Skip to main content
Sonera Extra -liittymäni nopeus luvattiin nostaa tämän kuukauden aikana, sain aiheesta kirjeenkin ja pari päivää sitten vielä sähköpostiviestin että uusi vauhti astuu voimaan tänään. Ja näin väittävät myös "omat sivut" -palvelukin.

No arvatenkin kirjoitan tätä viestiä siksi että näin ei ole tapahtunut.

Mitä minun pitäisi nyt tehdä? Soitin asiakaspalveluun (jonotin 30min) josta neuvottiin soittamaan tekniseen asiakaspalveluun (jonotin 2h10min, jonka jälkeen jonotus katkaistiin.) Nuo asiakastuen ohjevalikot eivät tuota tulosta. Pisimmälle pääsin kun yritin tehdä vikailmoitusta mutta kun lopussa uhattiin että tästä voi tulla lasku perään niin keskeytin senkin.

Arvaatte varmaan maljani on nyt aika täynnä.
Voit jättää laajakaistaliittymästä vikailmoituksen myös Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu
Voit jättää laajakaistaliittymästä vikailmoituksen myös Omien sivujen Laajakaistan vikailmoitus - lomakkeella.


En arvannut jättää vikailmoitusta koska aina uhattiin laskuttaa jos vikaa ei löydy soneran puolelta.

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Vika löytyi palomuuristani joka valmistajan lupauksista huolimatta rajoitti nopeuden tuohon 10 megaan, eli juuri siihen nopeuteen joka oli aikaisemmin ollut käytössäni. Nyt yhteys toimii taas kuten pitääkin!
mikita kirjoitti:
Vika löytyi palomuuristani joka valmistajan lupauksista huolimatta rajoitti nopeuden tuohon 10 megaan, eli juuri siihen nopeuteen joka oli aikaisemmin ollut käytössäni.


Tällaista ei ole omalla kohdalla aiemmin tullut vastaan. Palomuurit voivat aiheuttaa monenlaista ongelmaa, mutta nopeuden rajaaminen on uutta.

Palomuuri on kuitenkin internet-yhteydessä olevalle tietokonelle käytännössä pakollinen. Ilman palomuuria ainakin Windows-käyttöjärjestelmällä varustettu tietokone saa verkkomatoja hyvin nopeasti.

T. Tapio
Sonera Asiakaspalvelu

Vastaa