Melkein kuukauden on ollut erittäin runsasta pätkintää verkossa. Alkoivat sen jälkeen kun dchp-palvelimelle tehtiin jotain verkon päässä (ip vaihtui ja muutoksia lease-ajoissa). Välillä saattaa olla päivä ettei pätki yhtään (eilinen) tai sitten on päiviä jolloin jatkuvaa pätkintää (tämä päivä). Kaikki pätkinnät eivät ole niin pahoja, että koko liikenne katkeaa, mutta packet loss on sitä luokkaa että ei käytöstä mitään tule.
Modeemi ei noita katkoksia huomaan vaan verkkoliikenne vaan loppuu. Modeemin resetoinnin jälkeen kestää yleensä n. 5min, jotta modeemi pääsee takaisin linjoille. Tälläistä ei ennen tapahtunut, vaan nousi nopeasti ylös. Jos menen modeemin perässä olevalta laitteelta vapauttamaan ip:n kestää sitten toiset 5min, jotta se laite saa ip:n
Asiasta olen tehnyt jo 3 vikailmoitusta ja tuntuu että vikailmoituksen jätön jälkeen, siihen asti kun tulee tekstiviesti että vika korjattu, netti toimii pätkimättä. Tosin tämä viimeisin taitaa olla erilainen, kun nyt on pätkintää vaikka vikailmoitus on kaiketi vielä avoinna. Tai sitten ei ole vaan ilmoitettu että vika korjattu.
Edellisen vikailmoituksen yhteydessä sain jo soittoa Soneralta päin että vika on jossakin verkossa tjsp.
Modeemia on tullut vaihdeltua rasiasta toiseen, ja kokeiltua parilla eri antennikaapelilla. Ei tunnu olevan vaikutusta.
Modeemi on Linksys wcm300-eu joka aikanaan liittymää ottaessa muutamia vuosia sitten tuli mukana.
Alkaa jo pikkuhiljaa saamaan tarpeeksi tuosta pätkinnästä
- Yhteisö
- Foorumin etusivu
- Arkisto
- Kysy ja keskustele -palstan arkisto
- Extra-C / Lappeenranta pätkintä
Extra-C / Lappeenranta pätkintä
- December 11, 2014
- 80 kommenttia
- 16 katselukertaa
80 kommenttia
A
- Anonymous
- August 7, 2011
Pari päivää taas katseltu mikä tilanne on mutta tänäkin aamuna yhteys mennyt 6 kertaa poikki, pariin otteeseen vain katkaissut ja yhdistänyt uudestaa ja lopuissa hakenut yhteyttä muutaman minuutin ajan piiputellen Upstream valoa kuten useasti aiemminkin.. tätäkin viestiä kirjoittaessa yhteys katkesi.. kahdesti.
Kaksi päivää sitten yhteys meni sen kymmenisen kertaa poikki kahden tunnin ajalla.
Huomenna kai sitten neljäs vikailmoitus saman ongelman takia.
Kaksi päivää sitten yhteys meni sen kymmenisen kertaa poikki kahden tunnin ajalla.
Huomenna kai sitten neljäs vikailmoitus saman ongelman takia.
A
- Anonymous
- August 8, 2011
Hei!
Vieläkään ei näytä pätkimisongelmat ratkenneet? Itse olin kaapeli-laajakaista asiakkaana viime helmikuuhun asti. Yhteensä n. 3 vuotta.
Ongelmat alkoivat viime vuoden kesän aikoihin, eli yhteys toimi n. 2 ja puoli vuotta loistavasti. Aluksi muutamana pätkimisenä silloin tällöin, pätkimisten määrä kasvoi koko ajan loppua kohden. Vika-ilmoitusta toisensa perään, välillä vika kuitattiin korjatuksi, välillä ei. Aina kuitenkin ystävällisen asiakaspalvelurobotin mukaan vikaa oli.
(jopa silloin kun kerran testasin robotille soittamista toimivan yhteyden aikana ja kerran kun yritin perua vika-ilmoitusta, koska netti alkoi toimia muutaman minuutin jälkeen siitä kun olin jättänyt vika-ilmoituksen.)
Joulukuussa päätin antaa tammikuuhun asti aikaa pätkimisongelman korjaamiseen joka oli siis tähän mennessä kestänyt n. 6-8 kk. Helmikuussa päättyisi määräaikaisuus. Painotan sitä, että vaikka perusteet sopimuksen purkuun olisi jo olleet täyttyneet (myös Kuluttajaviraston mukaan), en halunnut purkaa sopimusta, koska silloin kun netti toimi se toimi nopeudella n.90/4M ja se oli mielestäni loistavaa.
No, arvatenkin ongelma jäi ratkeamatta. Katkot kestivät yleisimmin n.5-60min pahimmillaan n.30h.
No oli aika vaihtaa operaattoria, en nyt sano minne, koska en tullut mainostamaan.
Syy miksi vierailen täällä on se, että halusin nähdä onko pätkimiset jo ratkenneet. Tämän ketjun perusteella ei. Itse kirjoittelin http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=53&t=3422 ketjuun.
Nyt lappeenranta saanut jo oman ketjun, tekstiä tullut 6 (KUUSI!!!) sivua n. 3 kuukaudessa.
Nyt suosittelen Soneraa oikeasti tutkimaan MISSÄ se vika on ja korjaamaan sen. Tätä on jatkunut jo liian pitkään.
Ainut syy miksi välitän tästä on se, että kaipaan nopeampaa yhteyttä kuin 24/1. Jonka todellinen nopeus yltää n. 15/0.8M. Jokin tässä nykyisessä yhteydessä on kuitenkin parempaa, se ei ole pätkinyt kertaakaan, sen jälkeen kun se avattiin helmikuussa.
Rakentakaa vaikka valokuitu(jos toimii paremmin kuin kaapeli) kattamaan Lappeenranta. Tai uusikaa kaapeli-yhteydet jotenkin, koska nyt ne eivät nähtävästi toimi. Tiedän koska, naapurit kertovat jatkuvasti pätkivästä yhteydestä ja tämä ketju kertoo samaa tarinaa.
Jotain on tehtävä. Itse haluaisin nopeamman yhteyden, jos se toimisi yhtä varmasti kuin nykyinen hitaampi yhteys.
Tämä viesti ei siis ole tarkoitettu Soneralaisille mitenkään kiusaksi, vaan uskon oikeasti että te voitte korjata ongelman, jos vain etsitte vian. Sillä en oikeasti usko, että nämä monet asiakkaat jotka täällä ovat ongelmista ovat kärsineet olisivat jotenkin itse aiheuttaneet ne, tai sitä että kaikkien laitteet hajoaisi koko ajan.
Toivon vielä saavani joku päivä nopeamman yhteyden ja toivon että sen saan. Eli olen valmis myös Soneran asiakkaaksi joskus, kunhan ongelmat korjataan. Ellei sitten joku muu operaattori ole nopeampi ja rakenna valokuituverkkoa tänne.
T. Entinen asiakas ja mahdollisesti tuleva asiakas.
Vieläkään ei näytä pätkimisongelmat ratkenneet? Itse olin kaapeli-laajakaista asiakkaana viime helmikuuhun asti. Yhteensä n. 3 vuotta.
Ongelmat alkoivat viime vuoden kesän aikoihin, eli yhteys toimi n. 2 ja puoli vuotta loistavasti. Aluksi muutamana pätkimisenä silloin tällöin, pätkimisten määrä kasvoi koko ajan loppua kohden. Vika-ilmoitusta toisensa perään, välillä vika kuitattiin korjatuksi, välillä ei. Aina kuitenkin ystävällisen asiakaspalvelurobotin mukaan vikaa oli.
(jopa silloin kun kerran testasin robotille soittamista toimivan yhteyden aikana ja kerran kun yritin perua vika-ilmoitusta, koska netti alkoi toimia muutaman minuutin jälkeen siitä kun olin jättänyt vika-ilmoituksen.)
Joulukuussa päätin antaa tammikuuhun asti aikaa pätkimisongelman korjaamiseen joka oli siis tähän mennessä kestänyt n. 6-8 kk. Helmikuussa päättyisi määräaikaisuus. Painotan sitä, että vaikka perusteet sopimuksen purkuun olisi jo olleet täyttyneet (myös Kuluttajaviraston mukaan), en halunnut purkaa sopimusta, koska silloin kun netti toimi se toimi nopeudella n.90/4M ja se oli mielestäni loistavaa.
No, arvatenkin ongelma jäi ratkeamatta. Katkot kestivät yleisimmin n.5-60min pahimmillaan n.30h.
No oli aika vaihtaa operaattoria, en nyt sano minne, koska en tullut mainostamaan.
Syy miksi vierailen täällä on se, että halusin nähdä onko pätkimiset jo ratkenneet. Tämän ketjun perusteella ei. Itse kirjoittelin http://www5.sonera.fi/keskustele/viewtopic.php?f=53&t=3422 ketjuun.
Nyt lappeenranta saanut jo oman ketjun, tekstiä tullut 6 (KUUSI!!!) sivua n. 3 kuukaudessa.
Nyt suosittelen Soneraa oikeasti tutkimaan MISSÄ se vika on ja korjaamaan sen. Tätä on jatkunut jo liian pitkään.
Ainut syy miksi välitän tästä on se, että kaipaan nopeampaa yhteyttä kuin 24/1. Jonka todellinen nopeus yltää n. 15/0.8M. Jokin tässä nykyisessä yhteydessä on kuitenkin parempaa, se ei ole pätkinyt kertaakaan, sen jälkeen kun se avattiin helmikuussa.
Rakentakaa vaikka valokuitu(jos toimii paremmin kuin kaapeli) kattamaan Lappeenranta. Tai uusikaa kaapeli-yhteydet jotenkin, koska nyt ne eivät nähtävästi toimi. Tiedän koska, naapurit kertovat jatkuvasti pätkivästä yhteydestä ja tämä ketju kertoo samaa tarinaa.
Jotain on tehtävä. Itse haluaisin nopeamman yhteyden, jos se toimisi yhtä varmasti kuin nykyinen hitaampi yhteys.
Tämä viesti ei siis ole tarkoitettu Soneralaisille mitenkään kiusaksi, vaan uskon oikeasti että te voitte korjata ongelman, jos vain etsitte vian. Sillä en oikeasti usko, että nämä monet asiakkaat jotka täällä ovat ongelmista ovat kärsineet olisivat jotenkin itse aiheuttaneet ne, tai sitä että kaikkien laitteet hajoaisi koko ajan.
Toivon vielä saavani joku päivä nopeamman yhteyden ja toivon että sen saan. Eli olen valmis myös Soneran asiakkaaksi joskus, kunhan ongelmat korjataan. Ellei sitten joku muu operaattori ole nopeampi ja rakenna valokuituverkkoa tänne.
T. Entinen asiakas ja mahdollisesti tuleva asiakas.
A
- Anonymous
- August 9, 2011
Joo, edellisen viestin kanssa täysin samaa mieltä.
Täällä on oltu Soneran ja pelkästään Soneran asiakkaita sellanen 12-13 vuotta ja tämä kesä on ensimmäinen kerta kun sitä liittymän vaihtoa toiseen yritykseen on oikeasti harkittu kun ongelmat senkun jatkuu vaikka vika on "korjattu" jo kolmesti.
Täällä on oltu Soneran ja pelkästään Soneran asiakkaita sellanen 12-13 vuotta ja tämä kesä on ensimmäinen kerta kun sitä liittymän vaihtoa toiseen yritykseen on oikeasti harkittu kun ongelmat senkun jatkuu vaikka vika on "korjattu" jo kolmesti.
- Aloittaja
- Faxaaja
- August 9, 2011
Muutaman viikon tuossa oli jo ettei ollut oikeastaan mitään pätkintää.
Olikohan lauantaina, kun aamupäivästä sitä taas säädeltiin jotain dhcp palvelinta kun lease aika oli muutaman minuutin, ja jossain vaiheessa katkesi yhteys joka vaati että modeemi piti buutata, jotta sai ip:n takaisin jonka jälkeen oli normaali 12h lease aika.
Tänään on sitten taas jotain säädetty dhcp:tä.
Puoli neljän aikaan katkos, modeemin buutti, jotta sai ip:n (joka ei ollut se sama vanha) lease aika puoli tuntia. Ja uusiminen ei onnistunut tuolloinkaan kuin modeemin buutilla.
Modeemi ei huomaa tuota katkosta ollenkaan. Vaan liikenne loppuu ja jos menen modeemin perässä olevalta laitteelta vapauttamaan ip:n niin se ei uutta saa ennenkuin buuttaan modeemin.
Olikohan lauantaina, kun aamupäivästä sitä taas säädeltiin jotain dhcp palvelinta kun lease aika oli muutaman minuutin, ja jossain vaiheessa katkesi yhteys joka vaati että modeemi piti buutata, jotta sai ip:n takaisin jonka jälkeen oli normaali 12h lease aika.
Tänään on sitten taas jotain säädetty dhcp:tä.
Puoli neljän aikaan katkos, modeemin buutti, jotta sai ip:n (joka ei ollut se sama vanha) lease aika puoli tuntia. Ja uusiminen ei onnistunut tuolloinkaan kuin modeemin buutilla.
Modeemi ei huomaa tuota katkosta ollenkaan. Vaan liikenne loppuu ja jos menen modeemin perässä olevalta laitteelta vapauttamaan ip:n niin se ei uutta saa ennenkuin buuttaan modeemin.
A
- Anonymous
- August 9, 2011
Nible kirjoitti: Muutaman viikon tuossa oli jo ettei ollut oikeastaan mitään pätkintää.
Olikohan lauantaina, kun aamupäivästä sitä taas säädeltiin jotain dhcp palvelinta kun lease aika oli muutaman minuutin, ja jossain vaiheessa katkesi yhteys joka vaati että modeemi piti buutata, jotta sai ip:n takaisin jonka jälkeen oli normaali 12h lease aika.
Tänään on sitten taas jotain säädetty dhcp:tä.
Puoli neljän aikaan katkos, modeemin buutti, jotta sai ip:n (joka ei ollut se sama vanha) lease aika puoli tuntia. Ja uusiminen ei onnistunut tuolloinkaan kuin modeemin buutilla.
Modeemi ei huomaa tuota katkosta ollenkaan. Vaan liikenne loppuu ja jos menen modeemin perässä olevalta laitteelta vapauttamaan ip:n niin se ei uutta saa ennenkuin buuttaan modeemin.
Itsellä kyllä ollut jokapäivästä tuo pätkintä, mutta pätkintä ollut onneksi pahimmillaan vain muutaman prosentin packetlossia, eli liikenne ei ollut pysähdellyt juuri ollenkaan paitsi välillä disconnectaili vain peleistä.
Mutta sitten se alkoi samalla tapaa kun ilmoitit... Tänään on muuten pätkinyt vielä oikein urakalla, eli sisääntulolinja toimii mutta sitten uppikaista menee umpeen, ja linjat on poikki vähintään 5min ajan (Ja tämän tiedän siitä, että hostamallani mumble-serverillä kaikkien puhe kuulemma pätkii keskenään kun itse samalla kuulen kaikkien puheen normaalisti, eli oma "Uppikaista" pätkii). Pariin kertaan on tarvinnut hakea modeemilla myös linjat uusiksi, jotta on saanut yhteydestä taas kiinni.
Tuossa vielä ping tilastoa muutaman tunnin ajalta (15:00-17:51):
Ping statistics for 194.251.244.241:
Packets: Sent = 2627, Received = 2473, Lost = 154 (5% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 9ms, Maximum = 863ms, Average = 14ms
Oikeastihan tuo 5% näyttäisi isommalta jos pingaamisen timeout olisi saman verran mitä onnistuneiden pingaamisten väli...
A
- Anonymous
- August 10, 2011
TommiS kirjoitti: Pari päivää taas katseltu mikä tilanne on mutta tänäkin aamuna yhteys mennyt 6 kertaa poikki, pariin otteeseen vain katkaissut ja yhdistänyt uudestaa ja lopuissa hakenut yhteyttä muutaman minuutin ajan piiputellen Upstream valoa kuten useasti aiemminkin.. tätäkin viestiä kirjoittaessa yhteys katkesi.. kahdesti.
Kaksi päivää sitten yhteys meni sen kymmenisen kertaa poikki kahden tunnin ajalla.
Huomenna kai sitten neljäs vikailmoitus saman ongelman takia.
Samat mietteet täällä Hartikkalassa. Heinäkuun puolivälistä elokuun alkuun yhteys toimi kohtalaisesti, mutta sitten Sonera otti vahingon takaisin. Eilen ainakin 2 tuntia täysin pimeänä, illalla säännöllistä pätkimistä. Tänään taas yhteys poikki, nyt (klo 16.30 hetkittäin toimii). Eilen tehty vikailmoitus kuitattiin aamulla vastaanotetuksi, iltapäivällä vika korjatuksi ja eipä ollakkaan, vian korjaamisen kunniaksi Sonera pisti yhteydet taas poikki ja sen jälkeen yhteys on ollut tosi takkuista.
Huomenna kai sitten seitsemäs vikailmoitus samasta asiasta...
- Aloittaja
- Faxaaja
- August 10, 2011
Pätkintä tänään jatkunut.
Pitää nyt katsoa rauhoittuuko illaksi vai tekeekö turhan vikailmoituksen.
Pitää nyt katsoa rauhoittuuko illaksi vai tekeekö turhan vikailmoituksen.
A
- Anonymous
- August 10, 2011
Sama vika täällä keskustan alueellakin. Kymppimegainen yhteys on ja viime päivinä dataa siirtyy maksimissaan parin megan vauhdilla. Vikailmoitus tehty tänään. Muutenkin vaikuttaa, että koko kesän yhteys on ollut erittäin takkuinen silloin kun on sattunut toimimaan.
Mielestäni Soneralta törkeää toimintaa maksavia asiakkaita kohtaan. Ilmoituksia ilmoitusten perään, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan ja Sonera ei hyvitä asiakkailleen millään tavoin. Jos luvattua palvelua ei pysty toteuttamaan, niin hyvitys siitä olisi kohtuullista kaiken tämän mielipahan ja stressin jälkeen.
e. Tein tänään omat johtopäätökset Soneran toiminnasta ja kävin tilaamassa kilpailijalta uuden 100/10 nettiyhteyden. Soneran yhteys hidastelee tänäänkin aivan tolkuttomasti. Hyvä jos megan verran dataa siirtyy kymppimegaisella yhteydellä.
Mielestäni Soneralta törkeää toimintaa maksavia asiakkaita kohtaan. Ilmoituksia ilmoitusten perään, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan ja Sonera ei hyvitä asiakkailleen millään tavoin. Jos luvattua palvelua ei pysty toteuttamaan, niin hyvitys siitä olisi kohtuullista kaiken tämän mielipahan ja stressin jälkeen.
e. Tein tänään omat johtopäätökset Soneran toiminnasta ja kävin tilaamassa kilpailijalta uuden 100/10 nettiyhteyden. Soneran yhteys hidastelee tänäänkin aivan tolkuttomasti. Hyvä jos megan verran dataa siirtyy kymppimegaisella yhteydellä.
A
- Anonymous
- August 16, 2011
TommiS kirjoitti:
Mistä niitä hyvityksiä saikaan taas tiedustella? Missä Soneran palvelussa saa oikean ihmisen langan toiseen päähän koneen sijasta?
Hyvitysasioista voi tiedustella esimerkiksi lähettämällä palvelupyynnön, kun vikailmoitus on selvitetty. Hyvitysasiat selvitetään aina tapauskohtaisesti tehtyjen vikailmoituksen perusteella. Mahdollisiin hyvityksiin vaikuttaa se, onko vika havaittu olleen verkkomme puolella ja oliko vikailmoituksen selvitys tapahtunut ajallaan.
JuhoJ kirjoitti: Onko mitään tietoa alkoiko eilen illalla Taipalsaaren/Lappeenrannan alueella jotain töitä?
En löytänyt häiriötiedosteistamme yleistä verkkovikatilannetta 4.8. ajalta Lappeenrannan tai Taipalsaaren alueelta, joten on vaikea sanoa tarkasti, mistä tämä häiriö oli johtunut.
Lappeenrannan Lauritsalan alueella oli ollut 10.8. illalla havaittua häiriötilannetta kaapeli-internet -yhteyksissä. Pahoittelen häiriösta aiheutunutta haittaa.
A
- Anonymous
- August 17, 2011
Voisitko neuvoa mitä kautta voi tehdä tällaisen pyynnön, jolla voi nimenomaan jutella hyvityksistä? En ota oikein mitään selvää noista palvelupyynnön lomakkeista, koska ei niissä missään puhuta hyvityksien hakemisesta.
A
- Anonymous
- August 17, 2011
JuhoJ: Jos palvelupyynnön valinnat eivät sovi kysymääsi asiaan, voit valita lomakkeelta asiaa mielestäsi lähiten vastaavat vaihtoehdot ja kirjoittaa kysymyksesi tarkemmin palvelupyynnön lisätiedot kenttään. Palvelupyyntö menee asiakasneuvojan käsittelyyn, joten asiakasneuvoja näkee lomakkeen lisätiedoista tarkemmin mistä asiassa on kyse.
A
- Anonymous
- August 21, 2011
Mitenkäs muilla on viikonlopun aikana netti toiminut lappeenrannassa? Itsellä ainakin kaapelinetti ei ole tykännyt toimia ollenkaan, vaan ainoastaan aamuyöstä pyörii netti edes jotenkin. Muuten sai kiroilla kun perjantaista lähtien pätkinyt kokoajan pienin väliajoin!
Pitänee pistää taas palvelupyyntöä eteenpäin...
Pitänee pistää taas palvelupyyntöä eteenpäin...
- Aloittaja
- Faxaaja
- August 21, 2011
Harlin kirjoitti: Mitenkäs muilla on viikonlopun aikana netti toiminut lappeenrannassa? Itsellä ainakin kaapelinetti ei ole tykännyt toimia ollenkaan, vaan ainoastaan aamuyöstä pyörii netti edes jotenkin. Muuten sai kiroilla kun perjantaista lähtien pätkinyt kokoajan pienin väliajoin!
Pitänee pistää taas palvelupyyntöä eteenpäin...
Kyllähän tuo perjantaina pätki siihen malliin että meinasin alkaa jo vikailmoitusta tekemään, mutta en jaksanut siinä sitten alkaa etsimään modeemin mac-osoitetta ym. tietoja.
Tuli hommattua uusi kone, niin niitä tietoja ei selain tarjoa vielä valmiiksi :)
Lauantaina pätkintä jatkui ja joskus iltapäivällä kolmen jälkeen sitten loppui liikenne joksikin aikaa kokonaan. Modeemilla kesti aika kauan että pääsi linjoille ja ip:tä ei saanut.
Vaihdoin tuon aikana modeemin perään dd-wrt:llä varustetun tukiaseman ja se on nyt ainakin ip:n osalta toiminut paremmin mitä buffalon tukiasema. Tai sitten tuolla soneran päässä tehtiin silloin jotain.
Jonkin verran on ollut tänäänkin packet lossia ja ping gatewaylle pomppii kymmenkertaisena normaalista.
A
- Anonymous
- August 22, 2011
Ongelmat on omalta osaltani vähentyneet hurjasti, ja pätkintä on ollut hyvin lyhyttä jos se on sattunut.
Uskon, että tämä on ollut korjausten ansiota, sillä pari viikkoa sitten lähettämäni viimeisimmän virheilmoituksen mukaan myönnettiin, että ongelmia on lopulta todettu ja asioita tutkitaan. Sitä kun päivittelin joku viikko tai kaksi sitten, niin todettiin, että siitä ilmoitellaan sitten kun asia etenee, mutta töitä tehdään linjoilla ja asentajat tutkivat ongelmia.
Jotain on joka tapauksessa tehty, koska parempaan suuntaan on menty selvästi. Pienet pätkinnät tapahtuvat välillä, ja se on edelleen se sama: DHCP palvelin katoaa ja yhteys ei saa IP, mutta todellakin ne ovat nyt jääneet hyvin lyhyiksi pätkäisyiksi.
Jos ongelmia on, voin vaan todeta että pistäkää ahkerasti vikailmoituksia menemään. Kun käy aika selväksi, että ongelmat ei ole teidän omissa laitteissa tai päätteissä, niin ei se pätkiminen tyhjästä tule. Itsellä vaati kyllä 7 kuukautta ja useita vikailmoituksia ennen toimintaan ryhtymistä.
Vieläkään ilmoituksia tuosta pari viikkoa jatkuneesta tutkinnasta ja korjauksesta ei ole tullut, että oletan tässä asiakkaana sen olevan tarkkailussa ja työn alla kunnes se on lopulta korjattu kokonaan.
Uskon, että tämä on ollut korjausten ansiota, sillä pari viikkoa sitten lähettämäni viimeisimmän virheilmoituksen mukaan myönnettiin, että ongelmia on lopulta todettu ja asioita tutkitaan. Sitä kun päivittelin joku viikko tai kaksi sitten, niin todettiin, että siitä ilmoitellaan sitten kun asia etenee, mutta töitä tehdään linjoilla ja asentajat tutkivat ongelmia.
Jotain on joka tapauksessa tehty, koska parempaan suuntaan on menty selvästi. Pienet pätkinnät tapahtuvat välillä, ja se on edelleen se sama: DHCP palvelin katoaa ja yhteys ei saa IP, mutta todellakin ne ovat nyt jääneet hyvin lyhyiksi pätkäisyiksi.
Jos ongelmia on, voin vaan todeta että pistäkää ahkerasti vikailmoituksia menemään. Kun käy aika selväksi, että ongelmat ei ole teidän omissa laitteissa tai päätteissä, niin ei se pätkiminen tyhjästä tule. Itsellä vaati kyllä 7 kuukautta ja useita vikailmoituksia ennen toimintaan ryhtymistä.
Vieläkään ilmoituksia tuosta pari viikkoa jatkuneesta tutkinnasta ja korjauksesta ei ole tullut, että oletan tässä asiakkaana sen olevan tarkkailussa ja työn alla kunnes se on lopulta korjattu kokonaan.
A
- Anonymous
- August 23, 2011
Harlin kirjoitti: Mitenkäs muilla on viikonlopun aikana netti toiminut lappeenrannassa? Itsellä ainakin kaapelinetti ei ole tykännyt toimia ollenkaan, vaan ainoastaan aamuyöstä pyörii netti edes jotenkin. Muuten sai kiroilla kun perjantaista lähtien pätkinyt kokoajan pienin väliajoin!
Pitänee pistää taas palvelupyyntöä eteenpäin...
En ollut viikonloppuna maisemissa, eilen (maanantaina) toimi kohtuullisesti, tänään tiistaina klo 10 varoittamatta yhteys poikki. Kahdeksas vikailmoitus lähtee tänään...
A
- Anonymous
- August 23, 2011
Ei olisi pitänyt mitään sanoa. Eilen tasan 23.00 pätki pitkään ja hartaasti, ja tänään on myös pätkinyt kunnolla.
Taisin jinksata koko jutun.
Taisin jinksata koko jutun.
- Aloittaja
- Faxaaja
- August 23, 2011
Eilen illalla oli aika paljon packet lossia, joskus 21 jälkeen.
Tänään on näköjään ollut pätkintää, ja joskus 12 aikaan on modeemikin saanut tarpeekseen pätkinnästä ja oli jotenkin jumissa. DS ja US valot eivät palaneet. Muut paloivat kokoajan. Lan valon pitäisi kyllä normaalisti vilkkua mutta nyt siis ei. Virta pois ja takaisin auttoi.
Onko siellä tehty dhcp:n muutoksia viikonlopun aikana vai onko tosiaan että tuo Buffalon omalla firmwarella varustettu tukiasema ei suostu Soneran dhcp-palvelimen kanssa kunnolla juttelemaan.
Tuo dd-wrt firmiksellä varustettu tukiasema (buffalo sekin), kun saa ip:n paljon nopeammin mitä buffalon omalla firmiksellä.
Tänään on näköjään ollut pätkintää, ja joskus 12 aikaan on modeemikin saanut tarpeekseen pätkinnästä ja oli jotenkin jumissa. DS ja US valot eivät palaneet. Muut paloivat kokoajan. Lan valon pitäisi kyllä normaalisti vilkkua mutta nyt siis ei. Virta pois ja takaisin auttoi.
Onko siellä tehty dhcp:n muutoksia viikonlopun aikana vai onko tosiaan että tuo Buffalon omalla firmwarella varustettu tukiasema ei suostu Soneran dhcp-palvelimen kanssa kunnolla juttelemaan.
Tuo dd-wrt firmiksellä varustettu tukiasema (buffalo sekin), kun saa ip:n paljon nopeammin mitä buffalon omalla firmiksellä.
A
- Anonymous
- August 26, 2011
Meni taas monta päivää ilman ihmeempiä ongelmia.. ja sitten se taas alkoi. Eilen illalla, ilmeisesti tämän koko päivän, tälläkin hetkellä kun kirjoitan. Voi vittu tätä touhua.
Vikailmoitus tehty, vaihteeksi. Onko muilla Lappeenrantalaisilla kans kivaa?
Vikailmoitus tehty, vaihteeksi. Onko muilla Lappeenrantalaisilla kans kivaa?
A
- Anonymous
- August 26, 2011
Kuten tossa parissa viime postissa mainitsin, tänään ja tällä viikolla on probleemia ollut. Pitiki mennä sanomaan postauksessa aikasemmin, että hyvin oli pitkään toiminu.
A
- Anonymous
- August 27, 2011
Tänään on varsinkin viimeisen tunnin aikana pätkintää ollut ihan yhtenään. Koko tämä viikko on ollut aika täyteläistä.
A
- Anonymous
- August 27, 2011
Joo, tää on vittu yhtä riemua taas vaihteeks. Itekin elättelin toiveita et josko jotain ois saatu aikasiks kun tuntu olevan niin hyvin toiminnassa ja nyt tää sit taas alko..
A
- Anonymous
- August 29, 2011
Pätkintä on jatkunut viikonlopun yli todella räikeänä, ja tänä aamuna modeemi itekseen otti boottia ja pätkinyt viimeisen tunnin sisällä pariin otteeseen jälleen.
A
- Anonymous
- August 29, 2011
JuhoJ kirjoitti: Pätkintä on jatkunut viikonlopun yli todella räikeänä, ja tänä aamuna modeemi itekseen otti boottia ja pätkinyt viimeisen tunnin sisällä pariin otteeseen jälleen.
Taipalsaarella pätkii kanssa kokoajan...
A
- Anonymous
- August 29, 2011
Nyt oli sit kokonaan poikki. ip jostain syystä uupu modeemista. Nyt sit vikailmoituksen jälkeen toimii miten toimii...
A
- Anonymous
- August 29, 2011
Taipalsaarella asun, ja sama juttu. Oli juuri äsken about ehkä tunnin IP poissa. Ilmoitti ettei saanut IP:tä.
Tänään 12 maissa jätin ite uuden ilmoituksen ja soitettiin tunnin päästä, että selvästi on vikaa ollut. Aikaisemmin oli linjaa kesän aikana korjailtu ja jonkin aikaa oli hyvin toiminut. Ehkä jotain on tässä taipalsaaren alueella tehty linjoille kun näyttää molemmilta pätkenneen vähäksi aikaa, joten toivotaan, että siellä on nimenomaan korjauksia tehty.
Tänään 12 maissa jätin ite uuden ilmoituksen ja soitettiin tunnin päästä, että selvästi on vikaa ollut. Aikaisemmin oli linjaa kesän aikana korjailtu ja jonkin aikaa oli hyvin toiminut. Ehkä jotain on tässä taipalsaaren alueella tehty linjoille kun näyttää molemmilta pätkenneen vähäksi aikaa, joten toivotaan, että siellä on nimenomaan korjauksia tehty.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.
OKTätä tiedostoa ei voida ladata
Pahoittelut, virusskannerimme havaitsi, että tämän tiedoston lataaminen ei ole turvallista.
OK