohi kun ei ole lähes koko päivään tapahtunut.
Viime sunnuntaihin asti oli pitkään asiat hyvin, taisi jopa viikkoja olla. En tiedä mitä on taas tehty, mutta asiat mennyt huonommaksi.
DHCP palvelimen yhteys katoaa ja ei saa IP:tä, yhteys pätkeää vain. Sitten se toivottavasti hakee sen uudelleen, tai joutuu boottailemaan modeemia, että se saa haettua IP:n uudestaan. Tämä tapahtuu ihan sattumanvaraisesti, milloin vain. Joskus pelatessa, joskus ihan vain omalla playerilla elokuvaa katsoessa, sivustoja lukiessa jne. Ei ole mitään selkeää syytä. Joskus se on tiheää ja tapahtuu koko ajan, ja joskus tuntuu hetken, että pätkiminen taitaakin olla ohi kun ei ole lähes koko päivään tapahtunut.
Viime sunnuntaihin asti oli pitkään asiat hyvin, taisi jopa viikkoja olla. En tiedä mitä on taas tehty, mutta asiat mennyt huonommaksi.
- Aloittaja
- Faxaaja
- July 3, 2011
Äsken sitten tuli tekstiviesti että verkonhallinta ei löytänyt verkosta vikaa.
Tuo vikailmoitushan tuli tehtyä muistaakseni viime viikon torstaina. Ja vikaa muka verkossa ei ole.
Täällä on valituksia että verkko pätkii, naapureilla samaa ongelmaa.
Eilisen ja tämän päivän on kyllä toiminut ihan hyvin.
Tuo vikailmoitushan tuli tehtyä muistaakseni viime viikon torstaina. Ja vikaa muka verkossa ei ole.
Täällä on valituksia että verkko pätkii, naapureilla samaa ongelmaa.
Eilisen ja tämän päivän on kyllä toiminut ihan hyvin.
A
- Anonymous
- July 3, 2011
Ette ole siellä lpr:ssä yksin pätkimisen kanssa.
Surinan dns:t ovat ilmeisesti ilmanpaineen ja tuulensunnan johdosta jälleen kerran solmussa.
Surinan dns:t ovat ilmeisesti ilmanpaineen ja tuulensunnan johdosta jälleen kerran solmussa.
A
- Anonymous
- July 6, 2011
Nible: Viimeisen vikaimoituksesi selvityksessä liittymästäsi ei oltu tutkittaessa havaittu selvää häiriötä. Jos liittymässäsi on kuitenkin yhä ollut ongelmatilanteita, voit olla tarvittaessa uudelleen yhteydessä vikapalveluumme. Jos verkossa on häiriötilanne, häiriö tulee tehtyjen vikailmoituksien perusteella nopeimmin vikapalvelumme tietoon.
JFK: Oliko tämä ongelma jo selvinnyt? En osaa sanoa varmasti mistä tämä ongelma on johtunut, mutta vastaan on tullut joitain tapauksia joissa sunnuntai-iltana (3.7.) ulkomaisten sivujen avautumisessa oli ollut muutaman tunnin ajan hitautta.
JFK: Oliko tämä ongelma jo selvinnyt? En osaa sanoa varmasti mistä tämä ongelma on johtunut, mutta vastaan on tullut joitain tapauksia joissa sunnuntai-iltana (3.7.) ulkomaisten sivujen avautumisessa oli ollut muutaman tunnin ajan hitautta.
A
- Anonymous
- July 10, 2011
Sama pätkintä jatkunut. Tänään sunnuntaina on kuuden jälkeen oikein iloisesti ampunut.
Tässä viimeisen tunnin sisällä jo muutamat kerrat pätkinyt, modeemi itsekkin lähti uudestaa boottamaan ja hakemaan yhteyttä kun näky ettei saanut IP:tä, ja muina kertoina olen ite joutunut renewaa consolin kautta ipconfigit.
Tässä lähettelin aikasemmin vikailmoituksen joka tutkittiin, ja ihme kyllä sinä aikana ei pätkinyt kertaakaan, mutta heti kun ilmoitettiin, että mitään ei löytynyt niin sama homma jatkui. Tämä DHCP-palvelimen kadotus ja IP osoittteen menetys aiheuttaa kyllä aina välistä päänsärkyä, ja liittymän hintakin nousi vasta. Jotain ratkaisua pitäisi löytyä.
Laitteet tullut testailtua ja ei niissä mitään vikaa ole, ja yhteys toimii erinomaisesti kun toimii. Kyllä nyt tämä DHCP-palvelimen ja IP menetys on kiinni jossain ihan muualla kuin meidän päässä, jollei satu olemaan firmware Ciscon EPC 3000, ja siihen en voi mitenkään vaikuttaa, sillä nehän tulee ajettuina Soneralta päin.
Edit: Tarkoitan siis, että minulle soitettiin, olikohan viime sunnuntaina, että asia laitetaan eteenpäin ja tutkitaan, niin niiden muutaman tutkintapäivän aikana ei pätkinyt yhteys juuri ollenkaan näkyvästi.
Tässä viimeisen tunnin sisällä jo muutamat kerrat pätkinyt, modeemi itsekkin lähti uudestaa boottamaan ja hakemaan yhteyttä kun näky ettei saanut IP:tä, ja muina kertoina olen ite joutunut renewaa consolin kautta ipconfigit.
Tässä lähettelin aikasemmin vikailmoituksen joka tutkittiin, ja ihme kyllä sinä aikana ei pätkinyt kertaakaan, mutta heti kun ilmoitettiin, että mitään ei löytynyt niin sama homma jatkui. Tämä DHCP-palvelimen kadotus ja IP osoittteen menetys aiheuttaa kyllä aina välistä päänsärkyä, ja liittymän hintakin nousi vasta. Jotain ratkaisua pitäisi löytyä.
Laitteet tullut testailtua ja ei niissä mitään vikaa ole, ja yhteys toimii erinomaisesti kun toimii. Kyllä nyt tämä DHCP-palvelimen ja IP menetys on kiinni jossain ihan muualla kuin meidän päässä, jollei satu olemaan firmware Ciscon EPC 3000, ja siihen en voi mitenkään vaikuttaa, sillä nehän tulee ajettuina Soneralta päin.
Edit: Tarkoitan siis, että minulle soitettiin, olikohan viime sunnuntaina, että asia laitetaan eteenpäin ja tutkitaan, niin niiden muutaman tutkintapäivän aikana ei pätkinyt yhteys juuri ollenkaan näkyvästi.
- Aloittaja
- Faxaaja
- July 12, 2011
Oma liittymä ollut suht vakaa heinäkuun (lukuunottamatta 1. päivää) ajan.
Netin käytössä ei ole ollut ongelmia. Ping kulkee hyvin. Irc tainut katkaista 2 kertaa tuon 1. päivän jälkeen.
Mutta jos toimii samalla tavalla kuin 3 edellistä kuukautta, niin eiköhän tuo ensi viikolla pätkinnän aloita.
Netin käytössä ei ole ollut ongelmia. Ping kulkee hyvin. Irc tainut katkaista 2 kertaa tuon 1. päivän jälkeen.
Mutta jos toimii samalla tavalla kuin 3 edellistä kuukautta, niin eiköhän tuo ensi viikolla pätkinnän aloita.
A
- Anonymous
- July 12, 2011
[Laitan tämän tähän ajankohtaisen keskustelun jatkoksi, koska jouduin juuri selvittelemään vastaavaa kaapelinetin / Extra-C pätkimisongelmaa Lappeenrannan alueella. Josko tästä olisi jollekin jotain hyötyä, koska itse löysin tämänkaltaisesta ongelmasta erittäin niukasti mitään tietoa, eikä Soneran vikapalvelukaan moista ongelmaa edes tunnista.]
Ongelman oire on ollut yhteyden "pätkiminen" säännöllisen epäsäännöllisesti ainakin viimeisen vuoden ajan, välillä enempi välillä vähempi. Yhteys on aina ollut kaapelimodeemin näkökulmasta täysin ok, siitä huolimatta esim. www-sivunlataukset ovat timeouttailleet, tilanne on ollut aina hetkellinen "black-out". Kun ongelma ei ole ollut päällä, data on liikkunut ok kuten kuuluukin.
Yhteys päivitettiin Extra-C:ksi ja samalla modeemi vaihtui vanhasta Netgearista (sis. reititin/wlan-ap) Ciscon EPC3000-malliksi, mutta pätkimisongelma ei kuitenkaan poistunut mihinkään. Kun asiaa tutkittiin tarkemmin, havaittiin että kaapelimodeemin perään nyt kytketty A-link reititin/wlan-ap ei jostain syystä saanut uudistettua DHCP:ltä saamaansa julkista IP-osoitetta. Tilanne korjaantui itsestään muutaman minuutin kuluessa, mutta sen aikaa yhteys oli tietysti toimimattomassa tilassa.
Ongelma ratkaistiin toistaiseksi vaihtamalla reititin/wlan-ap toiseen malliin (Dlink), jonka kanssa samaa DHCP-ongelmaa ei ole vielä esiintynyt.
Asiasta tekee mielenkiintoisen se, että ongelma on ilmennyt koko ajan samalla tavalla, vaikka Extra-C päivityksen yhteydessä kaikki asiakkaanpään aktiivilaitteet olivat vaihtuneet toisiin. Kaapelimodeemien näkökulmasta mitään ongelmaa ei ole ollut vaan yhteys on ollut päällä kuten kuuluukin.
Yhteenvetona, kummallisia DHCP-ongelmia voi esiintyä, eikä niihin käytännössä saa mitään tukea.
Soneran vikapalvelu ei tällaista ongelmaa tunnista, vaan kääntää sen esim. kiinteistön kaapeloinnin ongelmaksi ja tarjoaa ratkaisuksi kaapelimodeemin boottailua, jne.
PS. En itse ole Soneran asiakas, vaan jouduin selvittelemään asiaa liittymäasiakkaan puolesta, koska heidän taholtaan asiantuntemus ei olisi tähän riittänyt.
Ongelman oire on ollut yhteyden "pätkiminen" säännöllisen epäsäännöllisesti ainakin viimeisen vuoden ajan, välillä enempi välillä vähempi. Yhteys on aina ollut kaapelimodeemin näkökulmasta täysin ok, siitä huolimatta esim. www-sivunlataukset ovat timeouttailleet, tilanne on ollut aina hetkellinen "black-out". Kun ongelma ei ole ollut päällä, data on liikkunut ok kuten kuuluukin.
Yhteys päivitettiin Extra-C:ksi ja samalla modeemi vaihtui vanhasta Netgearista (sis. reititin/wlan-ap) Ciscon EPC3000-malliksi, mutta pätkimisongelma ei kuitenkaan poistunut mihinkään. Kun asiaa tutkittiin tarkemmin, havaittiin että kaapelimodeemin perään nyt kytketty A-link reititin/wlan-ap ei jostain syystä saanut uudistettua DHCP:ltä saamaansa julkista IP-osoitetta. Tilanne korjaantui itsestään muutaman minuutin kuluessa, mutta sen aikaa yhteys oli tietysti toimimattomassa tilassa.
Ongelma ratkaistiin toistaiseksi vaihtamalla reititin/wlan-ap toiseen malliin (Dlink), jonka kanssa samaa DHCP-ongelmaa ei ole vielä esiintynyt.
Asiasta tekee mielenkiintoisen se, että ongelma on ilmennyt koko ajan samalla tavalla, vaikka Extra-C päivityksen yhteydessä kaikki asiakkaanpään aktiivilaitteet olivat vaihtuneet toisiin. Kaapelimodeemien näkökulmasta mitään ongelmaa ei ole ollut vaan yhteys on ollut päällä kuten kuuluukin.
Yhteenvetona, kummallisia DHCP-ongelmia voi esiintyä, eikä niihin käytännössä saa mitään tukea.
Soneran vikapalvelu ei tällaista ongelmaa tunnista, vaan kääntää sen esim. kiinteistön kaapeloinnin ongelmaksi ja tarjoaa ratkaisuksi kaapelimodeemin boottailua, jne.
PS. En itse ole Soneran asiakas, vaan jouduin selvittelemään asiaa liittymäasiakkaan puolesta, koska heidän taholtaan asiantuntemus ei olisi tähän riittänyt.
A
- Anonymous
- July 15, 2011
okaalto: Ongelma kuulostaa ensikuulemalta jäävän jollain tavoin A-link -tukiasema laitteeseen. Ongelma voi johtua esimerkiksi siitä, jos A-Link -laitteella ei ole yksilöllistä mac-osoitetta (esim. koko mac-osoite on pelkkää 0 -merkkiä) ja saman verkomme alueella on muita vastaavia laitteita joilla on käytössä sama ei-yksilöllinen mac-osoite kuin A-link laitteella. Normaalisti verkkolaitteilla on omat yksillölliset mac-osoitteensa.
Jos kaksi eri laitetta joilla on samanlainen mac-osoite hakee dhcp-palvelimeltamme ip-osoitetta, käy usein niin että toinen laitteista kadottaa ip-osoitteen toisen laitteen kysyessä sitä dhcp-palvelimelta.
Ymmärsin viestisi perusteella että A-link -laite oli tässä tapauksessa ollut juuri se laite, joka oli noutanut ip-osoitetta palvelimeltamme ja Ciscon EPC3000 kaapeli-modeemi oli ollut siltaavassa tilassa. Jos Ciscon EPC3000 kaapeli-modeemi on ollut reitittävässä tilassa eli se on laite, joka noutaa ip-osoitteen palvelimeltamme, silloin kyse ei voi olla yllä mainitsemastani ongelmatilanteesta.
Ongelma voi johtua kuitenkin myös muusta syystä. Yksi vaihtoehto asian haarukoimisessa on testata A-link tukiaseman toimintaa, jonkin toisen yhteyden kautta.
Jos kaksi eri laitetta joilla on samanlainen mac-osoite hakee dhcp-palvelimeltamme ip-osoitetta, käy usein niin että toinen laitteista kadottaa ip-osoitteen toisen laitteen kysyessä sitä dhcp-palvelimelta.
Ymmärsin viestisi perusteella että A-link -laite oli tässä tapauksessa ollut juuri se laite, joka oli noutanut ip-osoitetta palvelimeltamme ja Ciscon EPC3000 kaapeli-modeemi oli ollut siltaavassa tilassa. Jos Ciscon EPC3000 kaapeli-modeemi on ollut reitittävässä tilassa eli se on laite, joka noutaa ip-osoitteen palvelimeltamme, silloin kyse ei voi olla yllä mainitsemastani ongelmatilanteesta.
Ongelma voi johtua kuitenkin myös muusta syystä. Yksi vaihtoehto asian haarukoimisessa on testata A-link tukiaseman toimintaa, jonkin toisen yhteyden kautta.
A
- Anonymous
- July 18, 2011
Hei, okaalto:
Itsellä on kotipalvelimena debian linux kone, joka hoitaa sisäverkon, palomuurin yms. ja kaapelimodeemi on tietenkin siltaavana tähän. Itsellä ollut täysin vastaavaa ongelmaa maaliskuusta lähtien ja nyt viime viikkoina sonera on näköjään saanut DHCP ongelmansa ainakin korjattua, kun ip-osoitetta ei tarvitse manuaalisesti hakea aina välillä uudelleen jotta se päivittyisi. Viimeeksi samankaltaiset ongelmat loppuivat edellisenä vuonna syksyyn mennessä, mietin että jatkuukohan sama "trendi" tänäkin vuonna.
Mutta pientä pätkimistä on silti, esim. packetlossia voi tulla päivässä useampaakin otteeseen, mutta ONNEKSI ne pätkinnät eivät enää kestä 30 minuutista useampaan tuntiin kuten kuukausi takanperin - nyt ne ovat enää jotain minuutin parin pätkäisyjä jotka voivat tulla uudelleen pariin kertaan, jotka lähinnä voivat pistää hermot kireälle kun se saattaa pätkästä juuri pahaan aikaan vaikkapa nettipelissä.
Sanoisin siis ettei siinä edellisessä laitteessa ole ollut mitään vikaa... Vielä kun noi satunnaiset pätkinnät saataisiin kuriin, niin netti toimisi mainiosti.
Itsellä on kotipalvelimena debian linux kone, joka hoitaa sisäverkon, palomuurin yms. ja kaapelimodeemi on tietenkin siltaavana tähän. Itsellä ollut täysin vastaavaa ongelmaa maaliskuusta lähtien ja nyt viime viikkoina sonera on näköjään saanut DHCP ongelmansa ainakin korjattua, kun ip-osoitetta ei tarvitse manuaalisesti hakea aina välillä uudelleen jotta se päivittyisi. Viimeeksi samankaltaiset ongelmat loppuivat edellisenä vuonna syksyyn mennessä, mietin että jatkuukohan sama "trendi" tänäkin vuonna.
Mutta pientä pätkimistä on silti, esim. packetlossia voi tulla päivässä useampaakin otteeseen, mutta ONNEKSI ne pätkinnät eivät enää kestä 30 minuutista useampaan tuntiin kuten kuukausi takanperin - nyt ne ovat enää jotain minuutin parin pätkäisyjä jotka voivat tulla uudelleen pariin kertaan, jotka lähinnä voivat pistää hermot kireälle kun se saattaa pätkästä juuri pahaan aikaan vaikkapa nettipelissä.
Sanoisin siis ettei siinä edellisessä laitteessa ole ollut mitään vikaa... Vielä kun noi satunnaiset pätkinnät saataisiin kuriin, niin netti toimisi mainiosti.
A
- Anonymous
- July 18, 2011
Tuli vastauksia kun vikailmoituksia tutkittiin, ja sanottiin, että yhteyksissä täällä päin on havaittu kohinaa ja asiaa seuraillaan.
En sitten tiedä mikä on, mutta taas eilen ja tänään on pätkintä ollut hirveää. Jos sitä kohinaa on, niin joku korjaus olisi hyvä löytää. Yhteys katoilee ilman mitään varoitusta yht'äkkiä ja sitten kone ilmoittaa ettei IP-asetuksia saada ja pitää vähän aikaa odotella, että voi releassaa ja hakea uudelleen.
Kone on ollut pitkään kiinni ihan suoraan discon EPC 3000 modeemissa, eli eipä ole mitään toista laitetta hakemassa IP:tä.
En sitten tiedä mikä on, mutta taas eilen ja tänään on pätkintä ollut hirveää. Jos sitä kohinaa on, niin joku korjaus olisi hyvä löytää. Yhteys katoilee ilman mitään varoitusta yht'äkkiä ja sitten kone ilmoittaa ettei IP-asetuksia saada ja pitää vähän aikaa odotella, että voi releassaa ja hakea uudelleen.
Kone on ollut pitkään kiinni ihan suoraan discon EPC 3000 modeemissa, eli eipä ole mitään toista laitetta hakemassa IP:tä.
A
- Anonymous
- July 19, 2011
Eli vika on luultavammin HFC-verkossa, koska kukaan ei ole valittanut televisiokuvista ilmeisesti yhtään. Harmi että pätkintä on niin satunnaista että soneralla taitaa olla haastetta löytää todisteita siitä että missä se vika todella on, kun ilmeisesti kohinaa ei voida paikantaa etäntä mitenkään vaan pitäisi käydä kaikki laitteet yksitellen läpi (joka aiheuttaa sen, että kohina purkautuu kun laitteita irroittelee). Joskus myös tuntuu, että häiriöt alkavat samoihin aikoihin viikon putkeen, ja sitten kaava muuttuu, ja pätkintä alkaa eri aikaan...
Sen olen huomannut, että oman kaapelimodeemin paluukaistan MHz taajuus ainakin vaihtelee paikoin. Joskus se on alle 40Mhz, joskus lähemmäksi 60MHz. Jos vaihdan paluukaistan kanavaa, niin silloin myös yleensä taajuus muuttuu hieman. Onko tällä vaikutusta asiaan?
Edit: Nyt on pätkintää ollut tänään jo toista tuntia putkeen, tosin paluukaistan kanavan kun vaihtoi 3:een niin nyt pysyy linjoilla, ainoastaan pientä paketin tippumista on havaittavissa. Koko päivän on ollut vähän nihkeätä tämä netin käyttö, kun ei oikein ole löytynyt montaa tuntia milloin netti EI pätkisi.
Sen olen huomannut, että oman kaapelimodeemin paluukaistan MHz taajuus ainakin vaihtelee paikoin. Joskus se on alle 40Mhz, joskus lähemmäksi 60MHz. Jos vaihdan paluukaistan kanavaa, niin silloin myös yleensä taajuus muuttuu hieman. Onko tällä vaikutusta asiaan?
Edit: Nyt on pätkintää ollut tänään jo toista tuntia putkeen, tosin paluukaistan kanavan kun vaihtoi 3:een niin nyt pysyy linjoilla, ainoastaan pientä paketin tippumista on havaittavissa. Koko päivän on ollut vähän nihkeätä tämä netin käyttö, kun ei oikein ole löytynyt montaa tuntia milloin netti EI pätkisi.
A
- Anonymous
- July 21, 2011
Pakko sanoa että alkaa jo hieman kypsyttämään. Ongelma on jatkunut jo yli kuukauden ajan ja "korjattu" kahdesti kun vikailmoitus on tehty. Saas nähdä korjautuuko tämä kolmannen ilmoituksenkaan jälkeen.
Kyseessä siis satunnainen, täysin selittämätön yhteyden katkeaminen joka saattaa palautua hetkessä tai yhteys saattaa olla poikki tuntikausia.
Tästä aiheutuu suunnatonta haittaa ihmiselle joka työskentelee ja viettää muutenkin aikaansa tietokoneen parissa päivittäin.
Pitääkö ne laskut vielä maksaa kun rahoille ei saa enää vastinetta? Yhteys on aikaisemmin toiminut hyvin ja ongelmatkin on korjattu aina mutta nyt näyttää siltä että Lappeenrannan alueella ei saada asioita enää hoidettua.
Ja kuka sitten korvaa sen vahingon joka aiheutuu yhteyksien pettämisestä tuntikausiksi tai muuten vaan kriittisellä hetkellä?
Kyseessä siis satunnainen, täysin selittämätön yhteyden katkeaminen joka saattaa palautua hetkessä tai yhteys saattaa olla poikki tuntikausia.
Tästä aiheutuu suunnatonta haittaa ihmiselle joka työskentelee ja viettää muutenkin aikaansa tietokoneen parissa päivittäin.
Pitääkö ne laskut vielä maksaa kun rahoille ei saa enää vastinetta? Yhteys on aikaisemmin toiminut hyvin ja ongelmatkin on korjattu aina mutta nyt näyttää siltä että Lappeenrannan alueella ei saada asioita enää hoidettua.
Ja kuka sitten korvaa sen vahingon joka aiheutuu yhteyksien pettämisestä tuntikausiksi tai muuten vaan kriittisellä hetkellä?
A
- Anonymous
- July 22, 2011
Muuten toiminut ainakin joitakin päiviä ihan mallikkaasti. Tänään on 8 jälkeen illalla pätkinyt aika paljon.
A
- Anonymous
- July 24, 2011
Sami kirjoitti: Nible: Viimeisen vikaimoituksesi selvityksessä liittymästäsi ei oltu tutkittaessa havaittu selvää häiriötä. Jos liittymässäsi on kuitenkin yhä ollut ongelmatilanteita, voit olla tarvittaessa uudelleen yhteydessä vikapalveluumme. Jos verkossa on häiriötilanne, häiriö tulee tehtyjen vikailmoituksien perusteella nopeimmin vikapalvelumme tietoon.
JFK: Oliko tämä ongelma jo selvinnyt? En osaa sanoa varmasti mistä tämä ongelma on johtunut, mutta vastaan on tullut joitain tapauksia joissa sunnuntai-iltana (3.7.) ulkomaisten sivujen avautumisessa oli ollut muutaman tunnin ajan hitautta.
Kyseessä Extra 100/10 VDSL2, ongelma on lähinnä toistuva yhteyden katoaminen kotimaisten hostaajien palvelimille kuten esim. Nebula. Yleensä yhteys katoaa 5 - 15 minuutin sisällä.
MS Networkmonitorin mukaan bitti ei tunnu kertakaikkiaan kulkevan oikein perille. Lokia en tähän viitsi postata, mutta jos osoite löytyy niin laitan kyllä tulemaan.
A
- Anonymous
- July 24, 2011
Pätkimistä on joo. Minulla myös kaapelimodeemin cable-valo sammuilee, eikä pelkästään packet lossia. Yhteys on 2-megainen, ja nopeudessa ei ole ollut ongelmia, jos paketti ylipäätään kulkee.
Olen kerännyt hieman statistiikkaa:
http://koti.mbnet.fi/inventor/download/ ... onera.html
Päivitän sivua käsin satunnaisesti.
23.7.2011 klo 23:50 tienoilla tein sellaisen muutoksen, että pakotin reitittimeni (OpenWRT-purkki) uudistamaan leasen 20 minuutin välein.
Ongelmia tuntuisi olevan kaksi:
- kaapelin oikea katkeilu (cable-valo sammuu)
- DHCP-leasen häiriöt
Kuten graafeista näkyy, heinäkuun alkuun asti yhteys on toiminut "normaalisti", eli vain pieniä ongelmia. 6.7.2011 alkaen jotain on muuttunut, ja yhteys jää kerralla poikki pitemmäksi aikaa. En pystynyt varmistamaan, onko syy OpenWRT:n DHCP-clientissa vai muualla. Se on varmaa, että OpenWRT:een en ole koskenut ongelmien alkaessa, joten ehkä se on ollut konfiguraatiomuutos Soneralla. Pitkien katkosten syy saattaa olla se, että joko Sonera unohtaa leasen kesken kaiken, tai purkkini ei osaa sitä uudistaa enää. Siksi pakotin purkin nyt hakemaan leasen uusiksi vähän väliä, katsotaan mitä tulee.
Jos yhteys on katkoksen jälkeen kaapelimodeemin valojen mukaan palautunut, niin varsinainen liikenne palautuu vasta DHCP-leasen uusinnassa.
Vikailmoitukseni on tietääkseni yhä auki.
Olen kerännyt hieman statistiikkaa:
http://koti.mbnet.fi/inventor/download/ ... onera.html
Päivitän sivua käsin satunnaisesti.
23.7.2011 klo 23:50 tienoilla tein sellaisen muutoksen, että pakotin reitittimeni (OpenWRT-purkki) uudistamaan leasen 20 minuutin välein.
Ongelmia tuntuisi olevan kaksi:
- kaapelin oikea katkeilu (cable-valo sammuu)
- DHCP-leasen häiriöt
Kuten graafeista näkyy, heinäkuun alkuun asti yhteys on toiminut "normaalisti", eli vain pieniä ongelmia. 6.7.2011 alkaen jotain on muuttunut, ja yhteys jää kerralla poikki pitemmäksi aikaa. En pystynyt varmistamaan, onko syy OpenWRT:n DHCP-clientissa vai muualla. Se on varmaa, että OpenWRT:een en ole koskenut ongelmien alkaessa, joten ehkä se on ollut konfiguraatiomuutos Soneralla. Pitkien katkosten syy saattaa olla se, että joko Sonera unohtaa leasen kesken kaiken, tai purkkini ei osaa sitä uudistaa enää. Siksi pakotin purkin nyt hakemaan leasen uusiksi vähän väliä, katsotaan mitä tulee.
Jos yhteys on katkoksen jälkeen kaapelimodeemin valojen mukaan palautunut, niin varsinainen liikenne palautuu vasta DHCP-leasen uusinnassa.
Vikailmoitukseni on tietääkseni yhä auki.
A
- Anonymous
- July 25, 2011
Joo, meninkin sanomaan tossa viimeisessä postauskessa.
Viimeiset 3-4 päivää pätkinyt ihan autuaasti. Pilaa melkein minkä tahansa ilon käyttämisestä kun videot saattaa katketa kesken kaiken, joutuu kirjoittamaan sähköpostin uudestaan kun yhteys katkennut keskellä, ja peleistä puhumattakaan.
Viimeiset 3-4 päivää pätkinyt ihan autuaasti. Pilaa melkein minkä tahansa ilon käyttämisestä kun videot saattaa katketa kesken kaiken, joutuu kirjoittamaan sähköpostin uudestaan kun yhteys katkennut keskellä, ja peleistä puhumattakaan.
A
- Anonymous
- July 25, 2011
Joo pakkoa sano että tää tilanne alkaa olemaan aika sietämätön kun ongelma on jatkunut jo yli kuukauden ja "korjattu" kahdesti. Kolmas vikailmoitus on tehty ja ilmeisesti asia on taas työn alla.
En tiedä johtuuko tämänpäiväinen katkeilu työstä vai mistä mutta pariin otteeseen katkaissut yhteyden, ja äsken oli yhteys alhaalla tunnin verran.
On päiviä kun ei ole mitään ongelmia ja päiviä jolloin katkeilee useamman kerran...
Ongelmia on kyllä ollut aiemminkin mutta kyllä ne on ainakin saatu fiksattua kun siitä on ilmoitettu... Missä se vika nyt sitten on kun ongelmat vaan jatkuu?
En tiedä johtuuko tämänpäiväinen katkeilu työstä vai mistä mutta pariin otteeseen katkaissut yhteyden, ja äsken oli yhteys alhaalla tunnin verran.
On päiviä kun ei ole mitään ongelmia ja päiviä jolloin katkeilee useamman kerran...
Ongelmia on kyllä ollut aiemminkin mutta kyllä ne on ainakin saatu fiksattua kun siitä on ilmoitettu... Missä se vika nyt sitten on kun ongelmat vaan jatkuu?
A
- Anonymous
- July 26, 2011
Lappeenrannassa oli havaittu eilen häiriötä kaapeli-internet -yhteyksissä Voisalmen alueella. Tämä kyseisen häiriö oli saatu eilen paikallistettua ja korjattua.
TommiS: Liittymäsi viimeinen 22.7. tehdyn vikailmoituksen selvitys on vielä kesken. Vikailmoituksen tietojen mukaan asia on siirtynyt asentajan tutkittavaksi kentälle. Hyvitysasioista on mahdollista tiedustella esimerkiksi vikapalvelustamme, kun vikailmoitus on selvitetty. Tällöin on selvillä tehtyjen vikailmoituksien perusteella, missä ongelma on ollut ja kauanko vianselvitys on kestänyt.
TommiS: Liittymäsi viimeinen 22.7. tehdyn vikailmoituksen selvitys on vielä kesken. Vikailmoituksen tietojen mukaan asia on siirtynyt asentajan tutkittavaksi kentälle. Hyvitysasioista on mahdollista tiedustella esimerkiksi vikapalvelustamme, kun vikailmoitus on selvitetty. Tällöin on selvillä tehtyjen vikailmoituksien perusteella, missä ongelma on ollut ja kauanko vianselvitys on kestänyt.
A
- Anonymous
- August 3, 2011
Viime sunnuntai illasta asti on yleensä aamupäivinä pätkinyt parin tunnin ajan aika rankasti. Huomannut myös, että yhteys katkesi kuin seinään ja modeemi lähti hakemaan linjaa uudestaan.
Viime viikolla ilmoitettiin, että korjaukset ovat menneet asentajalle ja niistä ilmoitellaan kun homma etenee, että voi johtua myös siitä. Yhtenevä tekijä on, että mitä olen virheilmoituksia tehnyt, ongelma on aina alkanut sunnuntai iltana ja jatkunut siitä eteenpäin pari päivää. Noina päivinä se on aina parin tunnin jaksoissa pätkinyt kovasti, ja muuten toiminut taas erinomaisesti.
Viime viikolla ilmoitettiin, että korjaukset ovat menneet asentajalle ja niistä ilmoitellaan kun homma etenee, että voi johtua myös siitä. Yhtenevä tekijä on, että mitä olen virheilmoituksia tehnyt, ongelma on aina alkanut sunnuntai iltana ja jatkunut siitä eteenpäin pari päivää. Noina päivinä se on aina parin tunnin jaksoissa pätkinyt kovasti, ja muuten toiminut taas erinomaisesti.
A
- Anonymous
- August 4, 2011
Riemu senkun jatkuu. Kolmannen vikailmoituksen kanssa kului runsas viikko ja vika on vaihteeksi korjattu.
Ongelma ei tosin poistunut.. Eilen Uus-Lavolan alueella taisi olla isompikin vika kun televisiokaan ei näkynyt useaan tuntiin. Pari pientä pätkäisyä eilen illalla yhteydessä ja tänä aamuna riemu alkoi tuossa 6.30 aikoihin. Sillon katkesi pariin otteeseen. Siitä seuraten 7.16, 7.18, 7.21, 7.25. Joo, ei ole kovin montaa minuuttia välissä mutta yhteys tuli ja meni.. saa nähdä miten se tästä jatkuu lopun päivää..
Mistä niitä hyvityksiä saikaan taas tiedustella? Missä Soneran palvelussa saa oikean ihmisen langan toiseen päähän koneen sijasta?
Ongelma ei tosin poistunut.. Eilen Uus-Lavolan alueella taisi olla isompikin vika kun televisiokaan ei näkynyt useaan tuntiin. Pari pientä pätkäisyä eilen illalla yhteydessä ja tänä aamuna riemu alkoi tuossa 6.30 aikoihin. Sillon katkesi pariin otteeseen. Siitä seuraten 7.16, 7.18, 7.21, 7.25. Joo, ei ole kovin montaa minuuttia välissä mutta yhteys tuli ja meni.. saa nähdä miten se tästä jatkuu lopun päivää..
Mistä niitä hyvityksiä saikaan taas tiedustella? Missä Soneran palvelussa saa oikean ihmisen langan toiseen päähän koneen sijasta?
A
- Anonymous
- August 5, 2011
Onko mitään tietoa alkoiko eilen illalla Taipalsaaren/Lappeenrannan alueella jotain töitä?
About. tasan 23: 25, tai 23:30 illalla yhteys meni aivan käyttökelvottomaksi ilman mitään varoituksia. Tässä alkaa olemaan iha vainoharhainen, että mitä pitää tehdä netin saamiseksi kuntoon. Asentaja kuulemma saanut ohjeita korjauksista viikko sitten, mutta asiat mennyt vain huonommaksi.
Koneesta, kaapeleista ja johdoista ei ole vikaa löytynyt ja homma pelittää hyvin kun pelittää. Olisi aika sattumanvaraista virhettä laitteissa jos se niistä olisi kiinni.
Pyydän vastauksia, koska maksan pelkästä stressistä, enkä nettiliittymästä tällä hetkellä. Pitää nyt alkaa selvittää totuuksia noiden katkoksien takana, tai pitää alkaa ostella uusia osia hyvien tilalle ja sulkemaan pois viimesen päälle.
About. tasan 23: 25, tai 23:30 illalla yhteys meni aivan käyttökelvottomaksi ilman mitään varoituksia. Tässä alkaa olemaan iha vainoharhainen, että mitä pitää tehdä netin saamiseksi kuntoon. Asentaja kuulemma saanut ohjeita korjauksista viikko sitten, mutta asiat mennyt vain huonommaksi.
Koneesta, kaapeleista ja johdoista ei ole vikaa löytynyt ja homma pelittää hyvin kun pelittää. Olisi aika sattumanvaraista virhettä laitteissa jos se niistä olisi kiinni.
Pyydän vastauksia, koska maksan pelkästä stressistä, enkä nettiliittymästä tällä hetkellä. Pitää nyt alkaa selvittää totuuksia noiden katkoksien takana, tai pitää alkaa ostella uusia osia hyvien tilalle ja sulkemaan pois viimesen päälle.
A
- Anonymous
- August 5, 2011
Hei,
Mulla kanssa kaapeli netti aivan selällään about aamusta taipalsaarella. Hienoa tehdä duunia pelkän kännykän 0.37 Mb/s yhteydellä.
Nyt taas pelaa mut pätkimistä taas varmaan luvassa.
Mulla kanssa kaapeli netti aivan selällään about aamusta taipalsaarella. Hienoa tehdä duunia pelkän kännykän 0.37 Mb/s yhteydellä.
Nyt taas pelaa mut pätkimistä taas varmaan luvassa.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK