Olen käyttänyt Extra-liittymää jo yli vuoden ja aikaisemmin sen kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Tähän tuli muutos huhtikuussa kun muutin uuteen osoitteeseen, johon liittymäkin siirrettiin.
Verkossa pelaaminen on ollut jotenkin nihkeää ja yhteys tuntuu ajoittain menevän ihan tukkoon jos yrittää ladata jotain, upload ei tunnu toimivan senkään vertaa. Käytössä on vain Windowsin palomuuri ja testattu on kahdella eri PC:llä ja kolmella eri käyttiksellä (XP, Vista, 7), porttien avaaminen ei näytä vaikuttavan mitenkään, kiinni pysyvät käytännössä. Ethernet-kaapeli menee suoraan rasiaan, ei ole reitittimiä tai modeemeja välissä.
Koneella on Windowsin mukaan tälläkin hetkellä 192-alkuinen IP, mutta esim. canyouseeme.org saa koneelta 217-alkuisen. Eikös tuo tarkoita että koneelta näkyy NAT-osoite muihin verkkoihin? Ei aikaisemmassa kämpässä yhteyttä NATattu, onko tämä joku uusi käytäntö vai mistä kiikastaa? Lähtee kyllä liittymä vaihtoon jos on tarkoituksella yhteyksiä näin rajoitettu.
Edit : Ja lisää epäselvää : yhteyden pitäisi olla 10/10Mbit, Speedtest antaa nopeudet 18/0.6 (!!!), ISP : Nebula?
Sivu 1 / 1
1) Jos tietokoneelle asti tulisi Soneran yhteys, olisi IP 80, 84 tai 88 -alkuinen. Tällä hetkellä tietokoneesi käyttää kuitenkin jotain toista yhteyttä. Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa, ettei kyseessä ole esimerkiksi samassa taloyhtiössä asuvan WLAN-yhteys (lue: ota tietokoneesta WLAN pois päältä).
2) Jos asunnosta löytyy huoneistojakamo, kannattaa yhteyttä kokeilla suoraan jakamosta.
3) Jos tietokoneelle tulee edelleen 192-alkuinen IP, liittymästä kannattaa tehdä vikailmoitus. Kyse on todennäköisesti virheellisistä kytkennöistä talojakamossa. Vikailmoituksen jättäminen onnistuu soittamalla Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101(mpm/pvm) tai Omien Sivujen palvelupyyntölomakkeen kautta.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
2) Jos asunnosta löytyy huoneistojakamo, kannattaa yhteyttä kokeilla suoraan jakamosta.
3) Jos tietokoneelle tulee edelleen 192-alkuinen IP, liittymästä kannattaa tehdä vikailmoitus. Kyse on todennäköisesti virheellisistä kytkennöistä talojakamossa. Vikailmoituksen jättäminen onnistuu soittamalla Sonera Vikapalvelun numeroon 020 690101(mpm/pvm) tai Omien Sivujen palvelupyyntölomakkeen kautta.
T. Lauri
Sonera Asiakaspalvelu
Kyseessä on pöytäkone jossa ei ole WLAN tukea ja huoneistojakamoa ei ole, taitaa vika olla talojakamon päässä.
Tein eilen vikailmoituksen Omien Sivujen kautta, mutta ei ole kuulunut mitään vastausta.
Käyttäjätunnus on xxxxxx (käyttäjätunnus poistettu Forumilta / ylläpito), jos tuota vaikka voisi vähän potkia eteenpäin kun näköjään sitten ollut väärin kytketty yli puoli vuotta. Kiitos jo etukäteen.
Tein eilen vikailmoituksen Omien Sivujen kautta, mutta ei ole kuulunut mitään vastausta.
Käyttäjätunnus on xxxxxx (käyttäjätunnus poistettu Forumilta / ylläpito), jos tuota vaikka voisi vähän potkia eteenpäin kun näköjään sitten ollut väärin kytketty yli puoli vuotta. Kiitos jo etukäteen.
Ongelma on korjauksessa.
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
T. Jarmo
Sonera asiakaspalvelu
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.